855 T-5R project > 418 T-5

Gestart door grijzev70tdi, 31-12-2012 17:31:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

de enige die ik me kan bedenken is van de carterventilatie aan de zijkant van inlaatspruitstuk, echter is de een hele creatieve oplossing dan

grijzev70tdi

Ik neem aan dat deze nog ergens op aangesloten moet worden. Kan alleen niet ontdekken waar. Morgen maar eens bij Henk zijn T-5R kijken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Normailter zit er aan de zijkant van je spruitstuk een dop waar een slang opzit die rechtstreeks naar je PTC-nippel loopt bij de turbo.  Wat dit is op de foto weet ik niet, maar ziet er idd uit als crea-bea ;D

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2013 18:17:32
Ik neem aan dat deze nog ergens op aangesloten moet worden. Kan alleen niet ontdekken waar. Morgen maar eens bij Henk zijn T-5R kijken
Zijkant inlaat spruitstuk in de diepte ergens, andere kant onder bij turbo in de buurt

grijzev70tdi

Hmm morgen maar eens opzoek gaan dus.

JeffreyC

http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=238656&ukey_make=865&ukey_model=11966&modelYear=1995&ukey_category=7072&ukey_driveLine=646&ukey_trimLevel=11059

Kijk eens in bovenstaande link. Nummers 9/10/11/13/18.
Zoals je het omschrijft denk ik dat je deze bedoelt. Deze slang gaat van de rechterkant van het inlaat spruitstuk ( naast de stuur pomp ) naar de aanzuigbuis bij de turbo. Daar zit die op het onderdeel waar een dikkere slang opzit, de desbetreffende dunne slang en een stekker op aangesloten zit.

De L-vormige slangen rechts. Zo ziet hij normaal uit.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

grijzev70tdi

Denk dat ik weet welke je bedoeld. Bij deze zal bij mij een stuk afgebroken zijn.

Jeroentjuh

grijzev70tdi

Hmm, hij moet dus achter langs het blok lopen als ik het goed zie op de tekening of niet?

850 T5 Freak

Nee langs de voorkant onder het inlaatspruitstuk  :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

V70geRwin

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2013 21:12:27
Hmm, hij moet dus achter langs het blok lopen als ik het goed zie op de tekening of niet?

van boven het potje naar rechts ri de gasklep en dan aan de niet distri kant naar achteren.
is een dikkere harde huls met daarin de slang, die dikkere harde huls breekt meestal al als je er naar kijkt  ;)
maar bij jou lijkt hij om het thermostaathuis heen geprutst, ik zou eens kijken waar die naar toe loopt...

grijzev70tdi

Hmm dan zal ik een stuk missen denk ik. Dit stukje is alles wat ik heb  :eusa_think: Ik ga nooit tot aan de turbo komen. Morgen maar eens zoeken naar een vervangde slang :-\

JeffreyC

300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

grijzev70tdi

Citaat van: spekkie99 op 25-01-2013 21:21:21
Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2013 21:12:27

van boven het potje naar rechts ri de gasklep en dan aan de niet distri kant naar achteren.
is een dikkere harde huls met daarin de slang, die dikkere harde huls breekt meestal al als je er naar kijkt  ;)
maar bij jou lijkt hij om het thermostaathuis heen geprutst, ik zou eens kijken waar die naar toe loopt...

Het harde gedeelte brak idd al toen ik er naar keek. Weet nu waar hij heen moet lopen, dus kan ik opzoek naar wat anders.

V70geRwin

iets met plaatje en duizend woorden  :eusa_clap: