Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Mooie auto Sander. Veel plezier ermee.

Taranis

Citaat van: Sbv op 16-08-2017 09:58:43
Aftanken gaat veel sneller. iets gewijzigde ontluchting van de tank. Voorheen was het afslaan en dan 8 l druppelen tot de tank vol was. Nu 6 l en veel sneller vol

Daar kan ik me best aan ergeren bij de NN  :-X Fijn dat het bij latere modellen gelukkig opgelost is.

@Ronald de andere kant uit het zelfde hoor. Gaat dan geen 41 min meer worden

Nee, is ook beter voor mijn rijbewijs denk ik ;D

Citaat van: leons850 op 16-08-2017 10:06:27
Ik ben nog wel eens bij jou om de hoek voor m'n werk, pff wat een eind....  :-*

Ach ik rij momenteel meerdere keren per week vanuit Goes naar Broekhuizenvorst en terug omdat mijn werkgever daar een heel mooi fabriekje gekocht heeft wat ik het komende anderhalf jaar mag verbouwen. Ik vind dat een uithoek, "zij" vinden dat "wij" in een uithoek zitten :P
Ook in Goes hebben ze koffie trouwens hoor... ;)

Sbv

Gisterenavond even wat tijd over en de foto emmer maar geleegd en zo goed als alle foto's overgezet en linkjes aangepast.

was een pest klusje om te doen

Vulk

Citaat van: Sbv op 17-08-2017 11:08:39
Gisterenavond even wat tijd over en de foto emmer maar geleegd en zo goed als alle foto's overgezet en linkjes aangepast.

was een pest klusje om te doen

Een "taai" werk heet dat. Maar het resultaat mag er zijn!

KIM

Het kost mij meer dan een avondje. Wat een geitenklus zeg...

Sbv

Citaat van: KIM op 17-08-2017 11:16:46
Het kost mij meer dan een avondje. Wat een geitenklus zeg...
Minder foto's neerzetten. Het is enkel in dit Blog gedaan. Die van de S70 is iets meer werk daar en nog foto's bij imageshack staan die er niet meer zijn. Kortom een uitdaging voor een regenachtige winteravond

KIM

Ik pak ook alleen mijn blog aan maar dat is inmiddels wel 200+ pagina's. De rest is een kwestie van jammer.

yannickdv

Citaat van: viking_in_shorts op 16-08-2017 10:37:01
Achterklep: Deze gaat veel sneller open en ook wat hoger, scheelt weer met mijn kop tegen de klep aan lopen

Is dat een elektrieke achterklep? Zo ja is de "open stand" te programmeren. Je kan dus zelf bepalen hoe ver hij open gaat (ook al kan ik me niet voorstellen waarom je niet 100% zou kiezen zoals de eigenaar van de v70 vóór ons heeft gedaan  :eusa_wall: )

Wellicht was die heel klein en kon anders niet meer bij het knopje! :D
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Emiel

Mooie auto Sander, veel plezier ermee!

Sbv

Inmiddels een goede maand gereden en ca 6400 km verder staat de auto vandaag bij de garage voor wat garantie zaken.

bak had af en toe een bonkje bij inschakelen -> bakolie bijvullen
aircopomp maakte wat lawaai -> systeem leeghalen en vullen en tevens maakt het nieuwere type pomp iets meer lawaai
wat klein grut wat ontbrak of niet goed zat
Rubber open dak zat niet goed -> men dacht even rubber opnieuw te plaatsen maar helaas zat ook andere kant niet goed dus nu hemel en dak eruit voor compleet nieuw rubber

Vanochtend keurig een vrijwel nieuwe V90 T5 meegekregen. Rij ik vanmiddag terug belletje van garage...eh Sander...ja....wil je de V90 wat langer houden.....nou want...
We hebben iets meer werk aan het open dak dus indien mogelijk even laten staan

Prima dan een weekend een V90. Prima auto maar wat een bokke irritante veiligheidssystemen en Start-Stop is zeeeeeeeeeeeeer irritant in de file. Tot op heden is het me nog niet gelukt om eea uit te krijgen. Start-stop wel daar de automaat in de handmatige bedien stand te zetten.

elianmars

Toch jammer dat je al die zooi niet kunt uitschakelen. Het zal best veilig(er) zijn, maar het rijden zelf wordt er niet leuker door.

)()()sT

Start-stop vind ik in de V60 al irritant. Ik begreep dat VolvoTune de functie van de knop om kom draaien zodat ie na elke start uitgeschakeld is ipv. ingeschakeld.

KIM

De auto voldoet aan de emissie eisen op basis van het start-stop systeem. Allemaal nep oplossingen want als eigenaar krijg je er echt geen beter brandstofverbruik door. Allemaal vanwege die wassen neus die Europese rijcyclus heet.
Ik vraag me wel af wat er tijdens APK in de toekomst met permanent uitgeschakelde systemen gebeurt; je auto voldoet namelijk niet meer aan de eens gestelde voorwaarden.

Overigens ben ik ook een fervent tegenstander van heel veel van die systemen. (Adaptieve) cruise control vind ik niks, Lane Keep Assist vind ik hopeloos irritant en zo komen er steeds meer van die systemen. Het is helaas de opmaat naar autonoom rijden.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 09-09-2017 10:15:51
Start-stop vind ik in de V60 al irritant. Ik begreep dat VolvoTune de functie van de knop om kom draaien zodat ie na elke start uitgeschakeld is ipv. ingeschakeld.

Serieus? Dan sta ik na de vakantie met 3 auto's voor de deur denk ik.

Sbv

Inmiddels rijden we nog steeds in de V90. Nu denk ik 750 a 800 km mee gereden en rijdt eigenlijk wel prima. Start stop kan ik uitzetten.
Auto pilot is leuk maar dient nog wel verder geoptimaliseerd te worden. Bochten zijn toch wat eng voor het systeem en zeker als het wat scherper wordt.
De T5 is lekker pittig en toch best wel zuinig.
infotainment werkt wel erg prettig zo met dat grote scherm in het midden.

Hopelijk vandaag de XC60 weer terug. Er zit/zat een fout in het Volvo on Call systeem waardoor deze aan bleef geven dat ondanks dat de ramen dicht zijn dat er een raam open staat.
Volvo Nederland is er even mee bezig geweest en men heeft even contact met Zweden gehad.
Hulde aan de dealer dat men het goed op pakt