De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Zo hierbij even een update over hoe het is gegaan gister bij die klootviolen die pas om 17:00 mijn auto wilde afleveren.

Ik heb gister ochtend om 8:30 gebeld naar de garage en toen bleek dat ze pas om 9:30 aanwezig waren dus ik had rustig de tijd om vanalles te doen voordat ik er naar toe afreisde.
Eenmaal daar aangekomen keken ze mij raar aan omdat het nog lang geen 17:00 uur was.

Ik vroeg direct om de pomp en die wilde ze mij in eerste instantie niet geven omdat hun de klus zouden uitvoeren.
Ik werd een beetje pissig en na een aantal minuten gaven ze alsnog de pomp.

En nu komt het de pomp die ik had aangegeven die besteld kon worden een Bosch met artikel nummer 0 580 314 067 was niet voor Volvo werd mij medegedeeld door de ANWB.
Dit hadden ze door gekregen van de technische dienst in Lyon.
3x raden wat er nu voor pomp is geleverd ?? al red je het ook wel in 1x denk ik.
Hier ga ik een hele grote klachten brief over schrijven naar de ANWB want deze pomp kost mij € 205 ex btw en die vast Oscaro € 102,37 inclusief btw.
Deze brief word een supplement op de brief die geschreven gaat worden met alle klachten trouwens ;)

Anyway ik heb de pomp uitgepakt en de montage handleiding gelezen welke in tig talen vermeld stond in het bijgeleverde papierwerk.
Enige wat ik miste maar daar kwam ik later pas achter was een langere slang in de behuizing maar hierover later meer.

Begonnen met het leeg halen van de kofferruimte en de veerpootbrug want uiteraard zat die in de weg.
Mat weg gehaald en 5 boutjes los gedraaid van het deksel wat de pomp beschermde.

Vervolgens met een schroevendraaier en een hamer een paar tikken gegeven todat het deksel los kwam.
De handleiding die ik lokaal had opgeslagen van deze pagina http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19791.0.html en de oude pomp verwijderd.
Het omhulsel los gemaakt zoals beschreven in de handleding en de oude pomp er uit gehaald.

Alles netjes neergelegd zodat het terug inbouwen van de nieuwe pomp identiek aan de oude zou zijn.
Helaas ging dat niet helemaal op in mijn geval wat de nieuwe pomp is 2 a 3 cm korter als de oude waardoor de rubber slang niet paste.
Na nogmaals loshalen en een beetje spelen paste het alsnog al is het volgens mij niet optimaal (7mm aan beide kanten zit de boel nu vast).
1 stekker moeten vervangen van de mindraad en nu paste ze beide in de meegeleverde stekker die perfect in de nieuwe pomp paste.
Voorzichtig de rubberen ring geplaats en daar de pomp in zijn geheel in geschoven.
Deksel er op en een paar tikken met de schroevendraaier gegeven zodat deze echt goed vast zat.

beide slangen weer gemonteerd en op contact gezet.
Oei benzine spoot omhoog das nie goe niet dacht ik maar de pomp werkte wel dus dat was een plus punt.
Bleek dat de slang die op geel komt lekte al was er geen directe scheur oid te zien.
Er even een monteur bijgeroepen of hij wat kon zien als ik de auto op contact zette en hij zag zo snel ook niks maar het bleek in de kop te zitten.

Hij liep de garage in gad me een stanley mes, een stukje slang en 2 slangen klemmen en zij snij de kop er af en monteer dit dan kan je in ieder geval rijden.
Zo gezegd zo gedaan en dat was nog wel even pielen maar uiteindelijk had ik het voor elkaar en het lekte niet meer.

Binnenkort als ik de auto weg breng voor de draag armen dan mag dit ook gelijk even nagekeken worden en gerepareerd.

Nu was het moment supreme daar en ik zette de auto op contact en telde tot 3 en warempel de auto starte in 1x.
Ik heb het nog een aantal keren geprobeerd en telkens starte de auto direct.
Achter de boel goed nagekeken op lekkages en er was niets te zien gelukkig.
Snel dicht maken en wegwezen hier.

Ik rap de boel weer vast gezet en naar binnen gelopen om te vertellen dat de auto weer liep en dat ik er vandoor ging.
De man wenste me succes met de terug reis en tot ziens (ja duh wat denk je zelf klootviool).
Ik snel naar buiten de auto gestart en met gierende banden het terrein af voordat ze besefte dat ik niks heb betaald :D

De receptie op de camping wist me nog te vertellen dat ze wachtgeld krijgen van de ANWB als de auto er langer staat als 48 uur.
Dat is waarschijnlijk de reden waarom het een week moet duren bij bijna alle reparaties.

Op de terug weg naar de Camping kwam ik stom toevallig langs de Hyper en dacht ik stop nog even voor wat broodjes en drinken voor onderweg.
Terwijl ik naar binnen liep zag ik de motorolie hoek en heb voor Walter 3 kannen meegenomen want ik was er toch al.

En zo ziet dat er uit in de koffer bak.
Zoek de verschillen.

1 Nederlandse kan kost bijna € 60 euro en de andere kannen kosten € 19,90 per stuk dus heb er voor mijzelf ook maar een paar extra ingeslagen.
Kan ik deze olie ook in mijn 2,5 Diesel bus kieperen of gaat dat fout?
Ik zag op de kannen dat er een speciale diesel en benzine versie is namelijk.

Voor nu weer even genoeg tekst dacht ik zo :D

Tevens heb ik de start post bijgewerkt met de klussen die ik nog ga uitvoeren.
Heb weer genoeg te doen van het najaar.

Driven2Shine

Morgen gaat de BB naar Uden voor wat werkzaamheden en apk die 2 september verloopt.

Lambdasonde, expansie tank, 2 originele draagarmen, slang aan de brandstofpomp.
Onderdelen behalve de draagarmen heb ik al liggen dus dat scheelt weer.

Snellebaksteen

Ik ben blij dat een topic dat ik 5 jaar terug begonnen ben nog steeds nuttig blijkt te zijn.
Mooi dat je je poot stijf gehouden hebt, dit soort verschillen in rekeningen zijn echt onacceptabel.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Driven2Shine

Driven2Shine

Vandaag een update gekregen van Dennis dat de roffel bijna door de apk is.
Afstelling linker koplamp en de linker handrem zijn niet goed en dus apk afkeur.

Morgen gaat Dennis dit fixen en dan maandag afmelden en ophalen :)
Kan niet wachten de roffel is nu al meer daneen week weg voor de apk ennog wat werkzaamheden.

Driven2Shine

Vanmorgen even bezig geweest met de V70 achterklep zodat we deze binnenkort kunnen wegbrengen voor de tint folie die er nog op mag komen.
Tijdens de behandeling toch nog wat plekjes gevonden welke aandacht nodig hebben maar in ieder geval een plek of 20 minder als de huidige klep.

Zoals we de klep hebben binnen gekregen.

Ontdaan van de belettering en strip in het midden.

Er kwam ontzettend veel vuil af na het wassen etc zoals te zien is aan de klei.

Na het kleien en bijwerken van wat krasjes en putjes met ons spotrepair systeem.

Rechts is nog niet gepolijst en links wel.

Het curen van Celeste Detaglio.

Sfeer foto :)

En het eind resultaat.

Nu even eten en dan gaan we verder met het inpakken van de bus want morgen staan we in Doorn op een evenement.

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Julian

Groot verschil, ziet er als nieuw uit! :D
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Driven2Shine

De bitch is back!

Verse APK zonder noemenswaardige punten (afstellen linker koplamp en handrem).
Nieuwe originele Volvo draagarmen (oh man oh man wat rijd dat fijn).
Vers Expansievat (dus geen lekkage meer)
Verse Lambdasonde (lampje eindelijk uit :D).

Alleen nog uitlijnen daar was geen tijd meer voor om dat voor elkaar te krijgen.
Iemand een tip om dat ergens te doen in de buurt van Arnhem?
De kwikfit en consorten probeer ik eigenlijk te vermijden.

volvobug

Van Essen banden in Westervoort. Snappen tenminste dat een 850/V70 ook een 4-punts uitlijning nodig kan hebben.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Driven2Shine

Mooi ga ik daar binnenkort even een afspraak maken.

volvobug

Is voor jou goed aan te rijden. De black bitch past wel in het rijtje: http://www.vanessen-banden.nl/uitlijnen.html  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Driven2Shine

Lol ik ga daar even de blitz maken met mijn stofbak uit 1994 haha

Driven2Shine

Het heeft even geduurd maar er is een beugel gevonden voor mijn BMC filter door Marc van ET om mijn open lucht filter netjes aan te kunnen sluiten op de manier zoals het hoort.
Gelijk maar een Forge Dumpvalve kit meebesteld  ???  :P :eusa_dance:
Ik was nu toch bezig.

Alleen nog even bekijken hoe we dat gaan monteren.