accu lampje

Gestart door micha, 18-03-2003 16:38:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micha

Sinds kort begint mijn waarschuwingslampje van de accu bij volgas optrekken te branden ??? Weet iemand hoe dat komt, en nog belangrijker, hoe ik er weer af kom?

Joris_Scholte

#1
Voor zo ver mijn technische kennis reikt wordt de poelie van de dynamo dan niet aangedreven. V-snaar misschien z'n beste tijd gehad?
Het hele jaar de R in de maand

Reitse

#2
misschien heeft de dynamo zelf z'n beste tijd wel gehad?

micha

#3
Maar waarom dan alleen bij hard optrekken? Zo gauw ik van het gas af ga, gaat het lampje weer uit.

micha

#4
Hmmm. Ik zal voor de zekerheid nog maar eens kijken.

Reitse

#5
Of het lampje van de ruitensproeiervloeistof...

Walter

#6
CiteerMaar waarom dan alleen bij hard optrekken? Zo gauw ik van het gas af ga, gaat het lampje weer uit.

Bij hard optrekken komt er ineens veel druk op de snaar te staan, die kan het dan niet bijbenen. Probeer eens of hij het ook doet met de achterruitverwarming, alle lichten en alles wat maar stroom gebruikt doet. Dan heeft de dynamo meer weerstand en heeft de snaar meer moeite om die aan te drijven. Dus gaat ie glijden (hoeft niet altijd te piepen) en laadt de dynamo niet, waardoor het lampie gaat  [smiley=cwm23.gif]

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

levensnevel

#7
Micha,

Hopelijk is het de spanningsregelaar van je dynamo welke aan vervanging toe is. Zo niet dan loopt je dynamo zelf op haar laatste benen.
Zou er niet te lang mee wachten want anders sta je gewoon stil omdat de stroomfabriek haar pijp aan maarten gegeven heeft en je accu finaal leeg getrokken is.
Is mij ooit 100 m van huis overkomen. Het hele 'drama' van koolstofbrug tot nieuwe dynamo kan je overigens lezen op:
http://www.pistonheads.com/members/showCar.asp?carId=296
entries 22 - 24 - 26 juni 2002

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !