De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Zo'n Pioneer is toch altijd wel erg mooi. Ik hik alleen nog steeds tegen zoiets aan, het blijft toch een beste bak geld.  :eusa_think:

Driven2Shine

Ik schaf het zakelijk aan waardoor ik ook nog eens 21% btw voordeel heb en dat scheelt best veel.

Hmm vind net een shop die hem zonder cashback levert voor 573,00 euro :)
Dan word het totaal plaatje weer heel anders namelijk € 373,00 in de btw en € 308,26 ex btw.

NinaPaul

De pluskabel/voedingskabel gewoon door de auto heen leggen. (Hou signaal en voedingsdraden gescheiden.)

25 meter speaker kabel is aan de korte kant (uitgaande van speakers in de deur), je zal dichter bij de 35-40meter zitten.

Verder veel (inbouw) plezier :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Driven2Shine

25 meter leek mij voldoende en ook hetgeen ze voor mij berekend hebben.

Vanuit de kofferbak (daar komt de amp gaan aan beide kanten van de auto 2x (dus 4 in totaal) kabels naar de voordeuren.
Als ik nu uitga van 5 meter vanaf de achterbank naar de voordeuren zou ik in principe genoeg moeten hebben.
1 kabel is voor de 13cm compo set en 1 kabel is voor de 16,5cm speaker die op de rear uitgang word aangesloten.

Dan hou ik 5 meter over om vanaf de 13cm compo de aftakking te maken naar de tweater in het dashboard en dat zou makkelijk moeten kunnen.

Beide achter portieren gaan niet aangesloten worden trouwens dus die vallen weg.
Voor de sub naast de Amp heb ik een ander stuk kabel (dikker) 2 meter die niet bij die 25 meter zat dus dat scheelt ook weer.
Ben me nu voornamelijk aan het inlezen over silent coat en hoe de amp af te stellen en morgen ochtend gaan we beginnen :)

heb er nu al zin in.

Oh de Pioneer AVIC-F940BT is zojuist besteld voor degene die het leuk vinden om te weten :)

Jalle

Al een plek gevonden waar je de voeding door de firewall heen gaat halen? Heb ooit, in the old days, in de 245 een mooie doorvoer gevonden aan de bestuurderskant, maar heb eerlijk gezegt nog niet bekeken waar zoiets zit in de Countryman.

Driven2Shine

Ja achter de pedalen zit een soort van rubber hoes met 4 uitstulpsels waar een draad doorheen kan.
Er loopt er al 1 vanuit de antieke carkit module naar achteren alleen heb ik nog niet gevonden waar deze uitkomt onder de motorkap.

Zal straks even foto`s plaatsen.

Driven2Shine

Nou ik heb het gevonden waar ik in eerste instantie aan dacht maar de doorvoer kan slecht 2 of 3 mm hebben terwijl mijn power kabel 7 a 8 mm is dus dat gaat hem niet worden helaas.

Iemand nog tips misschien waar ik de kabel kan doorvoeren naar de accu?

KIM

Als je dat tuitje verder naar achteren afknipt, kun je er toch wel doorheen komen?
Langs de zekeringkast zou je ook kunnen proberen.

Driven2Shine

Gevonden en inderdaad door de tuitjes wat verder weg te snijden.
Alleen nu het volgende probleem :)
De plastic buis is met de 2 andere draden die er al doorheen gaan te smal voor het dikke snoer naar de amp

Ik rij even naar de praxis oid voor een trekveer en kijk of dat gaat lukken.

Driven2Shine

Bah Bah wat een rot klus.
Duurt even maar dan heb je ook wat :-)

De kabel is er door nu nog netjes weg werken.

Jalle

Driven2Shine

Die komen later. Ik ben nog druk bezig met Silent Coat aan het plakken.
Beter goed als achteraf spijt dat de deuren resoneren.

Dan is het de beurt om de bekabeling te leggen van de radio naar achter en de speakers van achter naar voor.

Driven2Shine

Vandaag de nodige tijd besteed aan het leggen van een dikke plus kabel van de accu naar de kofferbak welke in eerste instantie niet zo eenvoudig leek te gaan.

Nadat ik het luchtfilter had verwijderd en de bestuurders kant heb gestript van alle mogelijke plastic delen en bekleding werd het een stuk duidelijker alleen was ik er nog niet.
De buis waar je kabels doorheen kunt leggen door het schutboard heen was vrij dun en geribbeld aangezien mijn voedings kabel erg dik is (8 à 9mm ongeveer).
Er liepen al een een voedings en massa kabel doorheen direct vanaf de accu wat het lastiger maakte voor mij om de kabel er eventjes doorheen te leggen.

Uiteindelijk is het dan toch gelukt dmv een trekveer en veel wd40 en heel veel @#$%^& en zuchten :D

Vervolgens beide kanten gestript aan de zijkanten om de voeding en andere kabels te leggen.

Het is helaas niet zo`n hele duidelijke foto maar dit is de rubberen dop waar je door het schutboard heen kan naar de motor ruimte.

Nadat klaar was had ik even geen zin meer in het leggen van kabels en ben ik begonnen met het dempen van de deuren.
Gelukkig had ik 40 plakken Silent Coat want dat had ik zeker nodig voor 4 deuren :o en wat ik over zou houden ga ik gebruiken voor bij het reserve wiel.

Na 4 deuren heb ik nog 24 plakken over dus ik denk dat ik ook maar ga beginnen met het dempen van de hemel als ik nog wat over hou.
Of ik heb te weinig gebruikt wat ik me niet echt kan voorstellen of er is een reken foutje gemaakt.

Anyway ik was rond 22:30 klaar met deur 4 en toen had ik het wel even gehad voor vandaag, mijn duimen en vingers zijn afgebeuld van het aanduwen van de Silent Coat :D

Hier een aantal foto`s van voor en na het dicht plakken van de deuren.
Ik ben een paar kapjes vergeten terug te plaatsen maar die zijn uiteindelijk wel gedaan.

Morgen gaan we weer verder met het leggen van de speaker, signaal en remote kabels.
Misschien zelfs wel de boel aansluiten als het allemaal wil vlotten.

Martijn_B

Netjes Steve. Heb je al nagedacht over hoe je de speakerkabels door gaat voeren naar de deuren?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Driven2Shine

Via de bestaande buis waar nu ook de draden doorkomen ga ik dat doen.
Trekveer ligt al vol verwachting te wachten ;)