ABS foutcodes

Gestart door volvo850USA, 14-11-2012 20:03:39

Vorige topic - Volgende topic

volvo850USA

Vanochtend bij de volvo dealer geweest voor het uitlezen van de foutcodes ivm brandend ABS lampje. Controller is vorige week gesoldeerd.

Er stonden een hele rits foutcodes is:
213
314
324
412
141
143
311
321
312
322
212
313
323
443
431
432
445

Na deze te hebben gereset hebben we een stuk gereden. Daarna opnieuw uitgelezen en toen bleven de volgende foutcodes over:
412 - Left front wheel inlet valve, open/short
431 - ?
432 - ?
445 - ?

Iemand een suggestie waar te beginnen? Ik kan alleen de beschrijving van 412 vinden.

Alvast bedankt!

Gr. Jelle

haasje

Misschien dat je hier iets mee kunt:

412:

CiteerToestand
Storingscode ABS-411, ABS-412, ABS-413, ABS-414, ABS-421, ABS-422
Afhankelijk van de klep waar het om gaat, wordt storingscode ABS-411, ABS-412, ABS-413, ABS-414, ABS-421 of ABS-422 opgeslagen in geval van een kortsluiting met de massa/voedingsspanning of een breuk in de stroomkringen van de uitlaat- of inlaatklep.
Storingscode ABS-432
Storingscode ABS-432 wordt opgeslagen als de regeleenheid wordt blootgesteld aan elektromagnetische storingen die de berekeningen beïnvloeden. De storingscode wordt ook opgeslagen als de storingscode ABS-411, ABS-412, ABS-413, ABS-414, ABS-421, ABS-422, ABS-423, ABS-442, ABS-444 of ABS-445 is opgeslagen en de oorzaak van deze storingscodes vaker dan twee ritten permanent was.
Storingscode ABS-445
Storingscode ABS-445 wordt opgeslagen bij een storing in de stroomkringen van de inlaat- en uitlaatkleppen in de regeleenheid. De storingscode wordt ook opgeslagen als storingscode ABS-411, ABS-412, ABS-413, ABS-414, ABS-421, ABS-422 of ABS-423 is opgeslagen. 

Vervangende waarde
De ABS/TRACS-functie is gedeactiveerd.
De elektrische remkrachtverdeling is gedeactiveerd.
Mogelijke oorzaak
De regeleenheid is defect.
Opmerking! Bij bepaalde regeleenheden kunnen storingscodes zijn opgeslagen voor de volgende storingsoorzaken:
Zekering 14 is defect. (Zekering 11A/4 bij de 850 diesel)
Breuk in voeding (30-voeding) naar aansluiting #9 van regeleenheid.
Contactweerstand in aansluitingen
Deze regeleenheden zijn herkenbaar aan de code beginnend met *M5.* voor ABS-regeleenheden en *P1.* voor TRACS-regeleenheden in de linkeronderhoek van het productidentificatieplaatje op de regeleenheid. 

Storingsbeeld
Wanneer de ABS-functie/elektrische remkrachtverdeling is gedeactiveerd, kunnen de wielen (vooral de achterwielen) geblokkeerd raken tijdens het remmen.
De anti-doorslipfunctie functioneert niet bij auto's met het TRACS-systeem. 

431:

CiteerToestand
Foutcode ABS-423
Als de inlaatklep TRACS circuit in de stuureenheid is kortgesloten aan de aarde/spanning of als er sluiting is in het circuit, dan interpreteert de stuureenheid dat als een storing en wordt de foutcode ABS-423 vastgelegd.
Foutcode ABS-431, ABS-444, ABS-442
Als de stuureenheid registreert dat er sluiting of kortsluiting is in een van de interne circuits van de stuureenheid, dan wordt foutcode ABS-431, ABS-444, ABS-442 vastgelegd. 

Vervangende waarde
De ABS/TRACS-functie wordt uitgeschakeld.
De EBD-functie wordt uitgeschakeld.
Mogelijke oorzaak
Storingen, ruis e.d. die de berekeningen van de stuureenheid hebben gestoord.
Stuureenheid defect. 

Storingsbeeld
Als de ABS/EBD-functie is uitgeschakeld, bestaat het gevaat voor blokkade van de wielen (in het bijzonder achter) bij het remmen.
Bij auto's met TRACS blijft de anti-spinfunctie uit. 
432:

CiteerInformatie over storingscode

Toestand
Afhankelijk van de klep waar het om gaat, wordt storingscode ABS-411, ABS-412, ABS-413, ABS-414, ABS-421 of ABS-422 opgeslagen in geval van een kortsluiting met de massa/voedingsspanning of een breuk in de stroomkringen van de uitlaat- of inlaatklep.
Storingscode ABS-432
Storingscode ABS-432 wordt opgeslagen als de regeleenheid wordt blootgesteld aan elektromagnetische storingen die de berekeningen beïnvloeden. De storingscode wordt ook opgeslagen als de storingscode ABS-411, ABS-412, ABS-413, ABS-414, ABS-421, ABS-422, ABS-423, ABS-442, ABS-444 of ABS-445 is opgeslagen en de oorzaak van deze storingscodes vaker dan twee ritten permanent was.
Storingscode ABS-445
Storingscode ABS-445 wordt opgeslagen bij een storing in de stroomkringen van de inlaat- en uitlaatkleppen in de regeleenheid. De storingscode wordt ook opgeslagen als storingscode ABS-411, ABS-412, ABS-413, ABS-414, ABS-421, ABS-422 of ABS-423 is opgeslagen. 

Vervangende waarde
Mogelijke oorzaak
Opmerking! Bij bepaalde regeleenheden kunnen storingscodes zijn opgeslagen voor de volgende storingsoorzaken:
Deze regeleenheden zijn herkenbaar aan de code beginnend met *M5.* voor ABS-regeleenheden en *P1.* voor TRACS-regeleenheden in de linkeronderhoek van het productidentificatieplaatje op de regeleenheid. 

Storingsbeeld
Wanneer de ABS-functie/elektrische remkrachtverdeling is gedeactiveerd, kunnen de wielen (vooral de achterwielen) geblokkeerd raken tijdens het remmen.
445:

CiteerInformatie over storingscode

Toestand
Storingscode ABS-432
Storingscode ABS-445

Vervangende waarde
Mogelijke oorzaak

Storingsbeeld

thuur

Als de stroomvoorziening in orde is (zie berichten haasje): heb je Xenon in je auto gebouwd?

Gr :eusa_think:

volvo850USA

@haasje dank voor je reactie. In ieder geval info nu.

@thuur naar ik kan beoordelen werkt de stroomvoorziening naar behoren. Heb geen xenon ingebouwd.

thuur

Citaat van: volvo850USA op 15-11-2012 08:09:23
@thuur naar ik kan beoordelen werkt de stroomvoorziening naar behoren. Heb geen xenon ingebouwd.

Dat is met een meter hoop ik?

Gr ;)

volvo850USA

naar ik kan beoordelen, betekent in dit geval, dat alles werkt, dus niet gemeten oid.  :eusa_silenced:
Ik heb ook geen multimeter, en als ik er een had zou ik niet weten hoe te gebruiken.

volvo850USA

Citaat van: volvo850USA op 15-11-2012 17:21:29
naar ik kan beoordelen, betekent in dit geval, dat alles werkt, dus niet gemeten oid.  :eusa_silenced:
Ik heb ook geen multimeter, en als ik er een had zou ik niet weten hoe te gebruiken.

Update: ga morgen een multimeter kopen
@thuur wat en hoe moet ik precies meten?

Alvast bedankt weer!

thuur

CiteerZekering 14 is defect. (Zekering 11A/4 bij de 850 diesel)
Breuk in voeding (30-voeding) naar aansluiting #9 van regeleenheid

Stekker op de controller los (de grote multistekker), dan contact aan. Zwarte meetpen op de minpool van de accu zetten, rode meetpen zet je op de bovenkant van zekering 14: daar zitten 2 metalen puntjes. Beide moeten 12V geven.

Dan: zwarte pen laten zitten, rode pen op pennetje 9 van de stekker die op de controller hoort. Hier moet ook 12V staan. Ja, de cijfers staan er echt op ;D

Gr ;)

volvo850USA

Thanks! Ga het morgen gelijk proberen als ik een multimeter heb gekocht.

volvo850USA

@thuur metingen zoals beschreven uitgevoerd. Beide met resultaat 12v.

thuur

Citaat van: volvo850USA op 17-11-2012 11:25:16

Ok, dan lijkt het toch op een defecte controller. Welkom in de 1%-groep :D Ik stuur je een andere, kijken of het daarmee is opgelost.

Gr 8)

volvo850USA

Da's nog eens service!

volvo850USA

Citaat van: thuur op 17-11-2012 11:49:16
Citaat van: volvo850USA op 17-11-2012 11:25:16

Ok, dan lijkt het toch op een defecte controller. Welkom in de 1%-groep :D Ik stuur je een andere, kijken of het daarmee is opgelost.

Gr 8)

Deze week een andere ABS controller van thuur ontvangen. Vandaag deze omgewisseld en alles werkt weer naar behoren, dus geen brandend lampje meer en de ABS werkt ook weer.
Super service van thuur!