EGR foutcode, hoe op te lossen?

Gestart door ruspek, 18-11-2012 13:44:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ruspek

Beste volvovisten.

Ik heb (eindelijk) de spullen in huis om mijn eigen auto uit te lezen (Vol-fcr + Brick diag)
Bij beiden komt er de storing 235 EGR naar voren.
Dat verklaard ook het brandende lampje ;D

Hoe kan ik deze storing nu verhelpen?
Het gaat om een v70 TDI met ECU 15.7

De EGR is al afgedopt.
Is er nog ergens bedrading waar het in kan zitten?
Na wissen foutcode komt ie nl. gelijk weer terug.

Om nu gelijk de auto te chippen om de storing eruit te halen........

Wie weer er raad?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Sbv

Software matig dicht laten zetten ? Dat kan overigens zonder chippen.
Is de foutmelding wel weg als je de EGR er weer tussen zet ?

V70 classic

Citaat van: Sbv op 18-11-2012 13:50:57
Software matig dicht laten zetten ? Dat kan overigens zonder chippen.
Is de foutmelding wel weg als je de EGR er weer tussen zet ?

Tja het evt chippen zou je dan weer kunnen doen om zuiniger te kunnen rijden.  :evil:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

ruspek

ik ben op zoek naar een nieuwe EGR.
De oude zit helemaal vast / vol...

Tja en foutcode softwarematig eruit laten halen kost net zoveel als chippen; geen optie dus.

In Vadis kom ik alleen een EGR tegen met luchtpomp. Die van mij ziet er toch echt anders uit!
(zonder luchtpomp etc.)
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

V70 classic

Citaat van: ruspek op 18-11-2012 14:19:07
ik ben op zoek naar een nieuwe EGR.
De oude zit helemaal vast / vol...

Tja en foutcode softwarematig eruit laten halen kost net zoveel als chippen; geen optie dus.

In Vadis kom ik alleen een EGR tegen met luchtpomp. Die van mij ziet er toch echt anders uit!
(zonder luchtpomp etc.)

Tja; waarom zou je de egr terug zetten.
Zonder loopt veel beter en zuiniger   

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

ruspek

Wat ik gezien had op het forum is dat de V70 zonder EGR kan (lampje gaat dan niet branden)
Nu had ik een storing in de EGR (volgens dealer)
Ik heb dus de hele EGR eraf gehaald maar lampje blijft branden.
Ook nadat ik code met Vol-FCR heb gewist.

Kijk in in Vadis blijkt er een heel andere EGR systeem te zitten  :( ???

Ik weet het dus even niet meer.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Sbv

Kijk je wel bij goede modeljaar dan ?

ruspek

ja
ook bij msa 15.8 gekeken.
ook mj 1998 en 2000
Het is een Pierburg, 074131503
Blijkt de 850 versie te zijn?
(ik heb hem gevonden; vanaf 150 euro.... :eusa_wall:)

Dus ik blijf maar even rijden met lampje
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

RonnieDuck

Voor de duidelijkheid. Wat staat er op je achterklep? 2.5D of TDI?
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Sbv

Chassisnummer zegt meer denk ik

ruspek

als ik mijn chassisnr. invoer in Vadis komt er als MJ 1999 uit, M56 versnellingsbak.
De rest mag ik er zelf bij invoeren....

In ieder geval is het de D5252T MSA 15.7 motor. Of dit de tdi is of een 2.5D weet ik niet.
In ieder geval staat er op de beschermkap v.d. motor TDI, net als op het kentekenbewijs.
Aangezien het een importauto is kan het natuurlijk zomaar zijn dat onze vrienden van het RDW een foutje hebben gemaakt met de naamgeving.
Op de auto zelf staan verder geen aanwijzingen.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

toppertje

Citaat van: ruspek op 18-11-2012 16:13:17
ja
ook bij msa 15.8 gekeken.
ook mj 1998 en 2000
Het is een Pierburg, 074131503
Blijkt de 850 versie te zijn?
(ik heb hem gevonden; vanaf 150 euro.... :eusa_wall:)

Dus ik blijf maar even rijden met lampje

tss,probeer de fiets eens,dat is NOG goedkoper

NinaPaul

Zijn er geen mensen met uitlees apparatHuur hier op het forum, (bij opel, jaja ik weet het *** merk, maar ik werk er al jaren mee) kan ik het zelf via de software gewoon uitzetten. Staan gewoon tussen de opties "aan" of "uit". Bij al mijn klanten doe ik dit standaard uit zetten. Die paar gram extra uitstoot weegt niet op tegen de grote ellende die de vervuiling kan veroorzaken (waarna de uitstoot vele malen hoger is).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Henk855

Bij mijn ex 2.5D van 2000 was de EGR alleen softwarematig uit te schakelen, ik heb de wagen toen ook gelijk laten chippen bij Fasttech en ik kan je verzekeren je hebt een heel andere wagen. Wat een verschil met een standaard diesel. Ik heb van de 350 euro nooit spijt gehad. Ook liep de wagen na het chippen zuiniger.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

ZC3rr0r

#14
Citaat van: Henk855 op 26-11-2012 15:22:23
Bij mijn ex 2.5D van 2000 was de EGR alleen softwarematig uit te schakelen, ik heb de wagen toen ook gelijk laten chippen bij Fasttech en ik kan je verzekeren je hebt een heel andere wagen. Wat een verschil met een standaard diesel. Ik heb van de 350 euro nooit spijt gehad. Ook liep de wagen na het chippen zuiniger.

Ik ook niet, alleen was die 350 euro ex BTW en kreeg ik 4 maanden na het chippen een dreigbrief thuis van een of andere incasso-toko omdat zij vergeten waren die te verrekenen.

Maar goed, dat is een incident, mijn V70 rijd geweldig en zonder roetwolken sindsdien :)