Verbindingsklem 3" Ferrita Downpipe op originele catback 2liter T-5

Gestart door Vulk, 09-01-2013 20:16:27

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Forumleden,

ik heb onder mijn auto een 3" Ferrita downpipe hangen met daarna de originele uitlaat.

De originele verbindingsklem tussen die twee heeft wat speling (pasvorm niet goed?) waardoor de boel vrij frequent gaat lekken.

Is dit een herkenbaar fenomeen?
Is de standaard uitlaat van een 2liter T-5 anders dan die van een 2.3?

Als ik ga zoeken naar nieuwe klemmen, dan kom ik enkel uit op klemmen van een turbo en niet turbo? Moet ik een speciale klem hebben of gewoon een nieuwe?

Ik kan er alvast niets over terugvinden op het forum.

UserID6342

Ik zou het persoonlijk heel anders doen Thomas, en zeker als dat je ieder jaar die butklem kunt vervangen ivm lekkage....

Je wilt van 3" naar origineel, meet dit wel even na want ik dacht ook dat ik nog een originele catback had, maar bleek bij mij dus van een non-turbo te zijn...

Origineel is de catback van een turbo 2.5" of 63.5 mm, een non-turbo is 60 mm.  Dus eerst meten.  Haal vervolgens een schuifmof van 3" naar de maat van de catback (dus of 63.5 / 60 mm), slijp aan beide kanten die maffe koppeling waar de originele klem overheen valt weg en kort de catback iets in zodat de schuifmof lekker makkelijk over de pijpen heen kan schuiven en er voldoende 'vlees' overblijft om de mof vast te zetten aan beide kanten.

2 goede uitlaatklemmen (bij hele grote voorkeur van RVS en de schuifmof ook) zet je 'm mee vast en lekt nooit meer.  Zeker niet als je juiste uitlaatklemmen pakt die de pijp rondom afdichten en niet of 2 punten (zoals de standaard U-klemmen doen).

Het RVS gebeuren kost iets meer als origineel maar je gaat er zoveel plezier van hebben, plus het hele gebeuren is altijd zo vervangbaar wat gewoon erg fijn is.

Hier een paar erg mooie voorbeelden ervan:

http://www.all4honda.com/6-civic-1988-1991/48-uitlaat/997-universeel/310-rvs-drietraps-verloop-2-/2.5-/3-/3.5.html

http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/rvs-reductiedeel,-4-stappen/

http://boelm.nl/drietraps-verloop-76-67-64-mm-1.html

Vulk

Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik heb wel de klem nog nooit vervangen, misschien heb ik gewoon wat speling op die klem?

Ik ga alvast mijn catback eens nameten, maar het zou me sterk verwonderen mocht er ooit aan mijn catback gerommeld zijn.

Jack v

Of het 3" gedeelte vastlassen aan het 2,5"gedeelte bij die domme kopeling. Dan een van beiden doorslijpen en daar de klem op. Dus of een 3" klem of 2,5" klem.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

scania164

@dirk
Is het niet zo dat de rvs klemmen meer uitzetten waardoor het los gaat zitten?

Groetjes chris

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Citaat van: scania164 op 09-01-2013 20:52:42
@dirk
Is het niet zo dat de rvs klemmen meer uitzetten waardoor het los gaat zitten?

Groetjes chris
rvs word idd warmer dan staal en gaat dus meer uitzetten. Het houd ook langer de warmte vast.
Daarom is het beter om het stalen gedeelte te koppelen of het rvs gedeelte.

scania164

Jack v

Jack v

Jack v

yep werkt in principe hetzelfde als die mooie slangeklemmen alleen dan 10x breder.

scania164

Jack v

UserID6342

Citaat van: koen.s op 09-01-2013 20:53:00
Bij mij blijft de klem ook lekken, todat de uitlaat warm is.
De feritta is na de cat 3 inch alleen de aansluiting is 2.5 inch.
Dus dan slijp je 2.5 inch aansluiting van de downpipe weg.
En 2.5 inch aansluiting van de catback ook, en schuif je er 1 van de bovenstaande voorbeelden overheen?

Ja dus, maar dan komt het verloopstuk er dus precies andersom om als bij Thomas