cardanas awd voor V70R zijn er verschillen?

Gestart door V70R AWD, 05-12-2012 22:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70R AWD

Zoals gezegd zijn er dus drie types en het gaat op chassisnummer.
Gelukkig vallen mijn auto en de xc van dirk en arjen onder cardanas nummer 2
Die van maus is cardanas 3.....

victorschut

Ik kreeg van een bekende volvo dealer te horen dat een as van een R. niet onder een xc automaat past ivm een verschillende dikte van de flens.

MvG

Victor

eric vermeer

volgens mij heb je maar 2 assen gaat om de flensmaat die is na een bepaald chassisnummer kleiner geworden
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

V70R AWD

Citaat van: victorschut op 03-01-2013 19:51:54
Ik kreeg van een bekende volvo dealer te horen dat een as van een R. niet onder een xc automaat past ivm een verschillende dikte van de flens.

MvG

Victor

Nee gaat op chassisnummer

victorschut

Ik kan een cardanas kopen via marktplaats. We hebben de flens gemeten en ik kom op 8,6 cm en de verkopende partij op 8,4. Is dit het verschil of zijn het meet fouten en moet het dezelfde zijn. Het bouwjaar komt overeen en het zijn allebei xc automaat?

Groet

Victor

V70R AWD

Je moet zoeken op chassisnummer.
Kijk even op mijn blog daar staan alle drie de assen op een foto.
Dan zie je de verschillen.

-D©©©L-

Citaat van: victorschut op 08-01-2013 17:03:53
Ik kan een cardanas kopen via marktplaats. We hebben de flens gemeten en ik kom op 8,6 cm en de verkopende partij op 8,4. Is dit het verschil of zijn het meet fouten en moet het dezelfde zijn. Het bouwjaar komt overeen en het zijn allebei xc automaat?

Groet

Victor

Dat zijn meetfouten.  Er zijn twee flensmaten; 92 en 95 mm.

victorschut

wat een verschillen van 9,2 mm tot 8.6 cm. Meet ik wel de flens denk ik nu. Ik meet met een schuifmaat de messing ring die aan de buiten kanten zit en waar de bouten doorheen gaan.  Daar meet ik de grootste diameter. En die is echt in cm en niet in mm. :(  ???

V70R AWD

Zoals ik al zei......

Lees ff mijn topic daar heeft men het mij ook prima vertelt

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,60274.570.html



victorschut

 :eusa_wall: :eusa_wall: Dat had k eerder moeten doen. Dat is verhelderend die Blog van je (mooie auto trouwens).  Wat een onzin van Volvo om zo'n as te monteren en dan zoveel verschillende types in 3 bouw jaren. Het lijkt wel op Renault van vroeger. Dan moest ik met kenteken bewijs en het onderdeel naar de importeur die me bezwoer dat het onmogelijk was dat een dit onderdeel origineel gemonteerd was.

Wederom ben ik wel onder de indruk van alle expertise op deze site. Bedankt allemaal.

Overweeg toch om deze maar weg te gaan doen en gewoon weer een 140 pk automaat zonder turbo te gaan aanschaffen.


MvG


Victor



verron

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

UserID6342

Citaat van: koen.s op 08-01-2013 22:35:14
Citaat van: victorschut op 08-01-2013 22:31:48
:eusa_wall: :eusa_wall: Dat had k eerder moeten doen. Dat is verhelderend die Blog van je (mooie auto trouwens).  Wat een onzin van Volvo om zo'n as te monteren en dan zoveel verschillende types in 3 bouw jaren. Het lijkt wel op Renault van vroeger. Dan moest ik met kenteken bewijs en het onderdeel naar de importeur die me bezwoer dat het onmogelijk was dat een dit onderdeel origineel gemonteerd was.

Wederom ben ik wel onder de indruk van alle expertise op deze site. Bedankt allemaal.

Overweeg toch om deze maar weg te gaan doen en gewoon weer een 140 pk automaat zonder turbo te gaan aanschaffen.


MvG


Victor




Of je koop een V70 R fwd, heb je geen last van die klote awd  ;D
Of je sloopt het eronder uit.  Rijd het niets minder om hoor ;D

Sbv

Het zal wel niets mogen kosten, maar ik had allang een andere as bij dealer besteld met wat korting. Als er AWD op mijn auto zit, dan zal het werken ook.

verron

Citaat van: Sbv op 08-01-2013 22:40:28
Het zal wel niets mogen kosten, maar ik had allang een andere as bij dealer besteld met wat korting. Als er AWD op mijn auto zit, dan zal het werken ook.

Mee eens  :eusa_clap:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

elianmars

Citaat van: verron op 08-01-2013 22:42:22
Citaat van: Sbv op 08-01-2013 22:40:28
Het zal wel niets mogen kosten, maar ik had allang een andere as bij dealer besteld met wat korting. Als er AWD op mijn auto zit, dan zal het werken ook.

Mee eens  :eusa_clap:

Nou, ik zou me toch wel drie keer achter mijn oren krabben, als er onder een wagen met een (dag)waarde van 3-4000 euro (?) een nieuwe as onder moet van bijna 1000 euro  :eusa_shifty: