Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Sbv op 20-07-2014 08:09:52
Nadeel van de 5 bak automaat is dat je in de 5 redelijk vlot tegen de begrenzer aanloopt in Duitsland. 217 op de GPS ongeveer en dat is het voor de automaat

Kunnen we dan hetzelfde ritje als een jaartje of 4 geleden nog eens doen vanaf Hamburg naar de Nederlandse grens? :angel:
Die 217 km/h haal je overigens alleen met een chip waarbij de snelheidsbegrenzer eruit gehaald is, anders is 't bij 210 km/h al klaar.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, maar had je niet beter gewoon in je V70N kunnen blijven rijden? :eusa_think:

maruska

Dan had jij geen vervangend vervoer Ronald ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: Taranis op 21-07-2014 08:46:47

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, maar had je niet beter gewoon in je V70N kunnen blijven rijden? :eusa_think:
Nee had licht interieur  ;D

Het was nu een erg mooie aanbieding van mijn ouders anders had ik het ook niet gedaan.

maruska

wist trouwens niet dat je ouders ook autodealer waren  :eusa_whistle:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

na een tijd van rust heeft de blauwe vanochtend van zich laten horen.
Vrouwlief had afgelopen nacht gewerkt en de LBP meegenomen. Heen weg niets aan de hand. terug van werk naar huis vanochtend was de LBP een beetje narrig. Zeer beroerd schakelen, bokkig lopen, klok stond op de tijd van gisterenavond bij afzetten van de auto. buiten temp meter stond op stand van gisterenavond. Remmen ging verre van lekker. Auto had bij rotonde en stoplicht de neiging om af te slaan.

Ik was net tussendoor in de buurt dus de auto maar even uit lezen. Helaas eerste poging mislukt, Vida kon niet met de auto babbelen.
Accu pool losgehaald....Radio code wel opnieuw invoeren, de tijd stond nu op juiste tijd en buiten temp meter ook. dagteller niet op nul ?

Vreemd, ik zou verwachten dat deze op nul zouden staan na loshalen van accu pool. Misschien te kort eraf gehad ?

Inmiddels was de auto weer met Vida uit te lezen en kwam 2 foutcodes tegen
ABS-0095 Communicatie regeleenheid
VGLA-441 Glasdraadsignaal te hoog

De laatste melding heb ik wel eens vaker, is volgens mij de glasbreuksensor in de zijruit achter
De eerste is nieuw, mogelijk storing op controller ?
Alles gewist, vanavond eens stukje rijden dan maar

Taranis

Worden al die zaken door de ABS controller geregeld dan? Ik zou op basis van de symptomen eerder richting de ECU kijken?

kulk

Ja precies.

Mijn (beetje  ;D) ervaring is dat je auto niet beroerd loopt als er iets met de ABS controller is

Sbv

Bouke had een tijd geleden iets vergelijkbaars.

Waarschijnlijk zorgt een mogelijk defecte ABS controller voor beperkt motorvermogen. Zal even verder verdiepen in de foutcode

Lunadust

Eeeeh, ralle penbobine?

Of zit het Bouke virus er nog in....
Techneut, geen dichter.

UserID25761

Ik heb eind vorig jaar zo'n beetje dezelfde ervaring gehad met mijn diesel  :eusa_whistle:
Ik reed bij een afslag naar beneden, waar de auto hevig begon te schudden tijdens het remmen, en met moeite tot stilstand kwam  :eusa_silenced:

Auto stil gezet opnieuw gestart probleem weg  :eusa_dance:
Ronald heeft daarna auto uitgelezen en deze gaf ook abs controller aan  :eusa_shifty:

Edit: Maar ook moeilijk stationair draaien en allemaal lampjes in het dash  :eusa_think:

Sbv

Citaat van: Lunadust op 01-09-2014 12:40:21
Eeeeh, ralle penbobine?

Of zit het Bouke virus er nog in....
Bouke heeft er recent wel een week in gereden. Misschien dat het overgeslagen is  :evil: :evil:

Ik heb gisteren wel 2 maal een sprintje getrokken op de A15 naar licht illegale snelheid   :eusa_shifty:

Bouke

Lunadust

Niet dat jij er iets aan kan doen...

Zou het aan het poetsen kunnen liggen? :eusa_whistle:
Techneut, geen dichter.

leons850

Hij is gewoon boos omdat hij zo weinig mag rijden Sander.
Snap het ook wel, hij is natuurlijk wel een beetje vervangen. ;)
Maar goed, hoe is de accu zelf dan?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Accu is nog prima. Auto rijdt momenteel erg weinig denk ca 1000 km per maand tegen 5000 km voorheen