Komma es

Gestart door thuur, 17-01-2013 19:08:04

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 17-01-2013 21:30:56
En ik maar denken dat je "kom maar eens" bedoelde met de titel.

:eusa_doh:
Jij moet niet denken, dat moet je aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd!

Overigens heeft een paard een hoofd en een mens een kop...................................

Het is namelijk paardenhoofdstel en koptelefoon.

Groet,
The Demon.

thuur

Citaat van: The Demon op 17-01-2013 22:53:37

Jij moet niet denken, dat moet je aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd!

Overigens heeft een paard een hoofd en een mens een kop...................................

Het is namelijk paardenhoofdstel en koptelefoon.

Groet,
The Demon.

Bedankt weer voor een enorm zinnige bijdrage.

Gr :eusa_think:

marc-850

Scherp  ;D

razorx

Heel triest.
Het niveau van onderwijs is enorm gedaald. Scholen worden afgerekend op hun prestaties. Meer doorlaten is of was beter voor de centjes.
De binnenstroom aan leerlingen met hun achtergrond wordt je ook niet vrolijk van.

Gescheiden ouders, achterlijke culturen en noem maar op.
Allemaal kleine of minder kleine drama's in een land dat ongeveer ieder jaar haar koers verandert

Ooit zaten we hoog in de top 5 wereldwijd op wiskunde niveau. Zo zonde. Tja hoe verbeter je de wereld? Ik denk alleen maar dat het enige dat je kan doen is iets in de trant van "verbeter de wereld, begin bij je zelf" ;) Op deze macro economische schaal heb je alleen indirect invloed.

Misschien draaf ik te ver door, maar ik denk dat je als gewoon mens niet veel meer kan doen dan dat.

grijzev70tdi

Komt door het geweldige onderwijs wat we hebben. Bij ons (ROC Apeldoorn) krijg je een laptop onder je neus gedrukt. Na een half uurtje is die ongeveer klaar met opstarten. Dan moet je maar het progamma gaan maken op Taalblokken en daar moet je het van hebben. Leraar zie je alleen voor de presentielijst in te vullen. Bij rekenen, LLB (maatschappijleer) en engels gaat het net zo. Wiskunde krijg je dan nog wel 1 uur in de week met een leraar voor de klas.

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Piere

Citaat van: razorx op 17-01-2013 23:32:38
Ik denk alleen maar dat het enige dat je kan doen is iets in de trant van "verbeter de wereld, begin bij je zelf" ;) Op deze macro economische schaal heb je alleen indirect invloed.

Dat snappen jij, ik en de meesten op het forum wel, maar probeer dat maar es (kijk, ik schrijf es in de plaats van eens!  :evil: ) uit te leggen aan de gemiddelde 16-jarige... Het is tenslotte daar dat de verandering moet beginnen, niet?

Citaat van: Raf op 17-01-2013 21:14:55
Citaat van: Piere op 17-01-2013 19:58:22
Citaat van: rogerV701998 op 17-01-2013 19:28:14
Ja's.

Dat is correct Belgisch West-Vlaams! :D

Is het daar niet eerder Jot?  ;)

Raf

Ook. Het is ja'k, ja'j, ja'n, ja's, ja't, ja'w en nog een keer ja's ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Heel triest.
Het niveau van onderwijs is enorm gedaald. Scholen worden afgerekend op hun prestaties. Meer doorlaten is of was beter voor de centjes.
De binnenstroom aan leerlingen met hun achtergrond wordt je ook niet vrolijk van.

Allemaal kleine of minder kleine drama's in een land dat ongeveer ieder jaar haar koers verandert

Ooit zaten we hoog in de top 5 wereldwijd op wiskunde niveau. Zo zonde. Tja hoe verbeter je de wereld? Ik denk alleen maar dat het enige dat je kan doen is iets in de trant van "verbeter de wereld, begin bij je zelf" ;) Op deze macro economische schaal heb je alleen indirect invloed.

