Project: Volvo 855 opnieuw starten na 8 jaar stilstand

Gestart door chiekbol, 18-12-2012 23:54:23

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Een 60Ah Accu is overigens ruim voldoende. Origineel zit er één in van 52Ah geloof ik.

dielie850

Ha weer een witte erbij ;D
Hopelijk krijg je het blokje mooi aan de gang ;)

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

ZC3rr0r

Als rechtgeaard Alfa-liefhebber wil ik er graag op wijzen dat enkel Italiaanse wagens vrouwelijk zijn.
La Bella Machinna is niet voor niks een Alfa-slogan :D

(Die vrouwelijkheid blijkt ook wel uit het ochtendhumeur en het gat in je portemonaie ;) )

MEN-O

O ? Ik meen me toch te herinneren dat Mercedes de dochter van Meneer Benz was ?

ZC3rr0r

Citaat van: MEN-O op 20-12-2012 12:36:33
O ? Ik meen me toch te herinneren dat Mercedes de dochter van Meneer Benz was ?

Vandaar dat de betrouwbaarheid van Mercedes de afgelopen jaren zo teruguit rent ;)

chiekbol

De 855 bolt!
Na een 3 tal keer starten, waarvan ze de 1e en 2e keer eigenlijk al wou starten ging ze de 3e keer toch aardig goed aan de gang.
Eerst wat wittere rook uit de uitlaat gevolgd door een handje vol hazelnootjes.

Tot mijn spijt tikte de motor toch wel aardig.
Toen herinnerde ik mij dat dit type wagen hydraulisch de kleppen stelt en dacht ik dat mogelijk de oude olie iets verstopt zou hebben waardoor de kleppen niet juist gesteld konden worden.
Hoe dan ook na een tijdje draaien was het tikken al wat minder.
Vervolgens ben ik zeer voorzichtig met sponzige remmen op een parkeerpleintje een kort ritje (2 km ofzo) gaan maken.
Blijkbaar heeft dit ritje haar zeer goed gedaan want het tikken was helemaal over.

Wat nu op de planning staat is de wielen een voor een afnemen en de remmen zuiver maken.
Ook ga ik filters etc. bestellen om hem binnenkort de lang verwachte smering te kunnen geven.
Eindelijk na 8 jaar!

Mankementjes die ik heb opgemerkt.
- Ruitensproeier achter werkt niet (van voor wel) misschien komt dit doordat het lampje van ruitensproeier aan was. al lijkt dit me gek...
- Achterruit verwarming heb ik precies ook niet zien werken maar dit moet ik nog eens fatsoenlijk bekijken of dit daadwerkelijk niet werkt of als ik het slecht gezien heb.
- De radio doet niks.... ik draai aan de knop en hij doet echt niks -> misschien een zekering kapot?.
- Standlicht lampje aan voorzijde geeft slecht contact. Soms brand het en dan weer niet, bij tikken ertegen springt het weer aan.

Werk genoeg maar waarschijnlijk zal het nu enkele daagjes stil liggen.

grijzev70tdi

Olie is allemaal naar beneden gezakt waardoor je klepstoters gaan tikken. Na tijdje draaien is het tikken vanzelf weg. Zoals je wel hebt gemerkt.

mooi dat ie weer loopt.

Ruitensproeier kan het pompje zijn, hoor je deze lopen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Mooi man dat ie loopt! :D

Citaat van: chiekbol op 20-12-2012 19:10:34
- De radio doet niks.... ik draai aan de knop en hij doet echt niks -> misschien een zekering kapot?.

Heb je hem wel eerst aan gezet? ;D
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

chiekbol

Volgens mij is de radio een gewone draaiknop waarmee hij ook aangaat.
Ik kan ook op de knop duwen maar dan voel ik geen klik of niks.

Pompje hoor ik precies wel lopen van de achterruit sproeier.
Misschien is gewoon het sproeikopje wat verstopt...  zal het eens moeten bekijken.
Ofwel het vloeistofniveau te laag om de achterruit sproeier te laten werken.
Misschien heeft volvo uit veiligheidsoverwegingen gezorgd dat als het niveau laag is enkel voorruit kan besproeid worden ofzo?

The Volvoboy

Wat voor radio heb je dan? Origineel Volvo? Wat betreft je achtersproeier, ik zou voor een ander pompje gaan.

grijzev70tdi

Gooi er eerst maar wat vloeistof bij, misschien dat hij het dan doet. Kan ook zijn dat een van de knietjes verstopt zitten. Rechts achterin zit er eentje dacht ik, en bij bij de sproeier zelf.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Dat is een terugslagklepje.
Die willen inderdaad nog wel eens voor problemen zorgen. Wanneer je de ruitensproeierpomp hoort lopen is dat kennelijk niet het probleem. De achtersproeier heeft een wel eigen pompje.