Stoelverwarming voorbereid?

Gestart door Martijn84, 26-12-2012 09:45:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn84

Net was ik aan het kijken waarom mijn sigarettenaantsteker niet werkte.
Heb ik mijn middenconsole gedemonteerd.
Zie ik onder het bakje op de plaats waar normaal de schakelaars van de stoelverwarming zitten 2 kabels met witte stekkers hangen (volgensmij 5 polig?)

Zou deze auto met een paar schakelaars de stoelverwarming kunnen werken?
Maybe niet aangesloten omdat het een USA versie betreft?
Het betreft een S70 uit 1998.

Heeft nog iemand dit meegemaakt?

Zou ik met bestellen van dit setje (heeft iemand dit nog liggen) de stoelverwarming kunnen maken, zal mijn vriendin zeer blij zijn op dit koude leer van de winter.

maruska

voor zover ik weet is de stoelverwarming voor altijd voorbereid in de kabelboom. je moet echter wel de voorziening in je stoel hebben om dit aan te sluiten (verwarmingsmatjes). kijk eens onder je stoel of daar een gat in het schuim zit, richting je zitvlak/leer, met draden eraan die aangesloten zijn. schakelaars is makkelijk aan te komen, dat zijn de kosten niet. die matjes ben je echter flink wat geld voor kwijt (zitting en rugleuning).
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn84

#2
Achter in de hoek loopt een kabel de zitting in zover ik kan zien.
Onder de passagiersstoel (handbediend) zit ook een kabel met een witte stekker en een wit/groene en een zwarte (dikke en een dunne) en een zwart-zwart-witte kabel.

Kan ik de schakelaar van de mistlamp of verwarmde spiegels niet gebruiken om te proberen of die het doet?

maruska

kun je eens foto's maken ? ik gok dat wat jij rechts ziet, de voorbereiding is voor power seats. als ik in het electrische schema kijk, dan zie ik niet de kleuren die jij omschrijft voor stoelverwarming.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

USA versie die wat anders is ?

maruska

kan, en ook willen de gebruikte draadkleuren nog wel eens afwijken. maar de kleurcombi die martijn vermeld, zie ik wel terugkomen in de powerseat.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn84

Die zitten voorin de stoel (waar normaal de electr stoelverstelling zit) dus denk dat je daar gelijk in hebt.
Achterin de stoel tussen de leuning en zitting loopt een gewikkelde kabel uit de middenconsole.
Zou deze dan voor de stoelverwarming zijn, want die komt uit de middenconsole waar de kabels uit t dash in verdwijnen?

maruska

zijn dat degene met de kleuren die je omschreven hebt ? kun je eens een foto maken ? ook van de connector, hoe deze eruit ziet loodrecht erop (dus dat je de contacten kunt zien, zodat ik weet wat voor soort connector het is)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn84

Mag ik je de fotos naar je mailadres op je profiel sturen?
Weet niet waar ik ze moet uploaden.
Deurstijlkant zit ook een kabel maar die zal wel van de zij-airbags zijn...
De kabel die ik beschreef voor met die kleurencombi is dezelfde stekker als de andere kant dus die is voorbereid voor electrische stoelverstelling.. (je had gelijk)

maruska

stuur maar door, geen probleem :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn84

Net gedaan, dankjewel!
Zag dat ik hem ook nog eens moet poetsen aan  de binnenkant *uch*

maruska

#11
er ligt idd flink wat "kuch" in ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

heb de mail gezien, zie antwoord.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mehn

Citaat van: Martijn84 op 26-12-2012 09:57:36
Kan ik de schakelaar van de mistlamp of verwarmde spiegels niet gebruiken om te proberen of die het doet?

Nee!  :o

Áls de schakelaar al past (wat ik betwijfel) moet je deze zeker niet gebruiken. De mistlampen zijn bijvoorbeel MIN geschakeld. De stoelverwarming is PLUS geschakeld. Dat gaat dus fout.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Martijn84

Ok! Dankjewel. Leek me ook al niet zo'n goed idee.