Matthieu's V70 T5 -> Nu een 940 lpt DOP

Gestart door Matthieu123, 12-01-2013 17:40:40

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu123

En vandaag een nieuw luchtfilter en interieurfilter.. Het was voor beiden ook echt de hoogste tijd.

Vandaag ook m'n ezibleed kit binnengekregen  :eusa_dance:

Weet iemand hoe je het makkelijkste bij de ontluchtingsnippel van de koppelingscilinder kan?

Matthieu123

Citaat van: koen.s op 19-01-2013 14:52:22
Je moet de plastic aanvoerbuis die naar je luchfilter loop weghalen, dan zie je de nippel zitten.
Deze nippel zit aan de radiateur zijde.

Top, tnx!
Zo gelijk eens kijken.

Net ook de nieuwe motorsteun voor aan de distibutiezijde binnengrekregen. Jammer dat het voor dat soort klusjes eigenlijk te koud is nu.

Hopelijk volgende week dus, motorsteun rechtsonder, v-bak steun/reactiearm, bougies, vacuumslangen, carterventilatie, olie, oliefilter, koelvloeistof en nieuwe terugslagklep voor de spoeier achter.

Matthieu123

Citaat van: koen.s op 19-01-2013 15:10:07
Citaat van: Matthieu123 op 19-01-2013 15:05:37
Citaat van: koen.s op 19-01-2013 14:52:22
Je moet de plastic aanvoerbuis die naar je luchfilter loop weghalen, dan zie je de nippel zitten.
Deze nippel zit aan de radiateur zijde.

Top, tnx!
Zo gelijk eens kijken.

Net ook de nieuwe motorsteun voor aan de distibutiezijde binnengrekregen. Jammer dat het voor dat soort klusjes eigenlijk te koud is nu.

Hopelijk volgende week dus, motorsteun rechtsonder, v-bak steun/reactiearm, bougies, vacuumslangen, carterventilatie, olie, oliefilter, koelvloeistof en nieuwe terugslagklep voor de spoeier achter.

Om nu buiten te werken is zeker niks, alles wat van plastic is breek snel af.
Hoop te doen jij, daar ben je bijna een dag mee zoet.

Ja klopt.. Een dagje moet dit wel te doen zijn. En dan komen nog de draagarmen en verlagingsveren er aan. Die ik ook eerst nog van de s70 moet halen en vervolgens ook bij de s70 weer alles terug zetten. Daar trek ik ook maar een dag voor uit.
En dan op korte termijn ook nog de parrot carkit overzetten.

Tja stilzitten zit er voorlopig niet in. Stage0 moet niet te lang duren namelijk.

Matthieu123

Citaat van: grijzev70tdi op 17-01-2013 11:36:46
Ja, en ook bij de koppelings cilinder verversen

Nou Jasper, dat was dus nog niet zo'n gek idee. Niet dat de koppeling nu vederlicht is, maar hij gaat wel een stuk soepeler en is makkelijker te doseren.
Daarna nog wel een klein probleemje gehad: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,62183.0.html

Maar inmiddels loopt hij gewoon weer prima eigenlijk.

Matthieu123

Vandaag heb ik even contact gehad met Lean Mesman. Hij vond de injectoren ook wel aan de erg krappe kant voor dit blok.

Om te chiptunen zouden er dus 5 bruine injectoren in kunnen maar dan praat je over een erg fors prijskaartje. Een andere optie is een 6e injector, maar dan is het nog twijfelachtig of hij dan voldoende lpg zou krijgen na chiptunen en of het goed af te stellen is..

Vreemd is dat de injectoren recentelijk zijn vervangen en dat er dus voor bruine is gekozen en niet voor wit of donkerbruin.
Erg balen dit...

Taranis

Waarom niet zonder chip doorrijden? Of kom je naar je idee vermogen tekort?

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 21-01-2013 20:12:50
Waarom niet zonder chip doorrijden? Of kom je naar je idee vermogen tekort?

Omdat het kan.... Vermogen tekort niet, maar hij zou wel wat hard op mogen pakken vind ik. Ook omdat ik een luie rijder ben.
Maar dat die injectoren eigenlijk het net niet halen zit me toch ook wel dwars eigenlijk.

Ludo

Citaat van: Matthieu123 op 21-01-2013 21:03:29
Vermogen tekort niet,

Met een T5 wellicht niet  ;D , maar de vraag hier is eerder of er mengsel tekort is.
Als je weet dat 5 witte injectors net voldoende zijn voor een T5, voldoen deze zekers niet.

Even doorbijten en die investering doen, straks kost het je 6-7x zoveel...

Matthieu123

Citaat van: Ludo op 21-01-2013 21:48:13
Citaat van: Matthieu123 op 21-01-2013 21:03:29
Vermogen tekort niet,

Met een T5 wellicht niet  ;D , maar de vraag hier is eerder of er mengsel tekort is.
Als je weet dat 5 witte injectors net voldoende zijn voor een T5, voldoen deze zekers niet.

Even doorbijten en die investering doen, straks kost het je 6-7x zoveel...

Precies Ludo.. Ik durf nu ook niet lange stukken op volle por te rijden op lpg. Dan maar liever op benzine. Al vind ik de kleur overigens nog steeds dubieus.. Ze zijn eerder wit-gelig dan dat ik ze bruin kan noemen. Staat er ergens een code op wellicht?

)()()sT

Dit zijn de goeie bruine:

Wit-gelig; zijn dat niet gewoon witte die wat verkleurd zijn?  :eusa_think:

Thys

Waarschijnlijk wel, de conserveerwas wil nogal gelig uitslaan na verloop van tijd.

grijzev70tdi

Maar eens een foto van je injectoren
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Matthieu123

Als ik andere foto's bekijk heb ik er toch gewoon witte inzitten...Dan zou een 6e injector dus een goedkope oplossing zijn,

Ludo

Hier zie je licht bruine, donkerbruine heeft Joost gepost.

Het verschil met wit is toch wel duidelijk. ???

Matthieu123

Ok.. ik heb dus witte..

Ik vind die op jouw foto meer oranje, maargoed..  :P