Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: maruska op 24-08-2013 01:15:00
Mocht ? Gaat toch gewoon door ? ;D
Hoogstwaarschijnlijk wel, eerst even dat andere gele ding afmaken en op pad sturen

maruska

jaa, maar dat doen we met een paar avondjes makkelijk ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 24-08-2013 11:22:53
jaa, maar dat doen we met een paar avondjes makkelijk ;D
Klopt.
Moet nog hebben
Koelvloeistof
mijn remmen bleeder, even denken waar die ook al weer is.
brackets 302 remmen(reeds besteld)
gasveren achterklep(reeds besteld)
vanaf maandag maar eens van start gaan met dat ding

triton

Professioneel raddraaier

Marc O.

Citaat van: Sbv op 24-08-2013 11:27:23

Die staat nog bij mij! :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 24-08-2013 11:38:17

Bingo..daar is die dus..ik was al aan het denken waar het was, bij Marcel...nee die heeft zelf. Bij Ronald recent, maar die heeft er zelf ook 1.
Komt wel goed. Liggen volgens mij nog wat test delen van mij bij je ECC paneel etc

Marc O.

Citaat van: Sbv op 24-08-2013 11:43:14
Citaat van: Marc O. op 24-08-2013 11:38:17

Bingo..daar is die dus..ik was al aan het denken waar het was, bij Marcel...nee die heeft zelf. Bij Ronald recent, maar die heeft er zelf ook 1.
Komt wel goed. Liggen volgens mij nog wat test delen van mij bij je ECC paneel etc

Klopt, waarvan de conclusie inmiddels is dat die het probleem ook niet oplossen.

Ben nu strontverkouden, maar als ik morgen wat beter ben dan gaan we naar Zeeland. Kan ik ze wel effe langs komen brengen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Sbv

eergisteren viel het me op dat 1 velg wel erg zwart was. Nu ben ik niet zo van het velgen poetsen, vindt het wel mooi als ze egaal zwart zijn  ;D

Wat verder kijken gaf helaas aan de het wel erg vet was aan de binnenkant van de velg. kak ashoes bestuurderzijde dus...
Gisterenavond wiel er even afgehaald en ja, klein scheurtje in de hoes. Enige tijd geleden had ik al wat droogte schuren gezien maar nog geen lakkage.

Na het werk vandaag even de garage in en maar eens kijken. Ik had nog een zeer goede as liggen, dus die er gelijk maar in.
Moer van de aandrijfas was zo los. Recent maar een set 3/4 " gereedschap gekocht en dat werkt wel heel erg lekker. Gelukkig wou de as ook erg makkelijk uit fuse.
Draagarm bij fuse kogel los en veerpoot wat opzij zodat de as uit de bak kon. Nieuwe as erin en terig bouwen

Omdat ik toch bezig was de stabi stangen vernieuwd, oude begonnen uit elkaar te vallen.

Op naar de volgende klus....
Voor de passagierskant een wiellager. Ik hoor een licht gebrom bij bochten naar links. Lager heb ik al liggen, alleen nog monteren

knoopie

begrijp dat het koffertje 3/4 weer terug is bij zijn baasje.... ;D
Ongelooflijk makkelijk zoon koffertje daar voor nog dank kerel!

;)

razorx

Citaat van: Sbv op 06-09-2013 21:37:35
eergisteren viel het me op dat 1 velg wel erg zwart was. Nu ben ik niet zo van het velgen poetsen, vindt het wel mooi als ze egaal zwart zijn  ;D

Wat verder kijken gaf helaas aan de het wel erg vet was aan de binnenkant van de velg. kak ashoes bestuurderzijde dus...
Gisterenavond wiel er even afgehaald en ja, klein scheurtje in de hoes. Enige tijd geleden had ik al wat droogte schuren gezien maar nog geen lakkage.

Na het werk vandaag even de garage in en maar eens kijken. Ik had nog een zeer goede as liggen, dus die er gelijk maar in.
Moer van de aandrijfas was zo los. Recent maar een set 3/4 " gereedschap gekocht en dat werkt wel heel erg lekker. Gelukkig wou de as ook erg makkelijk uit fuse.
Draagarm bij fuse kogel los en veerpoot wat opzij zodat de as uit de bak kon. Nieuwe as erin en terig bouwen

Omdat ik toch bezig was de stabi stangen vernieuwd, oude begonnen uit elkaar te vallen.

Op naar de volgende klus....
Voor de passagierskant een wiellager. Ik hoor een licht gebrom bij bochten naar links. Lager heb ik al liggen, alleen nog monteren
Zelfde een jaartje of wat terug gehad. Na die eerste constatering van droogte gaat het hard. Ik dacht, komt wel. Was er te laat bij. Einde homokineet.

Sbv

Ik heb er een nieuwe as onder gezet die ik nog had liggen. Geen geklieder met homokineet etc.
De andere kant is door de vorige eigenaar al eens gedaan, die zag er een heel stuk beter uit. Gelukkig mag aan die kant het wiellager

KIM

Pak dan gelijk de hoezen mee. Scheelt je weer gezeur in de toekomst; links en rechts hebben evenveel gedraaid, dus valt te verwachten dat die hoes niet lang op zich laat wachten.
Het meeste werk is het om de as er uit te krijgen.

Wel lekker makkelijk trouwens zo'n eigen magazijntje  ;D

Sbv

Rechts is dus in het verleden al eens vervangen. Die hoezen zien er nog zeer goed uit. Privé magazijn is wel handig, kan het je aanraden. Wiellager ga ik waarschijnlijk van de week wel even doen.
Eerst eens opruimen in de garage

KIM