Overhitte motor...

Gestart door Joeri, 07-11-2012 21:23:53

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Citaat van: henry classic v70 op 07-11-2012 21:43:28
Zal kwa prijs niet zoveel uitmaken als een distr. wissel denk ik; riem moet er weer vanaf.
Is er pas nog af geweest voor de Dynamo. Vond de garage toen makkelijker. Ik ga wel ff informeren. Hijs weer fijn!  :(
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 21:45:03
Citaat van: Joeri op 07-11-2012 21:42:51
Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 21:41:32
Wat voor een waterpomp heb je gebruikt? Met plastic schoepjes?
Was bij vorige eigenaar, geen idee dus. Maar goed, ik begrijp dat als het plasticfantastic is dat ie wel weer aan de beurt kan zijn?  :eusa_whistle:

Jup, plastic schoepjes willen nog wel eens afbreken. Die zullen ergens in je blok liggen wss
Whoaaaat  :o wtf??? Dat klinkt dramatisch!

grijzev70tdi

Citaat van: Joeri op 07-11-2012 21:46:00
Citaat van: henry classic v70 op 07-11-2012 21:43:28
Zal kwa prijs niet zoveel uitmaken als een distr. wissel denk ik; riem moet er weer vanaf.
Is er pas nog af geweest voor de Dynamo. Vond de garage toen makkelijker. Ik ga wel ff informeren. Hijs weer fijn!  :(

que? Ditributie eraf voor de dynamo?

Citaat van: Joeri op 07-11-2012 21:46:43
Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 21:45:03
Citaat van: Joeri op 07-11-2012 21:42:51
Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 21:41:32
Wat voor een waterpomp heb je gebruikt? Met plastic schoepjes?
Was bij vorige eigenaar, geen idee dus. Maar goed, ik begrijp dat als het plasticfantastic is dat ie wel weer aan de beurt kan zijn?  :eusa_whistle:

Jup, plastic schoepjes willen nog wel eens afbreken. Die zullen ergens in je blok liggen wss
Whoaaaat  :o wtf??? Dat klinkt dramatisch!

Mwa, alles goed door spoelen en proberen er zo veel mogelijk uit te halen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Joeri

Citeerque? Ditributie eraf voor de dynamo?

Ja joh, ik zei nog is nie nodig. Maar hij wilde niet luisteren...

CiteerMwa, alles goed door spoelen en proberen er zo veel mogelijk uit te halen

Hmm, okee. Dat stelt al wat gerust. Ik ga morgen overleggen met mijn garage. En Misschien toch gelijk distributie doen dan maar...

grijzev70tdi

Haal je distributie en multiriem niet door elkaar? Lijkt me stug dat de een garage dat doet. Maar niks is onmogelijk natuurlijk ;)

Joeri

Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 21:55:40
Haal je distributie en multiriem niet door elkaar? Lijkt me stug dat de een garage dat doet. Maar niks is onmogelijk natuurlijk ;)
Ja, je hebt gelijk, nu ik er nog eens over nadenk was het de multiriem  :-[

grijzev70tdi

Citaat van: Joeri op 07-11-2012 22:01:11
Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 21:55:40
Ja, je hebt gelijk, nu ik er nog eens over nadenk was het de multiriem  :-[

Geeft niks, leek me ook wel heel stug dat ze die los hebben gehaald  ;) ;D

Beetje afhankelijk hoelang je D-riem er op zit, wel vervangen samen met je spanrollen

Joeri

Ja, het hele soepzooitje dus. Riem zit er nu 80k op dus zou nog wel even kunnen wachten... Nog even twijfelen of bij de beun, waar ik goede ervaringen heb, of de Volvo garage voor de zekerheid.. Waarschijnlijk factortje 2 verschil in prijs. BAM!  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Dat is een keuze die je zelf moet maken. Zorg iedergeval dat je orgineel spul hebt! Zowel bij de beun als bij de garage

Joeri

Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 22:07:13
Dat is een keuze die je zelf moet maken. Zorg iedergeval dat je orgineel spul hebt! Zowel bij de beun als bij de garage
Zeker, doe ik altijd, kan zelf het spul aanleveren als ik wil.

thuur

Citaat van: Joeri op 07-11-2012 22:05:44
Ja, het hele soepzooitje dus. Riem zit er nu 80k op dus zou nog wel even kunnen wachten... Nog even twijfelen of bij de beun, waar ik goede ervaringen heb, of de Volvo garage voor de zekerheid.. Waarschijnlijk factortje 2 verschil in prijs. BAM!  :eusa_shifty:

Een riem "die nog 40dkm meekan" terugplaatsen is vragen om een motorrevisie.....

Gr :eusa_snooty:

Joeri

Jaja, doe es niet zo verstandig allemaal  ;) Bedankt voor jullie hulp!  :eusa_clap:

Joeri

575 bij dealer voor Distri+waterpomp compleet. Moet in een straal van een paar kilometer wat ik kan niet meer rijden voor hij te heet wordt dus weinig opties. Mijn eigen garage komt nog met een prijs voor montage inclusief originele onderdelen. Maar ik neig sterk naar de dealer...  :-\

volvobug

Febi distriset en volvo waterpomp is ca. 170 euro materiaal. Nu nog iemand die het er in 2 uurtjes voor je in schroeft in een straal van een paar kilometer.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.