auto slaat af tijdens rijden....

Gestart door BK, 11-11-2012 08:13:50

Vorige topic - Volgende topic

BK

Geachte dames en heren,

Sinds gisteren slaat de auto gewoon af tijdens het rijden hetgeen nou niet echt erg veilig is op smalle drukke wegen :-) ... alles doet het gewoon motor stopt ermee dus geen stuurbekrachtiging. Het enige lichtje dat aangaat is het oranje op schakel pijltje van de sutomaat op het dashboard. Als je tijdens de uitloop in N  de sleutels van aan naar starten doet start hij gewoon weer om het na klein stukje nogmaals uit te gaan......gisterochtend 1 X daarna op lange route niet meer, maar op terugweg 3 x en gisteravond wel 5 X.....iemand enig idee ? Vreemde is dat oranje pijltje dat aangaat en verder geen waarschuwingslampjes...... hoop dat jullie mij een kant op kunnen sturen om te zoeken.

Groeten Bert

Spin!

Ik zou zelf geen idee hebben, maar wellicht kan je ons voorzien van wat meer informatie.

Heb je een 850/X70? Welk modeljaar en type (ivm versnellingsbak). Recente reparaties/revisies? Als deze info erbij staat zijn er vast wat experts die met een passend antwoord kunnen komen.

www.vm-parts.nl

BK

Ah oké sorry..... :eusa_angel:

Gaat om een 850 T5-R estate uit 95. Automaat en slechts 2 ton op de teller. Er is niets aan gerepareerd auto rijdt verder helemaal super zonder rare dingen muv deze klacht.

groet Bert

hendrik75

Nou.. dat doet de mijne dus ook.. soms linksaf en soms rechtsaf, afhankelijk van waar ik naar toe moet  :eusa_whistle:

( excuses voor deze infantiele niet inhoudelijke reactie, maar bij het lezen van het topic sloeg in in melige zondagochtend stand...   ;) )

BBS

Volvoloos....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BK

Kan die swich de motor uitschakelen? Kan hem direct na afslaan weer starten. Zal straks eens in derde versnelling rijden ipv D.

Claudia

Ondanks oranje pijl tóch relais 103?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Ludo

BK

is iets minder geworden.......laat hem toch maar uitlezen...

Dank allen

BK

Geen fouten bij uitlezen......maar wel dat olieverbruik waarschijnlijk de zuigerveren zijn........=-(.....WAARSCHIJNLIJK......de kop wordt eraf gehaald om onderzoek te starten en dat na slechts 2 ton km's

Grt Bert

thuur

De carterventilatie (90% van alle olieproblemen) is neem ik aan gloednieuw? 103 is vervangen (typisch bij uitvallen zonder foutcodes)?

Gr :eusa_think:

BK

Ja, is zo goed als nieuw. Revisie is een feit zuigers en veren waren probleem . Kost wat maar dan heb je weer een frisse motor ......

Dank voor jullie hulp allemaal

Grt. Bert