855 T-5R project > 418 T-5

Gestart door grijzev70tdi, 31-12-2012 17:31:32

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 01-09-2013 21:23:37
En vervolgens met een grote glimlach uit elkaar getrokken ;D ;D

:eusa_shhh: ;D

maruska

Citaat van: elianmars op 01-09-2013 21:13:32
Dag lieve Italiaan.  Ik ben de laatste die je hart heeft mogen horen kloppen  :'(
Emo kip ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

grijzev70tdi

Hij is bijna zover dat ie weg kan. Enkel de motortakel ervoor en de motor eruit. Dan even een ijzerboer bellen die het ding op komt halen en plat drukt.

Tussen de bedrijven door ook bezig met de rode T-5. Naar mijn en andere monteurs de diagnose dat de koppakking lek zou zijn. Olie in de koelsysteem, en andersom. Hoge druk in het koelsysteem, hij spoot het onder de dop weg. Na diverse keren spoelen bleef er olie in komen.

Dus de kop eraf gehaald, maar aan de koppakking is eigelijk niks te zien. Hebben er met meerdere mensen naar gekeken en konden nou niet echt zeggen, ja! dat is het.
Ik heb de kop weg gebracht naar een revisie bedrijf, die gaan hem afpersen, vlakken en nieuwe klepsteelrubbers. Ik  hoop dat de kop heel is. Aan het onderblok heb ik niks kunnen zien wat leek op een scheur.
Ik zal morgen wat foto's posten.

Als hij klaar is word ie waarschijnlijk verkocht.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Volvoboy

Het dichtbakken van de 740 :eusa_whistle:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Nee, 740 blijft orgineel. Dus geen verlaging, dikke velgen. De 740 is mooi zoals die is. Al mist ie alleen nog de koplampwissers  ;D

thuur

Is de turbo niet gewoon stuk?

Gr ???

grijzev70tdi

Dan zou hij toch binnen zeer korte tijd druk moeten opbouwen in het koelsysteem? Hij trok voor geen meter, maar ik zag van de week dat de wastegate afstelling ook niet goed was.

Alles bij elkaar, slecht trekken, lang stil gestaan (8 jaar), hoge druk in koelsysteem, olie in koelsysteem en visa versa dat het eigelijk niet anders kon zijn dan de koppakking. Meerdere monteurs hebben er naar gekeken en kwamen op hetzelfde uit.

Kan ik de turbo controleren op koelsysteem lekkage? Zo ja, hoe? Andere turbo heb ik ook nog liggen

thuur

Citaat van: grijzev70tdi op 17-10-2013 00:57:11
Dan zou hij toch binnen zeer korte tijd druk moeten opbouwen in het koelsysteem? Hij trok voor geen meter, maar ik zag van de week dat de wastegate afstelling ook niet goed was.

Alles bij elkaar, slecht trekken, lang stil gestaan (8 jaar), hoge druk in koelsysteem, olie in koelsysteem en visa versa dat het eigelijk niet anders kon zijn dan de koppakking. Meerdere monteurs hebben er naar gekeken en kwamen op hetzelfde uit.

Kan ik de turbo controleren op koelsysteem lekkage? Zo ja, hoe? Andere turbo heb ik ook nog liggen

Koelleidingen afdoppen op de turbo en rijden maar. Let wel, het is belangrijk dat je rustig warmrijdt en de turbo goed laat afkoelen (cooldown) voordat je de motor uitzet.

Gr ;)

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

grijzev70tdi

Bijde komen andere in, wat ik nog heb liggen.

Heb de kop weer opgehaald, was redelijk krom volgens het revisiebedrijf. Echter wel binnen de tolleranties. Was ook dicht, dus hij komt er gewoon weer op.

Voordat de kop weg ging:

Net was foto's gemaakt van het blok

Cilinder 1 en 2

Cilinder 3 en 4

Cilinder 5

De kop

Pakkingen heb ik orgineel volvo besteld, zullen maandag wel binnen zijn incl kopbouten.

Dus volgende week maar eens rustig aan gaan opbouwen.

grijzev70tdi

Kuch kuch kuch  :eusa_whistle:

Ergens deze week moet er toch wel leven in zitten.

Alleen zoek nog een bobine.

Morgen even zien dat ik de downpipe aan de turbo krijg, want dat kreeg ik niet voor elkaar. Er zit nu een turbo op van een R (15G), was eerst conische flens, maar heb laatste deel overgezet. Weet zo niet hoe je dat noemt. Dart is dus gewoon van de oude orginele turbo.

Dan is het nog een hoop vacuum slangen aansluiten, koelvloeistof en olie erin en kijken wat ie doet  :D

Edit:

Omdat het een MY1994 is heeft deze nog geen aansluiting van de carterventilatie op het spuitstuk. Nu is er nieuwe CV op gekomen en en de slang (die lange ie voor langs het blok loopt) heeft daar wel een opening in zitten. Maar die kan dus niet op het spruitstuk. Wat moet ik hiermee doen?

855T5+

Citaat van: mehn op 17-10-2013 09:38:43
Citaat van: thuur op 16-10-2013 23:39:49
Is de turbo niet gewoon stuk?

Gr ???

Of de radiator?
Dat is een goede suggestie: ik ken een geval (model 1995, geleverd in aug. 1994) van interne lekkage in de radiator dat inmiddels twee automaatbakken heeft gekost (koelwater bij de automaatbakolie gemengd) en uiteindelijk sloop van het voertuig (economische rdenen, vanwege de kosten dus), maar kan dat ook voor de motorolie?
Volvo: Mutatis Mutandis