zelf automaat flushen

Gestart door volvogarbagerun, 14-01-2013 21:52:31

Vorige topic - Volgende topic

volvogarbagerun

ik heb nog nooit een automaat geflushed maar na het een en ander te lezen en filmpjes te bekijken durf ik het aan.

is dit de juiste manier ?

http://youtu.be/MsdPAadc9fY

welke olie en hoeveel olie moet ik hebben.
hebben jullie verder nog tips ?

volvo 850 2.5 10 klepper,305.000km

inmiddels gevonden dat ik 13 liter DexronIII ATF-olie moet kopen.
zijn er ook goedkopere varianten?

zou iemand misschien een foto kunnen maken van de punten waar ik de slang moet loskoppelen?

NinaPaul

Ik zou het zo niet doen.

Er staan al genoeg DIY op het forum, maar in het kort: (voor 4-traps automaat)

-Vraag iemand om te helpen.
-demonteer de slang van de oliekoeler (radiateur) op de bak (steek of leidingsleutel 22)
-duw de wartel iets terug en duw een slang erover, zodat de olie naar een opvangbak loopt.
-Start auto en haal hendel van "P" naar "1" en wacht in elke stand 3 tellen (LET OP! GEBRUIK VOETREM!)
-Zodra er bubbels in de vloeistof komen motor direct uit schakelen (dus niet eerst in "p" of dergelijke!)
om dit accuraat te doen heb je dus een 2e "man" nodig.
-Meet de afgelaten olie op (gewoon een maatbeker) en vul via de peilstok eenzelfde hoeveelheid schone olie.
Herhaal de laatste 2 stappen tot je geen vervuiling meer ziet, of tot je meer dan 10 liter hebt vervangen (meer kan geen kwaad, kost enkel meer centen)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvogarbagerun

Bedankt voor je reactie!

Heeft iemand een foto van de leiding?

En zijn er goedkopere olieen die ook prima zijn?

HESSIE

Racingbrick pbjen op het forum hier,doet niks anders dan automaten flushen.http://www.youtube.com/watch?v=9DlIBA4hUfM

harm ut fryslan

mij hebben ze geleerd, om de olie aftap plug er uit te halen. en daarna terwijl de stop eruit is de motor nog een aantal keren te starten. en 2 seconden laten draaien en ff wachten. dit herhaal je tot er geen olie meer uit komt.
tip vang de  olie op dan weet je wat er weer in moet.

mehn

Citaat van: harm ut fryslan op 15-01-2013 18:45:28
mij hebben ze geleerd,

:eusa_doh:

Betalen "ze" ook de rekening van een bakrevisie dan?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 15-01-2013 20:14:48
Citaat van: harm ut fryslan op 15-01-2013 18:45:28
mij hebben ze geleerd,

:eusa_doh:

Betalen "ze" ook de rekening van een bakrevisie dan?

Inderdaad.

Ik zou kiezen tussen een powerflush bij iemand als Racingbrick, of anders gewoon niƩt flushen. Maar niet zelf maar een beetje gaan lopen klooien.
...The Nile isn't just a river in Africa...