855 T-5R project > 418 T-5

Gestart door grijzev70tdi, 31-12-2012 17:31:32

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Mooi, nog zo iemand die een carrosserie wissel op de planning heeft staan ;D

Is inderdaad een hele hoop werk maar het scheelt een bak met geld om oude schades goed in orde te maken.
Ik hoop dat ik binnenkort ook kan beginnen met iets te regelen ervoor 8)
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 23-01-2013 19:14:05
Citaat van: grijzev70tdi op 23-01-2013 19:12:27
Citaat van: elianmars op 23-01-2013 19:09:45
Ik ben druk bezig met het leeghalen van de motorruimte. Ben nu high van de benzinedampen  ;D

;D Heb je de motor er nou nog niet uit?

Ik moet overdag gewoon werken, he  :P

ooow   :eusa_eh: ;D

Citaat van: elianmars op 23-01-2013 19:11:33
Ik kan alle kabels gewoon afknippen, toch ?   :evil:

probeer het eens!  :evil: :evil:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Citaat van: V70 2.5T op 23-01-2013 19:20:32

Is inderdaad een hele hoop werk maar het scheelt een bak met geld om oude schades goed in orde te maken.

Wie het eerste klaar is? ;D Grapje, heeft geen enkele zin. Eerst moet het motortje van de braadworst nog lopen, da kan de ombouw gaan beginnen.

En bijde vinden we het erg leuk om te zien hoe de auto nou in elkaar zit. Kan ook wel eens van pas komen :)

JeffreyC

Citaat van: grijzev70tdi op 23-01-2013 19:33:28

Wie het eerste klaar is? ;D Grapje, heeft geen enkele zin. Eerst moet het motortje van de braadworst nog lopen, da kan de ombouw gaan beginnen.

En bijde vinden we het erg leuk om te zien hoe de auto nou in elkaar zit. Kan ook wel eens van pas komen :)

Kan best zijn dat je eerder klaar bent hoor, ben nog aan het wachten op antwoordt hoe de carrosserie is, moet dan plaatwerk en dergelijke zoeken en laten spuiten, subframe/achteras stralen/coaten en voorzien van nieuwe bussen en dergelijke, verlanglijstje maken voor de dealer voor afdichtingen/bevestigingen, mijn huidige remmen rondom zijn gaar, enz enz... ;D

Als alles door gaat hoop ik van de zomer eindelijk te kunnen beginnen met ombouwen ;D
En dat buiten alles wat nu nog uitkomt of nog moet gebeuren.

Ben in ieder geval benieuwd hoe het voor beide verloopt, wordt een hele hoop werk en voorbereiding maar kan me er nu al op verheugen 8)
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

Sbv

Ik blijf beide volgen. Ben erg benieuwd wat en hoe

grijzev70tdi

Citaat van: V70 2.5T op 23-01-2013 19:40:54

Kan best zijn dat je eerder klaar bent hoor, ben nog aan het wachten op antwoordt hoe de carrosserie is, moet dan plaatwerk en dergelijke zoeken en laten spuiten, subframe/achteras stralen/coaten en voorzien van nieuwe bussen en dergelijke, verlanglijstje maken voor de dealer voor afdichtingen/bevestigingen, mijn huidige remmen rondom zijn gaar, enz enz... ;D

Als alles door gaat hoop ik van de zomer eindelijk te kunnen beginnen met ombouwen ;D

Ben in ieder geval benieuwd hoe het voor beide verloopt, wordt een hele hoop werk en voorbereiding maar kan me er nu al op verheugen 8)

Jouwe is technisch al 300x  beter dan dat deze is. Maar goed, komt ook wel bij deze. Denk dat wij ook moeten wachten op beter weer, want buiten doen met dit weer is niks...

Hij moet zo snel mogelijk waterdicht worden (dat gaat als eerste gebeuren) zodat hij ook buiten kan blijven staan.

JeffreyC

Citaat van: grijzev70tdi op 24-01-2013 21:14:41
Citaat van: V70 2.5T op 23-01-2013 19:40:54

Jouwe is technisch al 300x  beter dan dat deze is. Maar goed, komt ook wel bij deze. Denk dat wij ook moeten wachten op beter weer, want buiten doen met dit weer is niks...

Hij moet zo snel mogelijk waterdicht worden (dat gaat als eerste gebeuren) zodat hij ook buiten kan blijven staan.

Dat mijne technische beter zou zijn komt omdat ik al langer ermee bezig ben. Je hebt voor zoiets jammer genoeg tijd, geduld, ruimte en geld voor nodig...

Meestal heb ik last van een gebrek aan 1 of meerdere van die dingen ;D

Die van jullie komt er ook wel, ben ik zeker van. Jullie pakken het in ieder geval goed en met plezier aan!
300 PK 390 NM CY T-5R MT

grijzev70tdi

Op moment is het vooral (binnen) ruimte een probleem. Maarja gaat allemaal wel goed komen ;D

Sbv

vanavond de dorpels van de koets afgehaald en gelukkig zijn er geen verassingen gekomen in de vorm van roest. Morgen hopelijk blok eruit en dan de de koets zijn laatste km maken in een lange tijd denk ik zo

grijzev70tdi

Mooi dat er geen roest onder zit. Ben benieuwd hoe dat bij de duutser is...

Morgen met het werk even regelen dat ik zondag ochtend werk dat we smiddags de koets op kunnen halen.

elianmars

Waterdicht maken is toch niet zo heel veel werk? Dakcassette er in, deuren en achterklep er in (inclusief rubbers) en hij kan buiten staan.

grijzev70tdi

Klopt, is niet veel werk. Alleen ff zorgen dat het interieur dan zsm uit de duitser is. Anders word dat nat.

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2013 09:07:56
Klopt, is niet veel werk. Alleen ff zorgen dat het interieur dan zsm uit de duitser is. Anders word dat nat.

;D

Daar heb ik weer niet bij stilgestaan  :eusa_doh:

grijzev70tdi

;D

Dus even kijken hoe we dat gaan doen.

grijzev70tdi

Vanmiddag nog even bezig geweest met duutser. Distributie moet ik morgen binnen even doen. Gaat hem buiten niet worden. Inlaatspruitstuk zit er weer op, injectoren zitten er weer in. Brandstofleiding weer aangesloten. Bij de brandstofdrukregelaar moet een nieuwe slang op, die is kapot getrokken. Motorsteun zit weer vast. Oliepijlstok zit weer op de plek.

Een vacuumslang kan kan ik alleen nog niet plaatsen. Deze komt uit het inlaatspruitstuk aan de kant van de distributie.

Waar moet deze komen te zitten?