Misschien draaf ik te ver door, maar ik denk dat je als gewoon mens niet veel meer kan doen dan dat.
Ben ik wel gedeeltelijk met je eens Yits, maar de leraren vinden het ook allemaal wel best volgens mij.  Kinderen mogen tegenwoordig schatten bij het rekenen ??  iets uitrekenen of hoofdrekenen is er al lang niet meer bij, geef maar eens een kassamiep 10 ct teveel erbij en ze raakt helemaal in paniek 'want de kassa zegt 13.90 teruggeven (ipv die 14 euro dan wat veel makkelijker is omdat jij die 10 ct wilt geven).  Kinderen word tegenwoordig ook 0,0 aangeleerd waar ze echt iets aan hebben later. Yeah right, met schatten kom je er wel bij het bijvoorbeeld boodschappen doen of op de mert.  Etc.  Is gewoon stupide gedoe, maar die blagen moeten wel allemaal verplicht die Napoleonknoei etc. kennen maar fatsoenlijk rekenen en schrijven (!) is er allang niet meer bij

NinaPaul

Citaat van: grijzev70tdi op 17-01-2013 23:48:56
Komt door het geweldige onderwijs wat we hebben. Bij ons (ROC Apeldoorn) krijg je een laptop onder je neus gedrukt. Na een half uurtje is die ongeveer klaar met opstarten. Dan moet je maar het progamma gaan maken op Taalblokken en daar moet je het van hebben. Leraar zie je alleen voor de presentielijst in te vullen. Bij rekenen, LLB (maatschappijleer) en engels gaat het net zo. Wiskunde krijg je dan nog wel 1 uur in de week met een leraar voor de klas.

Dat betekent gewoon dat er geen zelf studie gedaan kan worden.
Ik moet mijn 10 jarige zoon ook elke dag een uur helpen (aansporen, controleren) met huiswerk, mijn dochter begint uit haar zelf en maakt het 99% van de keren alles netjes af. Mijn zoon kan het prima, maar WIL het gewoon niet.

Bij andere leeftijden is het net zo, als je WIL leren kan dat! Maar het komt niet aanwaaien. Of er nu wel of geen leraar voor de klas staat die precies hetzelfde verteld als wat er op de bladzijde in je boek (of op je laptop) staat, enkel de mensen met de WIL om het te leren zullen er iets van op kunnen steken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Driven2Shine

Ik zeg niet dat ik perfect schrijf maar wat ik regelmatig tegen kom is "je bent nodig" bijvoorbeeld.
Iets wat in mijn ogen totaal niet klopt maar er is ingeslopen en er niet meer uit wil bij degene die het gebruiken.

beunmaat

Het viel me ook al op op andere forum's

;D

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 17-01-2013 23:54:22
Heel triest.

Ben ik wel gedeeltelijk met je eens Yits, maar de leraren vinden het ook allemaal wel best volgens mij.  Kinderen mogen tegenwoordig schatten bij het rekenen ??  iets uitrekenen of hoofdrekenen is er al lang niet meer bij, geef maar eens een kassamiep 10 ct teveel erbij en ze raakt helemaal in paniek 'want de kassa zegt 13.90 teruggeven (ipv die 14 euro dan wat veel makkelijker is omdat jij die 10 ct wilt geven).  Kinderen word tegenwoordig ook 0,0 aangeleerd waar ze echt iets aan hebben later. Yeah right, met schatten kom je er wel bij het bijvoorbeeld boodschappen doen of op de mert.  Etc.  Is gewoon stupide gedoe, maar die blagen moeten wel allemaal verplicht die Napoleonknoei etc. kennen maar fatsoenlijk rekenen en schrijven (!) is er allang niet meer bij

Lees nu eens goed wat Yits zei.

mehn

Citaat van: beunmaat op 18-01-2013 00:25:55
Het viel me ook al op op andere fora
;D

Je kunt het ook ontwijken. ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Douwe

Citaat van: thuur op 17-01-2013 21:22:27

Je zou maar moeten integreren in dit land ::)

Gr :D

Volgens mij zouden de meeste Nederlanders niet worden toegelaten in Nederland , als men nu zelf moest integreren.

Aan de andere kant is taal een levend gegeven , wat aan verandering onderhevig is.
100 terug sprak men ook "vreemd" tov 20 jaar geleden.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

FGG

Heel triest.

Gescheiden ouders, of toch een achterlijke cultuur?

Maar hoe je 't ook bekijkt, de Nederlandse taal is een drama zonder richtlijnen en regels en met idioot veel uitzonderingen. Als je bv naar Duits kijkt, wat feitelijk dezelfde opbouw heeft, is alles gewoon uit te leggen en te verklaren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

beunmaat