Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Taranis

Citaat van: classicT5 op 20-10-2014 08:11:20
Kan zon bedrijf dat tussenassen reviseert voor trucks misschien ook deze assen reviseren? Denk dat je dan stuk goedkoper uit bent.

Nee. Ik heb destijds voor mijn XC stad en land afgebeld maar niemand wil zich er aan wagen, zelfs Terberg niet. Je krijgt de rubber koppeling niet uit elkaar (ja, 1x) en als je het al voor elkaar krijgt dan krijg je de boel naar verluid nooit meer gebalanceerd. Elk revisiebedrijf zegt hetzelfde: flikker maar weg en koop een nieuwe as dan ben je uiteindelijk goedkoper uit.
De Volkswagen Touareg en Porsche Cayenne gebruiken volgens Terberg dezelfde assen en die hebben precies dezelfde problemen.

@ Ewout: de prijs zal niet veel meer zakken. We hebben 'm inderdaad ongeveer inkoopsprijs nu. Maar als je mee wil doen, dan horen we het wel. Ik wil half november gaan bestellen, dan kan de as er mooi onder voordat ik m'n winterbanden verniel met fwd ;)

Sbv

Citaat van: )()()sT op 20-10-2014 08:42:41
Hebben we het nou over de XC of de R?

:)
Over de R. De XC rijdt heel braaf zijn kilometers. Deze is helemaal standaard en er waren wel plannen om wat zaken te veranderen, maar eigenlijk is het wel best zo. Lekker comfortabel op 16" ballon banden hobbelen.  ;D

Taranis

Citaat van: Sbv op 20-10-2014 09:38:14
eigenlijk is het wel best zo. Lekker comfortabel op 16" ballon banden hobbelen.  ;D

Tsssssssk en jij mij destijds maar belachelijk maken met die Donald Duck banden :P

Sbv

En toen stond de smurf stil..

Gisterenmiddag dacht ik even de wielen van voor naar achter om te zetten ivm gelijkmatige slijtage.
Even snel kijken onder de auto valt me op de remleiding linksachter een heel klein zweetplekje op precies op de overgang van remleiding naar slang. Eea zat wat vreemd vast, er ontbrak een clip welke de remleiding mooi recht houdt. knak was het opeens en gelijk drup drup drup. Wartel afgebroken.

Fijn..... het geluk was dat ik thuis voor de garage stond en dus de auto maar gelijk in de garage gezet heb. Nu alleen een uitdaging om nieuwe wartel erop te zetten. Bij een awd kan je er zo lekker bij....
Van de week maar hele remleiding onder de auto vandaan trekken en nieuwe wartel erop laten zetten.

Vulk

Oh jee, dat is geen kado en al zeker niet bij een AWD.
Gelukkig stond je thuis!

KIM

Ook bij een FWD is dat de kortste weg gebleken.
Is het bij jou ook zo'n roestige bende bij de achteras? Bij de XC is het net of de boel daar roestiger is dan de voorwielophanging.

arjen850

Citaat van: KIM op 02-11-2014 10:44:23
Ook bij een FWD is dat de kortste weg gebleken.
Is het bij jou ook zo'n roestige bende bij de achteras? Bij de XC is het net of de boel daar roestiger is dan de voorwielophanging.

Heb er nu toch al een heel aantal gezien, en idd ik vond ze allemaal behoorlijk roestig.

Sbv

niet heel erg roestig moet ik zeggen.

Vorige eigenaar had ooit remklauw vervangen en er een zooi van gemaakt denk ik met terug monteren. remslang was ook deels doorgesleten.

Het zit gewoon op een rot plek voor nieuwe wartel

Bouke

Sbv

Daar de smurf nu toch in de garage stond gelijk maar wat andere dingen gedaan. Enige tijd geleden al een andere achterklep in kleur gekocht en deze erop gezet. Binnenin nog een ander(wat dikker) stuurwiel welke uit de Roetmeeuw gekomen is.

Nu eens denken om de voor en achterbumper te laten spuiten daar de blanke lak war los laat op een paar plaatsen en de achterbumper gewoon wat schaafschade heeft. Alternatief is beide door nieuw in kleur te vervangen. Morgen eens een prijs opvragen voor voor en achter en nog wat andere spullen.

@Bouke, dank voor je aanbod.
Waarschijnlijk van de week bij Stefan een complete remleiding van een awd demonteren. Morgen even op werk informeren naar een felssetje en wartels etc. Er is ca 2 cm van de leiding afgebroken echter is er eigenlijk geen ruimte om er gereedschap of iets op te zetten.

KIM

Ik heb wel een felssetje liggen Sander.

Sbv

Citaat van: KIM op 02-11-2014 20:08:29
Ik heb wel een felssetje liggen Sander.
thnx, zal het in achterhoofd houden. Nu nog even wartel scoren

Sbv

Iemand trouwens een idee welk type wartel erop hoort en welke schroefdraad het is ?

JeffreyC

De schroefdraad is voor zover ik ben tegengekomen op de CY ( ook mijn aanpassingen ) is M10x1.
Wartels, klauwen, slangen enz.

Welk type wartel weet ik niet, universeel zijn er verschillende te krijgen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress