Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 11-07-2020 10:33:00
Ja misschien dat je lpg injectoren een beetje lekken oid? Zou het nog ff wat langer aankijken...
Je bedoelt: gewoon zo doorrijden en kijken of er nog iets verbetert of verandert?

NinaPaul

Of ze gewoon testen? Injector eruit, in een bekertje water = simpel.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 11-07-2020 16:18:14
Of ze gewoon testen? Injector eruit, in een bekertje water = simpel.
Klinkt goed. Alleen, ik heb een BRC systeem. Dus moet even bekijken wat ik nu precies in het bekertje water moet doen.

NinaPaul

Leiding vanaf de injector naar spruitstuk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Er begint me nog iets te dagen. Op de klep in de verdamper (voor het gas) zit een rubber zitting. Die heb ik nog niet vervangen, bedenk ik me nu. Zo'n rubber zitting zit wel in het revisiesetje. Even theoretisch redenerend kan daardoor (als de oude zitting is verhard) mogelijk ook gas lekken en de slechte start veroorzaken. Ik denk dat ik die verdamper er nog maar eens uit moet halen en die zitting moet vervangen.

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 11-07-2020 18:27:22
Leiding vanaf de injector naar spruitstuk.
Ik heb, 1 voor 1 natuurlijk, alle leidingen tussen inlaatspruitstuk en gasinjector aan de injectorkant losgedraaid. En met wat speeksel getest. Bij injector 3 was het raak, daar ontstond een aardige bel. Dus inderdaad vermoedelijk 1 gas injector lek. Nou moet ik nog even kijken of ik de injector dan moet vervangen of dat er iets anders mee te doen is. Iemand een idee?

arjenT5R

Wachten tot het over gaat ;D

Het is een oud hok joh je moet je niet overal zo druk om maken ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 11-07-2020 23:11:39
Wachten tot het over gaat ;D

Het is een oud hok joh je moet je niet overal zo druk om maken ;D
Heb je helemaal gelijk in. Het ding is 26 jaar oud. Zo lang ie nog redelijk van A naar B komt vergeef je 'm dat hikje af en toe. Of dat druppeltje olie of koelvloeistof. En oke, ik doe er 3 seconden langer over om de motor te starten dan zou moeten. Maar heb niet het gevoel dat ik nou enorm benadeeld word omdat ik drie seconden minder te besteden heb op een dag. :-)
Maar daarnaast geldt dat ik een auto die voor dagelijks vervoer (goed voor 45.000 km / jaar) bedoeld is technisch op orde en zo bedrijfszeker mogelijk wil hebben. Wetende dat er dan een gas injector lekt vind ik vervelender dan dat de achterwisser hapert, bijvoorbeeld.

Wouter1973

Citaat van: Wouter1973 op 11-07-2020 20:12:20
Ik heb, 1 voor 1 natuurlijk, alle leidingen tussen inlaatspruitstuk en gasinjector aan de injectorkant losgedraaid. En met wat speeksel getest. Bij injector 3 was het raak, daar ontstond een aardige bel. Dus inderdaad vermoedelijk 1 gas injector lek. Nou moet ik nog even kijken of ik de injector dan moet vervangen of dat er iets anders mee te doen is. Iemand een idee?
Inmiddels op Marktplaats een losse gele BRC injector kunnen bemachtigen voor een paar tientjes. Krijg ik morgen thuisbezorgd. Eens kijken of dat verbetering gaat brengen. Dan zit ik alleen nog met iets lekkage van koelvloeistof. Dat wil zeggen: als ik eind van de dag na een paar langere ritten met een keukenpapiertje langs de onderkant van de lpg verdamper veeg, zie ik een klein spoortje roze op het papier. Mag geen naam hebben. Het druppelt niet. Misschien dat ik de verdamper nog een keer demonteer als ik zin heb, de gasmembranen losneem en de boel nog eens goed ontvet en alles weer monteer. Mengsel is blijkbaar goed, hij verbruikt (net als voorheen) 1:8 ongeveer en ik krijg geen foutmeldingen.

NinaPaul

Door de hitte verdampt het ook en zal je niet snel een druppel zien hangen.
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 13-07-2020 12:45:29
Door de hitte verdampt het ook en zal je niet snel een druppel zien hangen.
Klopt. Het is echt minimaal en hij rijdt er niet minder door. Binnenkort vakantie en dan trek ik die verdamper er wel nog een keertje uit.

elianmars

Citaat van: de Boeing op 10-07-2020 10:23:53
Ik moet zeggen (HEUL gevaarlijke stelling nu) dat ik na mijn rigoureuze motor ombouw (en alle aanverwante zaken) redelijk probleemloos rij... (ok, er zijn altijd wel ergernissen maar dat hoort beetje bij 25j oude Viking).

Ja, zoiets zei ik ook tegen mijn pa. Onverwoestbaar, die Volvo's.
Twee dagen later verloopt de distributie  :eusa_wall:

Wouter1973

Twee nieuwe accupoolklemmen gehaald. Stond ook nog op mijn 'to do' list. Heel soms wat gekke kleine storingen (heel even wat lampjes op het dashboard aan zonder aanwijsbare reden, soms gaat de startmotor net iets trager rond, laatst 'memory loss' foutmelding). En de huidige accupoolklemmen zien eruit of ze erg oud zijn. Kan nooit kwaad dat eens te vernieuwen, lijkt me.

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 14-07-2020 09:43:49
Twee nieuwe accupoolklemmen gehaald. Stond ook nog op mijn 'to do' list. Heel soms wat gekke kleine storingen (heel even wat lampjes op het dashboard aan zonder aanwijsbare reden, soms gaat de startmotor net iets trager rond, laatst 'memory loss' foutmelding). En de huidige accupoolklemmen zien eruit of ze erg oud zijn. Kan nooit kwaad dat eens te vernieuwen, lijkt me.

Dan zou ik gelijk de kabels naar dynamo, startmotor en accu, ja alle dikke zwarte- en rode kabels gelijk meenemen.
Benodigde lengtes kan je hier wel vinden, kan je ze op maat laten maken met gelijk geperste ogen er aan.

Kijk maar eens goed direct achter de ogen hoe groen de kabels al zijn  :o

Wouter1973

Citaat van: V70geRwin op 14-07-2020 12:13:10
Dan zou ik gelijk de kabels naar dynamo, startmotor en accu, ja alle dikke zwarte- en rode kabels gelijk meenemen.
Benodigde lengtes kan je hier wel vinden, kan je ze op maat laten maken met gelijk geperste ogen er aan.

Kijk maar eens goed direct achter de ogen hoe groen de kabels al zijn  :o
Ik ga eens kijken. In elk geval eerst eens kijken wat het doet als ik de nieuwe messing accupoolklemmen monteer. Vanochtend weer een paar keer gehad dat alle dashboard lampjes een seconde lang knipperend oplichten. Het toerental in de motor neemt dan ook iets toe en zakt weer in als de lampjes uit gaan.