Help; koelvloeistoflek

Gestart door TTT242, 24-09-2004 19:35:18

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Citaat van: bassieS70 op 10-02-2012 22:20:14
Nou misschien wel minder dan een jaar ...vanavond op de A28 ..ruik ik koelvloeistof en ramen weer beslaan.Even later stoom langs de voorruit.
Pfff dat kan toch niet zo zijn dat zo,n imi ding zo snel kapot is.Mischien wel  een O-ring die kapot is ook.

Citaat van: Emiel op 01-09-2009 20:25:44
Na 14 maanden met een imi (het blijft zooi) kachelradiateur welke kapot klapte op de Ring een Hella/Behr kachel gehaald bij Brezan, met het weggevijlde 'Volvo' erin. Het embleempje kost dus het dubbele, doe er je voordeel mee.

Blackfox

Goedkoop was dus duurkoop.
Ga er wel eentje halen bij Brezan dan

UserID6342

Citaat van: bassieS70 op 11-02-2012 17:21:38
Vraag dan wel even speciaal om een Hella / Behr, anders krijg je weer zo'n imi ding in je handen gedrukt ;D

Blackfox

Citaat van: Dirk342 op 11-02-2012 19:37:03
Citaat van: bassieS70 op 11-02-2012 17:21:38
Vraag dan wel even speciaal om een Hella / Behr, anders krijg je weer zo'n imi ding in je handen gedrukt ;D

Ja lijkt me niet handig idd.
elk half jaar zo,n ding verwisselen is ook zo wat  ;D ;D

Blackfox

Jammer jammer.
Niet meer nodig waarschijnlijk!Ik denk net iets te heet geweest vanmorgen op de a28/a12.
Alle koelvloeistof werd er uitgeperst bij de expansietank.
Hij loopt nog goed maar op een gegeven moment wordt de druk zo hoog in dat expansietankje..
Voorlopige conclusie van mij .. lekke koppakking :eusa_wall: :eusa_wall:

Frysian-John

Dit is natuurlijk een kip en ei verhaal. Wat was er eerst, een klein lek in je koppakking waardoor je (kachel)radiateurs kapot gaan, of oververhitting met als gevolg een lekke koppakking? Ik zou het eerste zeker niet uit sluiten.

marrrcel

Vandaag ook de kachelradiator vervangen. Ook zo'n Hella/Behr. Dank voor de goede foto's en bruikbare tips. Vooral de tip om het interieur droog te houden is een mooie. Het vervangen is heel goed te doen.

Op deze manier heb ik het droog gehouden. Stukkie stucloper en bakje eronder. Er komt aardig wat uit! Wees gewaarschuwd  :eusa_naughty:!

Pistonpen paultje

Ik hoor bij het clubje van mensen met een kapotte kachel radiateur!

Vrijdag de auto (italiaanse 855 t5 op LPI) gekocht. Na wat ge-emmer met lambda lampjes en bougiekabels zaterdag, liep het roffeltje 100%. Zondags gingen wat vrienden van me naar de Nürburgring. Dat leek me een goede vuurdoop. Het befaamde stickertje wil ik er ook op.

Op de ring liep de auto als een speer. Ik heb de eerste 2 km even goed doorgereden en daarna rustig al rijdend gewacht op een vriend. Mn codriver merkte op dat de temperatuur leyterlijk in n seconde omhoog schoot. Dus toen de verwarming maar meteen aangezet. Gevolg: een en al rook en damp. De temperatuur zakte weer wat, maar de lucht bleef. Een km later vond ik een goede plek om te parkeren.

Conclusie was al snel kachelradiateur, en goed ook. Fijn dat het ook precies op de ring gebeurd. Gelukkig was er via een afwateringstunnel een camping te bereiken waar we water gehaald hebben. De ringmarchals hebben me 500m terug over de baan begeleid naar een uitgang. Gelukkig was dat kostenloos. De eurotekens vlogen me al bijna om de oren.

Na een pizzatje hebben we eerst een poging zonder gereedschap de leidingen af te knijpen. Hielp iets, maar niet voldoende. Dus toch maar de ANWB/ADAC gebeld. De ADAC is goed in het verzinnen van andere locaties verzinnen zo blijkt. In totaal heb ik denk ik 15 telefoontjes gepleegd om de locatie te bepalen. Volgens de ANWB/ADAC konden ze me niet vinden in Munichenbald (Lijkt ernstig op Nürburg he?)  ofzoiets en later ergens bij Stuttgart. DAT KLOPT! Daar staan we namelijk ook niet, was mn reactie vervolgens. Ruim 3,5, bijna 4u later kregen we een lokale afsleepdienst aan de lijn. Die kon er met een half uur zijn. Echter bij uitleg van het probleem, zei hij dat er niks aan te doen was en dat ik maar naar de volvo dealer moest gaan. Zelfs na uitleg dat de reparatie heel eenvoudig is met n pijpje en 2 slangenklemmen, was zijn reactie: ga maar naar de volvodealer. HOE?! Was mijn vervolgvraag:p.

Uiteindelijk zijn we met 4 man en bepakking in een DAF 44 (2cilinder!) naar Nederland vertrokken. Zonder 850. Die staat te wachten daarzo. Hoe nu op te lossen is nog even de vraag. Dit topic heeft me hoop gegeven. Ik ga vanmiddag met de ANWB in overleg over transport. Ik kan evt. nog zelf gaan repareren (ik moet er zoiezo zijn als de auto door de anwb wordt opgehaald). Maar helaas vrees ik ook iets anders: een lekke koppakking. Hij is namelijk best wel heet geworden, en misschien was hij zelfs al lek ivm de drukopbouw. To be continued.

