Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Ik heb een bosch gekocht op internet gewoon op nr dat ik ergens op het forum las.
Bleek voor een heel andere auto maar wel dezelfde pomp, moest er een plastic omhulsel om weg halen en de aanzuigzeef overzetten en toen kwam het pompje uit het binnenste met exact hetzelfde nr als de oude pomp gelukkig.

Sbv

Bij onze toeleverancier krijg ik dat nummer door als zijnde passend voor 850 turbo.
Op internet kom ik meerdere Bosch nummers tegen

maruska

Citaat van: )()()sT op 22-08-2013 11:16:56
Citaat van: Taranis op 22-08-2013 08:04:36
Volgens mij heeft beunmaat niet al te beste ervaringen met Walbro. Ik zou lekker een Bosch nemen.

Ow? Nou, er zijn heel veel anderen met wel goede ervaringen ???
Ieder zijn meug Joost..
In de stuurgroep zuidwest zijn we van mening dat walbro aardig is voor getunede auto's, en dat we graag origineel blijven ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Wallbro is gewoon een goede pomp maar een vreselijke herriemaker.  Althans vind ik, je herkent die dingen stationair lopend altijd aan de rotherrie en irritante brom die ze maken ;D.  Een goede (!) originele pomp kan de wat getunede auto's echt wel aan qua opbrengst maar natuurlijk is het beter als je zwaar wilt tunen je er ook een zwaardere bandstofpomp inzet (lees hogere opbrengst geeft).

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 22-08-2013 13:01:02
Wallbro is gewoon een goede pomp maar een vreselijke herriemaker.  Althans vind ik, je herkent die dingen stationair lopend altijd aan de rotherrie en irritante brom die ze maken ;D.  Een goede (!) originele pomp kan de wat getunede auto's echt wel aan qua opbrengst maar natuurlijk is het beter als je zwaar wilt tunen je er ook een zwaardere bandstofpomp inzet (lees hogere opbrengst geeft).
Zwaar tunen niet aan de orde, ding moet gewoon heel blijven en braaf zijn kilometers maken. Bij veel problemen heb ik het ding gisteren al toegezegd dat er dan een slijptol aan te pas gaat komen.  ;D
Ik ben er dan heel erg snel klaar mee

maruska

de auto ja.. goed plan, het wordt al zo rustig in je blog ;D
T-5R

beunmaat

Volgens mij heeft beunmaat niet al te beste ervaringen met Walbro. Ik zou lekker een Bosch nemen.

Neehoor Ronald, ik heb er geen problemen mee. Het enige 'probleem' is dat er een tekort bezine slangetje bij zit als jedie Walbro bij ET besteld. En.ik heb ook niet het idee dat een walbro meer herrie maakt van een originele pomp.

Taranis

Citaat van: beunmaat op 22-08-2013 16:53:11

Neehoor Ronald, ik heb er geen problemen mee. Het enige 'probleem' is dat er een tekort bezine slangetje bij zit als jedie Walbro bij ET besteld. En.ik heb ook niet het idee dat een walbro meer herrie maakt van een originele pomp.

Dan was ik verkeerd :)

Martijn_B

Tot aan 70% Duty cycle van Siemens 630cc heb je nergens last van met de originele pomp. Daarnaast vergelijken mensen vaak een versleten 18jaar oude pomp met een nieuwe Walbro, maakt een OEM pomp nog niet slecht natuurlijk. Beetje MSD-bobine idee.

Die "vreselijke herrie" herken ik niet, de mijne is maximaal iets luider dan de originele maar zonder hinder. Dat ET een te kort slangetje levert klopt naar m.i. ook niet, bij mij was alles althans prima in orde.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

beunmaat

Misschien hebben ze dat inmiddels aangepast, bij mij was het bijgeleverde slangetje net 1.5 cm tekort. Hierdoor schoot het slangetje eraf tijdens het rijden. Is inmiddels ook alweer 2 jaar terug.

Sbv

Net even de oude pomp losgehaald en het was Bosch nummer 0580453037.
Nummer wat ik van automaterialen toeleverancier op werk doorkreeg was  0580314067 iemand enig idee welke verschil erin zit ?

maruska

welk nummer heeft de pomp die er nu inhangt ?
Geen idee wat de verschillen zijn, wellicht nieuwe batch ?
T-5R

Sbv

Geen idee welk nummer de pomp heeft die er nu in hangt. Banaan doet het nu weer even dus ik blijf er af

Ludo

Citaat van: Sbv op 22-08-2013 22:08:44
Geen idee welk nummer de pomp heeft die er nu in hangt.

???

Citaat van: Sbv op 22-08-2013 21:31:12
Net even de oude pomp losgehaald en het was Bosch nummer 0580453037.

Het verschil is de dikte van de pomp dacht ik.
De oude (nummer 0580453037) was 5mm dikker.
Als je alles incl zeefje vervangt maakt het niet uit.

Sbv

@Ludo,
momenteel rij ik met een pomp die Mark nog had liggen, Die heb ik verder niet bekeken naar nummers etc.
Ik heb enkel mijn eigen oude pomp uit elkaar gehaald