ra.. ra.. wat is dit ?

Gestart door Mick, 07-10-2004 08:23:57

Vorige topic - Volgende topic

Mick

Ik heb een 850 glt 2 met aan de linkerkant van de auto tegen de balk tussen voorportier en voorruit een "driehoekig soortig" achtig kastje zitten met een rood ledje, daarnaast iets wat op een ontvanger lijkt (kan je zien door de voorruit) en  aan de zijkant zit een knop.

Als ik op de knop duw hoor ik zachtjes "klik", doe ik de deuren open, begint het ledje te knipperen, op sommige momenten onregelmatig, andere momenten weer regelmatig. Deuren dicht, ledje uit.

Ik heb geen afstandsbediening voor alarm of zo, kan er geen merkje op bekennen, weet niet eens zeker of dit wel alarm is.  :-\

Wat is dit ding?? iemand enig idee?

als dit alarm is, zou ik dan nog een ab kunnen bestellen? zou het wel handig vinden i.v.m. computer spullen in mijn auto, en de auto natuurlijk zelf.
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

mehn

Citaat van: Mick op 07-10-2004 08:23:57
Als ik op de knop duw hoor ik zachtjes "klik", doe ik de deuren open, begint het ledje te knipperen, op sommige momenten onregelmatig, andere momenten weer regelmatig. Deuren dicht, ledje uit.

Welkom in de wondere wereld van het Volvo Guard alarm  ;D

Zie HIER voor de handleiding

Aan de voorzijde van het kastje (dus zichtbaar van buitenaf) zitten twee grote ledjes, waarvan er een knippert als het alarm aanstaat.

Tevens zitten er 3 kleine ledjes die binnen in de auto zichtbaar zijn. Deze zijn gemarkeerd met I, II en III.
Deze drie ledjes vertegenwoordigen de drie circuits die aan het alarm zijn gekoppeld; I=de 4 portieren, II=de motorkap en achterklep, III=de eventuele sensoren in de auto.

Als de auto van contact afstaat en je doet de deur open knippert de grote led (die die normaal aangeeft of het alarm aanstaat) en het kleine ledje (I). Dit betekent dat circuit I onderbroken wordt.
Als je sensoren in de auto hebt knippert ook ledje III als je beweegt met het contact uit.

Kijk maar eens in de PDF, dan zie je welk kastje erbij hoort. Deze bedient tevens de centrale vergrendeling op afstand.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Mick

Mehn bedankt voor je hulp, heb onmiddelijk de handleiding uitgeprint.

Ik kan de sensoren in de auto zien zitten! En dus heb ik waarschijnlijk I, II, en III.
Maar goed ik heb er niets aan zolang ik geen afstandsbediening heb, is er nog een afstandsbediening bij de verkrijgen?

Groeten,

Michel
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

M a r c

Citaat van: Mick op 07-10-2004 10:11:27
Mehn bedankt voor je hulp, heb onmiddelijk de handleiding uitgeprint.

Ik kan de sensoren in de auto zien zitten! En dus heb ik waarschijnlijk I, II, en III.
Maar goed ik heb er niets aan zolang ik geen afstandsbediening heb, is er nog een afstandsbediening bij de verkrijgen?

Groeten,

Michel

-- EDIT -- Handel over/via PB aub -- EDIT --, hou nu toch 2 handzenders over van mijn 'wrak'. Je kunt deze makkelijk zelf programmeren.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Raf

hoi, ik had laatst een zender stuk.
ik ben een nieuwe gaan kopen bij de dealer voor 40,85 euro.
bijna gratis als je het vergelijkt met sommige andere Volvo onderdelen :)

Raf
De gustibus non disputandum est!

Mick

Valt inderdaad nogal mee, E 41,-- voor een zender (zelfs al vergelijk je het met een ander merk, valt het nog mee) is niet duur.

Ik zal mij morgen vervoegen bij onze lokale Volvo dealer, kan hij even kennis maken met "Grom".
(Heb 'm maar grom gedoopt, zie LPI/LPG systemen, door een lek uitlaakspruitstuk gromt ie nogal: Bijzonder agressieve auto, mochten jullie mij tegen komen op de A1 of A2, bordeaux 850 met deukje in kofferdeksel, ik rijdt niet agressief, tis de auto die 't doet!!!!.)

floortom

heb je de handzenders nog compleet met de module?

daytonawim

Mm, als je dan toch naar de delaer gaat, laat even naar de bovenste motorsteun kijken,
als deze kapot is kan dat een scheur in het spruitsuk veroorzaken.

Zelf makkelijk te vervangen onderdeekost praktisch niets zie forum )

Otto

En in welke alarmklasse valt dit klasse product?
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

mark20v

Klasse II, er zit geen hellingshoeksensor in anders was het klasse III geweest.

Mark
Volvo separates men from the boys  

Otto

Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

850knight

Heb sinds enkele dagen een 850 station. Met dus ook een Volvo Guard System, zonder afstandsbediening. Bij de Volvo dealer durven ze 67 euro hiervoor te vragen. Weet iemand misschien of deze ook via andere tweedehands wegen te vinden zijn? ???

Hoodlum

Ik heb 1 ab, maar wil er graag 2 hebben, ivm dat er af en toe nog iemand met mijn auto rijdt, moet ik dan twee nieuwe kopen of kan ik er ook 1 bij kopen?

Derks

Voor zover ik weet worden ze niet op code besteld, je kunt er dan ook gewoon een bijkopen.
Door het contact op een bepaalde stand te zetten en tegelijkertijd een knop van de zender ingedrukt te houden, worden ze gekoppeld. Maar dat kan de dealer wel voor je doen.

gr derks

Hoodlum

oke dank je, ik ga gelijk maar eens even langs de dealer