Boemeltje

Citaat van: Pistonpen paultje op 14-05-2012 11:32:02
Ik hoor bij het clubje van mensen met een kapotte kachel radiateur!

Vrijdag de auto (italiaanse 855 t5 op LPI) gekocht. Na wat ge-emmer met lambda lampjes en bougiekabels zaterdag, liep het roffeltje 100%. Zondags gingen wat vrienden van me naar de Nürburgring. Dat leek me een goede vuurdoop. Het befaamde stickertje wil ik er ook op.

Op de ring liep de auto als een speer. Ik heb de eerste 2 km even goed doorgereden en daarna rustig al rijdend gewacht op een vriend. Mn codriver merkte op dat de temperatuur leyterlijk in n seconde omhoog schoot. Dus toen de verwarming maar meteen aangezet. Gevolg: een en al rook en damp. De temperatuur zakte weer wat, maar de lucht bleef. Een km later vond ik een goede plek om te parkeren.

Conclusie was al snel kachelradiateur, en goed ook. Fijn dat het ook precies op de ring gebeurd. Gelukkig was er via een afwateringstunnel een camping te bereiken waar we water gehaald hebben. De ringmarchals hebben me 500m terug over de baan begeleid naar een uitgang. Gelukkig was dat kostenloos. De eurotekens vlogen me al bijna om de oren.

Na een pizzatje hebben we eerst een poging zonder gereedschap de leidingen af te knijpen. Hielp iets, maar niet voldoende. Dus toch maar de ANWB/ADAC gebeld. De ADAC is goed in het verzinnen van andere locaties verzinnen zo blijkt. In totaal heb ik denk ik 15 telefoontjes gepleegd om de locatie te bepalen. Volgens de ANWB/ADAC konden ze me niet vinden in Munichenbald (Lijkt ernstig op Nürburg he?)  ofzoiets en later ergens bij Stuttgart. DAT KLOPT! Daar staan we namelijk ook niet, was mn reactie vervolgens. Ruim 3,5, bijna 4u later kregen we een lokale afsleepdienst aan de lijn. Die kon er met een half uur zijn. Echter bij uitleg van het probleem, zei hij dat er niks aan te doen was en dat ik maar naar de volvo dealer moest gaan. Zelfs na uitleg dat de reparatie heel eenvoudig is met n pijpje en 2 slangenklemmen, was zijn reactie: ga maar naar de volvodealer. HOE?! Was mijn vervolgvraag:p.

Uiteindelijk zijn we met 4 man en bepakking in een DAF 44 (2cilinder!) naar Nederland vertrokken. Zonder 850. Die staat te wachten daarzo. Hoe nu op te lossen is nog even de vraag. Dit topic heeft me hoop gegeven. Ik ga vanmiddag met de ANWB in overleg over transport. Ik kan evt. nog zelf gaan repareren (ik moet er zoiezo zijn als de auto door de anwb wordt opgehaald). Maar helaas vrees ik ook iets anders: een lekke koppakking. Hij is namelijk best wel heet geworden, en misschien was hij zelfs al lek ivm de drukopbouw. To be continued.

Lekker verhaal zo :( Goed eerste weekend met je rode bolide gehad dus? ;D

UserID6342

Zou een flink stuk slang en twee goede slangklemmen meenemen als ik jou was, en dan de kachelslangen eventjes volgen naar waar ze op het blok zitten, deze beide eraf halen en de nieuwe slang er tussen zetten.  Dan kun je makkelijk naar huis rijden (als de koppakking er niet uitgepatst is)

mehn

Is een nieuwe kachelradiator regelen en in Nürnberg vervangen geen optie?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Pistonpen paultje

Citaat van: Boemeltje op 14-05-2012 11:51:07

Lekker verhaal zo :( Goed eerste weekend met je rode bolide gehad dus? ;D

Jij ook hier, haha! Ja het eerste weekend was een topper.

Liefst haal ik hem met de trailer op. Als dan de kop of koppakking eraan is, dan rij ik de boel niet aan gort. Maar momenteel heb ik alleen mn 245 tot mn beschikking. En om nou een 850 (1460kg ofzoiets+aanhanger=2100 ofzo) te gaan slepen met een oude 245 (1320kg oid). Dat lijkt me niet het beste plan. Ik ben nog zoekende naar n betere oplossing. Daar monteren hou ik nog in het achterhoofd.

Boemeltje

In ieder geval een matig begin van je op te bouwen relatie met deze vurige Italiaanse :P

Ik vraag me af in hoeverre mijn TDI een toevoeging is, maar ik wil best een keer mee rijden hoor :)

Pistonpen paultje

Citaat van: Boemeltje op 14-05-2012 23:01:15
In ieder geval een matig begin van je op te bouwen relatie met deze vurige Italiaanse :P

Ik vraag me af in hoeverre mijn TDI een toevoeging is, maar ik wil best een keer mee rijden hoor :)

Hij is me op alle andere vlakken heel erg meegevallen. Als nu de kop lek is, dan is dat wel een tegenslag, maar dan kan het alleen maar beter worden allemaal:P!

Ja jou TDI zou zeker toevoeging kunnen hebben, mits jij een aanhanger erachter en iemand met BE rijbewijs achter het stuur geen bezwaar vind...

Boemeltje

Moeten we het maar eens over hebben dan, doe maar een keer een belletje ;)