Bracket 302mm remupgrade

Gestart door zuid, 07-01-2013 08:03:28

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: spekkie99 op 07-05-2013 15:12:53
Citaat van: Arjanestate op 07-05-2013 14:58:19
Ik heb 17inch Pegasus (imitatie), dit gaat wel passen, had al een proefstukgemaakt van een losse fusee met mijn velg icm met die 330 klauw, ging precies passen  ;D

knal dan die porsche setup erop man als je daar toch de ruimte voor hebt.
beetje knoeien met dat italiaanse spul  ;D

17" imi past niet met Porsche-set....  wél met de originele 8x17 Pegs  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

StefanCJ

Is er ondertussen al iemand die dit goed en wel gemonteerd heeft? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen.

innocenti

Zijn er mensen die recentelijk nog iets van Zuid gehoord hebben? Probeer m via de mail te bereiken. Ik heb namelijk mn fusee met wiellager en remschijf uitgeleend voor dit project en zou die graag weer terug willen.

Hengeveld

Zuid:
Laatst actief:   25-06-2013 18:02:27
:-\

innocenti

Citaat van: innocenti op 26-08-2013 19:21:36
Zijn er mensen die recentelijk nog iets van Zuid gehoord hebben? Probeer m via de mail te bereiken. Ik heb namelijk mn fusee met wiellager en remschijf uitgeleend voor dit project en zou die graag weer terug willen.
Net contact gehad. Heb alles deze weer retour.

Hiker

Ugghe ugghe evebpn afstoffen......

Wat zijn de ervaringen met de brackets en 305mm remmerij??
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

V70geRwin

Citaat van: Hiker op 14-12-2013 15:50:49

Rijdt er nu al iemand met deze set of liggen alle brackets stof te vangen  ;D

Arjanestate

855-Chamagne was er al aardig ver mee, twee maanden geleden had ik nog contact met hem en toen had hij net remslangen besteld. Het zou zo kunnen dat hij er al mee rondrijdt.
854 T-5 ROOD 1994

hertogjan6

wij rijden waarschijnlijk ook met 305! standaard ging bij ons niet passen omdat de naaf/ass te groot is/was
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

855-Champagne

Citaat van: V70geRwin op 04-02-2014 21:49:09

Yep heb ze dr onder zitten, na wat strubbelingen om de juiste onderdelen bij elkaar te krijgen zitten ze er onder in het begin dacht ik van is dit het nou, maar naar een inremperiode moet zeggen dat het super remt.
De brackets zijn een fractie te klein zo dat de remblokken er niet helemaal in schuiven maar dit is opgelost door een hoekje van de remblok af te slijpen.
In tegenstelling wat eerder gezegd werd moet je toch ook langere remslangen hebben, ik heb ze genomen van BF Goodridge met een banjo sluiting met een lengte van 450 mm.
Remblokken gevonden bij Alfa,dit had ook nog wat voet in aarde maar toch gevonden, deze waren zn 140 euro en de pennenset om ze te bevestigen zn 40 euro per set ruim 220 euro Pfff
Op zoek geweest naar 4 hardstalen m14 imbusbouten deze had een kennis liggen.
Als je het spul compleet hebt zit het er met een uurtje onder.

V70geRwin

Citaat van: 855-Champagne op 22-02-2014 00:49:04

Yep heb ze dr onder zitten, na wat strubbelingen om de juiste onderdelen bij elkaar te krijgen zitten ze er onder in het begin dacht ik van is dit het nou, maar naar een inremperiode moet zeggen dat het super remt.
De brackets zijn een fractie te klein zo dat de remblokken er niet helemaal in schuiven maar dit is opgelost door een hoekje van de remblok af te slijpen.
In tegenstelling wat eerder gezegd werd moet je toch ook langere remslangen hebben, ik heb ze genomen van BF Goodridge met een banjo sluiting met een lengte van 450 mm.
Remblokken gevonden bij Alfa,dit had ook nog wat voet in aarde maar toch gevonden, deze waren zn 140 euro en de pennenset om ze te bevestigen zn 40 euro per set ruim 220 euro Pfff

In welke richting zijn de brackets te klein zodat je de blokken bij moet vijlen?

Mooi, heb je een foto van hoe het staat?

855-Champagne

Citaat van: V70geRwin op 22-02-2014 10:36:41
Citaat van: 855-Champagne op 22-02-2014 00:49:04

In welke richting zijn de brackets te klein zodat je de blokken bij moet vijlen?

Mooi, heb je een foto van hoe het staat?

Ja hoe leg ik dat uit, zeg maar de C vorm van de bracket is een fractie te klein zodat de remblok als je hem in de klauw zet hem er de laatste 5 mm niet inkrijgt.
Nee helaas geen fotos van gemaakt maar je ziet er weinig van achter een stalen velg .

V70geRwin

Citaat van: 855-Champagne op 23-02-2014 22:14:19

Ja hoe leg ik dat uit, zeg maar de C vorm van de bracket is een fractie te klein zodat de remblok als je hem in de klauw zet hem er de laatste 5 mm niet inkrijgt.
Nee helaas geen fotos van gemaakt maar je ziet er weinig van achter een stalen velg .

Dit  ;D

855-Champagne

Lindert Bogers

Is nog altijd een stuk voordeliger als AP !

Je kan evt. ook zelf een remslang maken ?

http://www.bogerstuning.nl/webshop/performance-parts/qsp/remslangen-en-nippels/

Goodridge wil ook wel eens op maat maken (dit doen ze bijvoorbeeld voor APracing ook).