canbus??? warning cancelers????

Gestart door Rol@nd, 14-11-2012 19:53:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rol@nd

hallo allemaal,

nu heb ik gevonden in het forum dat de S70 van 99 & 00 alter 2 zijn en die dus canbus hebben.

Ik wil dus graag xenon lampen hebben en daar staat dus dat er ook "warnng cancelers"zijn om te voorkomen dat de boordcomputer een melding geeft. Als en bv een lamp stuk is. (voor canbus).

Ik heb een S70 uit 1998 en zou dus geen canbus hebben.
Toch gaat er op het dashboard een lamp branden als er een lamp defect is!
En xenon lampen worden toch maar aan 1 aansluiting van de autolampen aangesloten, wat met de andere aansluiting waar geen lamp in zit? (was bij mijn vorige auto wel).

Dus......

hoe of  wat?

gr Roland

Sbv

Xenon 35w normale halogeen lamp 55w ?

Rol@nd

ja er zit nu gewoon hallogeen van 55 watt in.

Sbv

en dan zal mogelijk een 35w xenon een foutmelding geven omdat de auto denkt dat de lamp defect is omdat er geen 55w lamp in zit

MEN-O

Citaat van: Rol@nd op 14-11-2012 19:53:56
En xenon lampen worden toch maar aan 1 aansluiting van de autolampen aangesloten, wat met de andere aansluiting waar geen lamp in zit? (was bij mijn vorige auto wel).

Dit begrijp ik niet ?? 'die warning cancellers' zit volgens mij in de ballast ingebouwd.

( Ik heb ook 35w xenon erin zitten )

Rol@nd

Citaat van: MEN-O op 14-11-2012 20:03:08
Citaat van: Rol@nd op 14-11-2012 19:53:56
En xenon lampen worden toch maar aan 1 aansluiting van de autolampen aangesloten, wat met de andere aansluiting waar geen lamp in zit? (was bij mijn vorige auto wel).

Dit begrijp ik niet ?? 'die warning cancellers' zit volgens mij in de ballast ingebouwd.

( Ik heb ook 35w xenon erin zitten )

ik had in mijn vorige auto ook xenon.
hierbij zaten twee balasten op één lamp(stekker) aan gesloten de andere stekker werdt niet gebruikt!

MEN-O

Lijkt me niet de bedoeling...

Ik heb een setje zoals dit erin zitten, en dat bevalt prima (Al waren de bijgeleverde lampen niet geweldig, daarna heb ik bij deze shop losse lampen gekocht in 4300k)

http://www.exenon.nl/products/H7-4.300K-Xenon-set.html

Als je het plaatje bekijkt snap je misschien waarom ik het niet snap.  ??? ;D

Rol@nd


elianmars

Xenonlampen bij de classic gewoon per lamp aansluiten. Dus van beide koplampen de bedrading gebruiken. Als je van een koplamp de bedrading niet gebruikt, krijg je de lampje-kapot-melding.

Rol@nd

oke dat is dus veranderd die lampen die ik had was +/- 3 jaar geleden.

dan heb ik nog een vraag!

kan zo'n balast storen op de lpi computer?

KIM

Als je zo'n el-cheapo Chinees setje hebt, is dat risico wel aanwezig zodra je de ballast te dicht tegen de LPi computer aan plaatst.

Rol@nd

dus voor de zekerheid met verlengkabels (die bestaan) verleggen uit de buurd van de computer!