Matthieu's V70 T5 -> Nu een 940 lpt DOP

Gestart door Matthieu123, 12-01-2013 17:40:40

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Hmmm, de radiator vervangen is in je eentje ook wel lastig omdat je het pakket condensor-intercooler-radiateur in z'n geheel vast moet maken en op de plek moet vrotten.

Kijk eens wat ik gisterenavond in de parking van Kaufland zag!:

:eusa_dance:

Matthieu123

It wasn't me ;-)

Wel een mooi kleurtje zeg :)

Matthieu123

Vandaag maar eens het stuur uit de s70 er in gezet. Die was nog net iets frisser. Helaas alleen geen lederen exemplaar, maar dat komt nog wel in de toekomst.

Ook de themostaat overgezet. Die in de v was smerig en werkte soms niet naar behoren. Nu is het weer snel lekker warm in de auto.
Gelijk de parrot even uit de s70 gehaald. Die moet nog in v komen, echter weet ik nog geen goede plek voor het bedieningspaneeltje. Bij de s70 zat die op het dashboard op de blindplaatjes aan de rechterkant. Bij de V is daar echter geen ruimte voor.
En in het muntenbakje kan misschien wel, maar ik gebruik graag het muntenbankje.

Ik wilde nog meer doen vandaag, maar het was me vandag toch echt te koud. Morgen de dynamo uit de S70 halen en verder alvast leegmaken.

Donderdag even naar Dennis voor het plakkende koppelingspedaal. En misschien even vragen of hij de centrale asmoer rechts loskrijgt. Dan kan het nieuwe wiellager erin. Dan nog even een nieuwe stuurkogel rechts even laten uitlijnen.
Ook gaat hij binnenkort naar Gunnar en komt er wrs toch een 6e witte injector bij.
Iemand nog 1 liggen?

Matthieu123

Zo..

Vandaag ondanks de kou toch nog wat gedaan. De dynamo vast uit de s70 gehaald en de kachelmotor ook.
Die kachelmotor komt straks iemand halen.

De dynamo is reserve voor de v70, want die is niet zo heel fris meer.

Ook de parrot in de v70 gezet. Het paneeltje zit nu zo:

Niet een ideaal oplossing, maar voorlopig werkt het prima.

ZC3rr0r

Ziet er best strak uit hoor, zie niet in waarom het zo niet zou kunnen...?

hertogjan6

Citaat van: Matthieu123 op 12-02-2013 14:20:07
Zo..

Vandaag ondanks de kou toch nog wat gedaan. De dynamo vast uit de s70 gehaald en de kachelmotor ook.

http://i45.tinypic.com/103brys.jpg

ik heb de mijne er laatst uit getrokken omdat die parROT mijn HTC sensation niet ondersteund  >:(

(zit daar leuk zo  :eusa_clap:)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Volvoboy

Citaat van: hertogjan6 op 12-02-2013 17:40:56
Citaat van: Matthieu123 op 12-02-2013 14:20:07
Zo..

http://i45.tinypic.com/103brys.jpg

ik heb de mijne er laatst uit getrokken omdat die parROT mijn HTC sensation niet ondersteund  >:(

(zit daar leuk zo  :eusa_clap:)

Heb je die parrot toevallig nog over? :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hertogjan6

CiteerHeb je die parrot toevallig nog over? :P

wat heb je er voor over  :eusa_whistle:  ;D

P.S hey matthieu was  jij toevallig in zwolle vandaag ?

want ik heb 2x een v70 gespot hier (allebij de zelfde kleur)  ???

de ene op staal en de andere columba's
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Matthieu123

Citaat van: hertogjan6 op 12-02-2013 17:46:14
CiteerHeb je die parrot toevallig nog over? :P

wat heb je er voor over  :eusa_whistle:  ;D

P.S hey matthieu was  jij toevallig in zwolle vandaag ?

want ik heb 2x een v70 gespot hier (allebij de zelfde kleur)  ???

de ene op staal en de andere columba's

Haha..handel hier in mijn blog.

Nee ik ben niet in Zwolle geweest. Je zal mij het meeste spotten in Eindhoven e.o. En af en toe in de provincie zeeland en in Sittard.
Inmiddels rijd ik wel op perfo's.. Binnenkort komen er wel weer foto's.

Komende week even een nieuw wiellager en stuurkogel rechts monteren. Ik heb een ander wringijzer besteld, hopelijk gaat de asmoer dan wel los. Vandaag nog een poging gedaan om de aandrijsas links van de s70 los te halen, maar ook dat lukte niet helaas.

Matthieu123

En weer een update.

Gisteren bij Martijn. de roofrails erop gezet. We hebben een mooie ruil gedaan (roofrails tegen strips)

Ja.. hij is vuil... Ja hij moet gewassen worden.

Ik twijfel nu wel een beetje of ik de spoiler er wel op moet zetten. We kwamen er tijdens het monteren ook achter dat mijn achterklep minder ver open gaat dan normaal en dat hij nogal erg hoog is afgesteld (na een schadegevalletje wellicht). Daar ga ik van het weekend maar eens naar kijken.
Vandaag zijn ook mijn nieuwe stuurkogel, nieuwe bouten voor het wiellager en de obd/bleutooth dongle binnengekomen.
Ik heb net gelijk maar zo'n prepaid visa card besteld zodat ik torque pro kan installeren. Ik zag net wel dat torque vraagt om gps gegevens.. Helaas werkt mijn gps niet meer op mijn telefoon. Weet iemand de andere functionaliteiten dan wel gewoon werken? Lijkt mij zelf van wel, maar toch...

Zaterdag ga ik in iedergeval de nieuwe stuurkogel en een nieuw wiellager plaatsen rechtsvoor. Hopelijk is de speling dan weg en rijd het weer stabiel op hoge snelheden. Volgende week even uitlijnen en dan gaan met die banaan.
Gisteren kwam ook m'n nieuwe wringijzer van 2 tientjes binnen. Binnen no-time was de linker-as van de s70 ook los.
Hopelijk gaat dat bij de v70 ook zo a.s. zaterdag.

)()()sT

Taranis

Niks jammer, staat een stuk beter zo! :eusa_clap:

)()()sT

Miel850

Mooie wagen (en prima zonder spoiler).

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

StefanCJ

Stukken beter met die rails erop. Enne, wel een spoiler hoor, achterkant is zo kaal anders.