De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Peultje

Net even op de Franse onderdelensite Oscaro.com gekeken en daar in Frankrijk vragen ze voor brandstofpompen volvo 850:
brandstofpomp VALEO  347201:  67,50 euro
brandstofpomp Bosch 0 580 314 067: 102,40 euro (= Volvo 0 580 314 067 - 038 130 107 JX - 3501615 - 3501619 - 9135418 - 9135419 - 9135605 - 9438756 - 9438759 - 9470674 - 9480152 )

Heb daar toen ik in Frankrijk woonde veel besteld en was goedkoper dan de Nederlandse onderdelenboeren en zeer snelle levering ( alleen in Frankrijk)

Weet niet of je hier wat mee kan maar als Frans het probleem is wil ik je wel helpen

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Driven2Shine

Thanks Peultje hier kan ik zeker wat mee.

Dit is de pomp waar de site mee komt als ik de auto gegevens invul: http://www.oscaro.com/pompe-a-carburant-bosch-0-580-314-067-74372-458-p

Dit geef ik ook morgen door aan de anwb mochten ze besloten hebben dat ik geen vervangend vervoer zou krijgen en dan regelen ze maar dat er zo'n pomp besteld word.

@Pakkie vast zitten is een groot woord ;)
We zoude sowieso pas maandag vertrekken en de slager, bakker, supermarkt etc is binnen loop afstand van enkele minuten dus verhongeren zullen we niet.

Driven2Shine

Update nr ?

De anwb heeft zojuist terug gebeld met de mededeling dat ik geen vervangend vervoer krijg!
Het was namelijk geen nieuwe melding volgens hun.

De eerste melding die ik deed was op 10-08-2013 en de dinsdag er op hadden we de auto retour, ongemaakt maar rijdend.

Op 21-08-2013 een nieuwe melding gemaakt van een defecte auto die ze doodleuk op de vorige hebben geboekt waardoor de vervangende auto komt te vervallen dit ondanks dat het een heel andere melding was.

Gister middag al gekeken naar een eventuele huurauto voor de terug weg maar er is niets meer verkrijgbaar.
Advies van de anwb was met de trein terug te gaan inclusief 500 kilo (ongeveer) aan bepakking.

Ik heb ze gewezen op de site van oscaro met een bosch brandstofpomp voor het bedrag van 102 euro en een paar centen en hier gaan ze nu mee aan de gang.

Ik ben bang dat onze vakantie nog even verlengd word met een paar dagen want uiteraard is de garage gesloten van het weekend en kunnen ze dat ding er pas maandag op zijn vroegst inlepelen.

Broabander

Als zij niet over de brug komen zou ik die unit gewoon via internet bestellen, bij de receptie af laten leveren inclusief wat gereedschap en dan maar zelf aan de klus gaan. Voor €698,- besparing kunnen er best wat schroevendraaiers af :P

Edit: ohja crap, hij staat natuurlijk nog niet-startend bij de garage...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Driven2Shine

De anwb is nu bezig om te bestellen en af te leveren bij de garage.
Ik heb er wel bij gezegd dat ik geen 320 euro montage ga betalen en als de garage daaraan vast houd ik het zelf wel doe.

Hier hoor ik vanmiddag meer over.

volvobug

Wat een gedoe zeg. Maar er zelf in schroeven moet lukken. Heb je een smartphone of laptop met camera, dan kan je een videochat of iets dergelijks opzetten en maken we er met z'n allen een "live chirurgery" van  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Driven2Shine

Ik had dit topic gevonden en volgens mij moet het daar mee gaan lukken.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19791.0.html

Ik zal vast screenshots maken zodat ik niets fout kan doen.
Het binnenwerk overzetten is in dit geval niet van toepassing omdat de pomp van oscaro helemaal compleet is.

Pakkie

Ik bedoelde "vast" op de camping meer in de zin van het feit dat je niet even de omgeving kunt gaan bekijken bij gebrek aan vervoer. Het niet krijgen van vervangend vervoer is vanuit de ANWB gezien op zich ook wel logisch, maar helaas komt jou dat nu even waardeloos uit. Zou wat ook iets te mooi zijn: zodra iemand merkt op vakantie dat zijn auto het wat minder doet, vinkt hij even vervangend vervoer aan vanaf het vakantieadres, belt hij een dag later en dan zou hij er direct recht op hebben  :eusa_think:. Vrees dat het niet zo werkt.

Hopelijk komt je nieuwe pomp snel en kun je hem zelf vervangen want dat stelt natuurlijk niet zo heel veel voor.

Driven2Shine

Bij anwb zakelijk werkt het helaas wel zo en heb je recht op vervangend vervoer 24 uur nadat je het hebt aangezet.
Alleen in dit geval heeft de anwb de 2de melding onder de eerste geboekt (opnieuw geopend na afsluiting) waardoor het op de bestaande melding verder gaat.
Als ze een nieuwe melding hadden aangemaakt was er vervangend vervoer gekomen vertelde de medewerker mij maar het is helaas niet meer terug te draaien.

Dat is nu net het probleem ;)

MVeldhuis

Dan sluiten ze die eerste melding toch af en maken ze weer een nieuwe aan?
Hoe dan ook dom verhaal en niet echt jou probleem lijkt me?

Driven2Shine

Tsja dat zei ik ook maar dat was niet mogelijk.

H_Rovers

Komop, hier neem je toch geen genoegen mee?

Driven2Shine

Ik heb geen zin meer in discussie met de anwb, ik wil dat die auto gemaakt word.
Elke vraag die ik stel en waar ik over terug gebeld ga worden duurt weer 24 uur en die tijd heb ik niet.
Ik wil nu het onderdeel hebben en of ik die nu hier bestel of in Nederland het bedrag blijft om en nabij hetzelfde.
Reactie vanuit de anwb duurt sowieso te lang elke keer.

big ben

Citaat van: Driven2Shine op 23-08-2013 13:14:03
Elke vraag die ik stel en waar ik over terug gebeld ga worden duurt weer 24 uur en die tijd heb ik niet.
Reactie vanuit de anwb duurt sowieso te lang elke keer.

Je bent de enige niet Steve  ::)

Denk je er wel aan (als je het zelf niet gaat doen) dat ze de snelkoppelingen van de slangen heel laten, en dat de tankring na demontage tijdelijk weer terug geplaatst word.
::)

Iig succes Steve  :)

)()()sT

Hoe kan dat eigenlijk, dat die ring vervormt?? En als je een nieuwe koopt, die zit/zat toch ook nergens op?

In ieder geval succes Steve!