855 T-5R project > 418 T-5

Gestart door grijzev70tdi, 31-12-2012 17:31:32

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 07-02-2013 20:29:15
En wanneer gaan jullie rijden ?  ;D

Als de motor loopt zal er wel worden gereden met de duitse. Zijn dat maar kleine stukjes, maar toch even kijken of het blok nog enigsinds heel is. Als hij niet wil gaan lopen, of blijken lagers uit te liggen, willen we nog eens goed gaan bedenken wat het gaat worden. Ander blok, of toch uit elkaar halen en verlies voor lief nemen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Ik heb nog een bouwpakket-motor voor je  ;D

Mocht de motor die je nu hebt niet goed zijn, zie je het dan niet zitten om een ander (sloop)blok er in te hangen?

grijzev70tdi

;D

Qua werk zie ik het best zitten, en vinden het bijde ook erg leuk. Maar waarschijnlijk gaat hij wel weg als hij klaar is.
A) Ed doet zijn GLT niet weg
B) voor mij word het onbetaalbaar om in te gaan rijden
C) Ik zie me vader de D5 voorlopig niet aan de kant doen

Dus het moet financieel ook een beetje haalbaar zijn.

grijzev70tdi

:eusa_think: even een paar dagen gaan brainstormen.... :eusa_shifty:

elianmars

JeffreyC

Dat vraag ik me ook af :eusa_think:
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

UserID6342

grijzev70tdi

Vanmiddag eerst maar compressie test gedaan. Beetje jammer om de complete motor op te bouwen en nog geen compressie te hebben. Cilinder 2 en 3 doen nagenoeg niks. Andere zijn opzich prima.

Auto blijkt ook in.het water te hebben gelegen, tot en met het schutbord ongeveer. Olie lijkt niet meer op.olie, automaatbak zit ook vol water. Die vermoedens waren er ook al.

Ik.durf het niet aan om de auto met deze motor te verkopen.

Dus of word andere motor, of hij gaat uitelkaar en is het jammer. Motor was gewoon een gok.

Voor compressie testen wel de motor rond gestart zodat deze oliedruk kon opbouwen. Nieuwe olie en.filter zit er ook in

The Volvoboy

Hebben Arjen en Dirk niet nog een 2.3 blokkie liggen?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Was volgens mij inderdaad al eens ter sprake gekomen,  dat die wagen in het water heeft gelegen.

grijzev70tdi

Citaat van: The Volvoboy op 02-03-2013 19:19:01
Hebben Arjen en Dirk niet nog een 2.3 blokkie liggen?

We gaan gewoon even kijken hoe en wat. Er gaat nu gewoon even de rem op. Ik wil er een afgeracht blok in hebben of ding met hoge km stand (waarschijnlijk word er gewoon gas in gebouwd)

Citaat van: elianmars op 02-03-2013 19:22:04
Was volgens mij inderdaad al eens ter sprake gekomen,  dat die wagen in het water heeft gelegen.

Klopt. Hebben ook een aantal dingen aan de kop gevonden wat een oorzaak kan zijn geweest. Maar is meer aan de hand.

EdenAli

Ik wil er een afgeracht blok in hebben of ding met hoge km stand

Ik niet  ;)

Maar idd kl.... heb er een aantal centen inzitten. :(

grijzev70tdi

Whoops tiepvoutje. Met 2 dingen tegelijk bezig.... @ zutphen

UserID6342

We hebben idd nog wel een perfecte 2.3 motor liggen uit de blauwe R van ons.  Heeft slechts 283 of 293 dkm ervaring en is gewoon perfect, altijd Volvo onderhouden.

Laat het maar weten.

Sbv