T5 Prestaties vergeleken andere sportwagens?

Gestart door Robertjuhh, 26-09-2004 13:49:11

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: JCviggen op 23-06-2005 22:22:37
Citaat van: MH op 23-06-2005 22:14:29
Zojuist nog een 993 mijn achterkant laten zien  ;D

ja in vergelijking met de -6 en -7 bv waren ze nogal tam ;)

Ik stond gewoon voor hem....  ;D

Hij hapte niet, ik had er wel zin in, hij schijnbaar niet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: JCviggen op 23-06-2005 19:38:10

Je verrast best veel mensen met een 850 + turbo en modificaties, maar je moet de lat ook weer niet te hoog gaan leggen. Maar qua gewicht zijn de 850s echt wel goed te doen, "nieuwe" wagens tegenwoordig wegen veeeeel meer dan wagens 10 jaar geleden.

Klopt helemaal. Onze Zafira OPC weegt ook meer dan de T-5 van ons.
Met de OPC een aantal wedstrijdjes gehouden met een standaard Impreza Gtt (van een neef van me). In het begin is de Gtt sneller, maar daarna mocht-ie toch lekker naar de achterkant van m'n Opeltje ( :-X :-X ;D ;D) gaan kijken.
De T-5 (op visite geweest bij ET) is flink wat sneller dan de Zafira, dus ik ga gewoon lekker de confrontatie aan als er een snelle jongen naast me staat bij het verkeerslicht, hoor  8) ;D

thuur

Citaat van: M op 23-06-2005 12:17:26
De R'en en Tee-vijven hebben dan wel een flink aantal pk's, maar ook het gewicht van een klein vakantiehuisje....zeker de estates.

...

Een Estate met halfvolle tank weegt hetzelfde als een sedan met volle tank ::)

Gr ;)

Chris

Hoe snel doet een een gechipte t-5 zonder verdere aanpassingen 0-100??? Wellicht heb ik er overheen gelezen, in dat geval mijn excuses ;)

Eugene

0-100 in een ~6.5

Beetje afhankelijk van de staat van de turbo, banden, temperatuur, enz enz enz.....

If it's not blown, it sucks...

Chris

Dank voor je snelle reactie. Ik heb onderwijl nog wat topics hierover gevonden.... ben erg geboeid :D maareens goed nadenken wat ik met mijn bakkie wil.

Turbobiker

Citaat van: Chrisvdvalk op 18-03-2007 19:00:36
Dank voor je snelle reactie. Ik heb onderwijl nog wat topics hierover gevonden.... ben erg geboeid :D maareens goed nadenken wat ik met mijn bakkie wil.

Geen twijfel meer mogelijk, jij bent gewoon toe aan een chippie ;D
De Tussenpaus

Rayman

There is no substitute for cubic inches  ;D

Chris

En dat al na de 2 weekjes dat de auto in mijn bezit is. Ik denk dat ik toch een beetje verwend ben, mijn ex haar ouders hadden een gechipte t-5R  :o , en sja... das toch wel ff heel wat anders dan een standaard t-5.

Rayman

Citaat van: Chrisvdvalk op 18-03-2007 19:10:24
En dat al na de 2 weekjes dat de auto in mijn bezit is. Ik denk dat ik toch een beetje verwend ben, mijn ex haar ouders hadden een gechipte t-5R  :o , en sja... das toch wel ff heel wat anders dan een standaard t-5.

Een chip maakt veel verschil Chris; mits de auto goed onderhouden is.

Joachim1

Ik vind een volvo 850 T5 niet echt een sportwagen  :eusa_snooty:
okee het gaat rechtdoor wel aardig(zweedse auto he)maar komt het
op bochten en remmen aan  :eusa_shhh:
Ik vind de 850 toch echt een fijne auto om lekker mee te cruisen en
zo nu en dan eens het gas indrukken is wel lekker maar om nu tegen
een evo of wrx te gaan racen voor een stoplicht  :eusa_sick:

Turbobiker

Citaat van: Joachim1 op 18-03-2007 19:27:05
Ik vind een volvo 850 T5 niet echt een sportwagen  :eusa_snooty:
okee het gaat rechtdoor wel aardig(zweedse auto he)maar komt het
op bochten en remmen aan  :eusa_shhh:
Ik vind de 850 toch echt een fijne auto om lekker mee te cruisen en
zo nu en dan eens het gas indrukken is wel lekker maar om nu tegen
een evo of wrx te gaan racen voor een stoplicht  :eusa_sick:

NĂ¡ het stoplicht heb ik geen problemen met STi's. Voor het stoplicht ook niet dankzij mijn Mov'it's. En zelfs in bochten blijf ik in de buurt, maar dat is omdat veel Evo en vooral WRX-rijders niet durfen of zelfs maar weten hoe hard het echt kan.

En dat chippie heb je inderdaad niet nodig in de bocht ::)
De Tussenpaus

Joachim1

Ga uit van een standaart T5 he  ;) is echt een fijne familie auto  :angel:

Chris

Dat laatste is het ook zeker, genoeg ruimte :D. Ik vind het echter vooral een fijne sportieve zakenauto. Ik gebruik hem nu ook voor mijn werk omdat ik veel op de weg zit en was niet van plan om het voortdurend op te gaan nemen tegen allerlei "sportkarretjes". Echter houd ik wel van snelheid, en ben daarom wel benieuwd wat er allemaal kan zonder dat ik al te veel moet gaan aanpassen. Hij is nu leuk met 0-100 in 7,4 (?) sec. maar wat sneller is vast nog leuker.

Verder ben ik het over de remmen roerend met de opmerkingen hier op het forum eens, die zijn behoorlijk ondermaats. Maar ik vind hem verder in de bochten nog best wel als een blok liggen, ook als je er met een wat hogere snelheid doorheen gaat. Natuurlijk heb ik geen idee aan wat voor snelheden jullie je auto's in de bochten al hebben blootgesteld.

Joachim1

niet harder dan 120km per uur want we rijden in Nederland hier he..
en das best nog wel te doen in de bochten  ;D
Maar je kan de auto laten chipen en dan voelt het al een stuk ruiger  :evil: