Raar geluid

Gestart door Guusdebul, 16-12-2012 18:26:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vulk


Guusdebul

Citaat van: Vulk op 17-12-2012 08:03:31
Klinkt het wat als dit?
http://www.youtube.com/watch?v=Q9ljGUC3rlI

Lees ook dit eens door: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24326.0.html

Ja, daar lijkt het wel heel erg op ja! Als 'ie helemaal koud is geen probleem, maar zodra ik de straat uit ben begint het geluid.
Weet je of het kwaad kan? Of rij je de heleboel in de soep als je de hulp- en hoofdcylinder niet vervangt?

Dank!

Vulk

Ik heb er toch een hele tijd mee rondgereden, maar echt gezond lijkt het me toch niet.
Bij mij was hij overigens ook helemaal stil bij koude motor.

Hulpcylinder kost een 100euro en zit er vrij snel in.

Guusdebul

Citaat van: Vulk op 17-12-2012 12:16:28
Ik heb er toch een hele tijd mee rondgereden, maar echt gezond lijkt het me toch niet.
Bij mij was hij overigens ook helemaal stil bij koude motor.

Hulpcylinder kost een 100euro en zit er vrij snel in.

Dank je wel voor je hulp! € 100,- klinkt een stuk vriendelijker dan € 900,- voor lager en koppelingsplaat :-)

mikep

#19
Citaat van: Guusdebul op 17-12-2012 14:23:23
Citaat van: Vulk op 17-12-2012 12:16:28
Ik heb er toch een hele tijd mee rondgereden, maar echt gezond lijkt het me toch niet.
Bij mij was hij overigens ook helemaal stil bij koude motor.

Hulpcylinder kost een 100euro en zit er vrij snel in.

Dank je wel voor je hulp! € 100,- klinkt een stuk vriendelijker dan € 900,- voor lager en koppelingsplaat :-)

Hoi
Ik heb met dit geluid ( van het youtube filmpje ) 17000 km gereden, nu heb ik een tijd geleden de ontkoppelvork,rubberhoes om de ontkoppelvork en kogelgewricht van de ontkoppelvork ingespoten met goede teflonspray en het uiteinde van de hulpkoppelingcilinder een beetje vet op gedaan en nu 2200 km verder is het geluid nog steeds weg.
gr

Vulk

Dat invetten was bij mij geen oplossing helaas, maar het valt zeker te proberen.

Guusdebul

Jongens, dank voor alle hulp. Heb inmiddels contact gehad met de 'koppelingsexpert' van het forum, dus zal zeker goedkomen. In ieder geval goed te weten dat ik nog wel een weekje kan wachten met de reparatie! (die gok neem ik wel). Zal de oplossing - wanneer beschikbaar - met jullie delen.
Tot zover nogmaals dank!

Frans