V-Power Diesel

Gestart door BobaFett, 08-10-2004 08:19:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tdidude

Maarten,

V70 2.5d; 185K

Groet

5 cilinders is meer dan 4

VolvoDeMio

Een aanvulling op een al tijden niet meer gebruikt draadje...

Mijn ervaring met v-power is dat het tdi-roken achterwege blijft.

Ik rijd in een 855 tdi, drie maanden geleden gekocht met 486 dkm en nu 495 dkm.
De eerste keren tanken heb ik alle merken door elkaar getankt, en had voor een tdi vrij weinig last van rook. Na het overgaan op v-power blijft het roken achterwege (ik zie het zelfs niet in de koplampen van achterliggers).

Wat ik wel merk is dat het bijspringen van de turbo minder duidelijk te merken is. Snel is de auto nog steeds (merk geen verschil met inhalen e.d.), maar het lijkt vloeiender te verlopen. Voor dit laatste kan ik geen verklaring bedenken.

Nick V70

Ik rij zelf een v70 25d aut. Ben van plan om V power diesel te gaan tanken. Zal mij benieuwen of er een effect merkbaar is. Km.stand nu 148K. Niet of nauwelijks black smoke. Sinds gisteren Rica chip (173 hp). Ik heb geen idee wat er tot nu toe getankt is door de vorige eigenaar. Ik heb bij aanschaf een volle tank meegekregen en heb pas 490 km. gereden (32 l.) Zal dus nog ff moeten doorrijden voordat de tank leeg is  ;D
Ik zal mijn bevindingen zeker doorgeven.
V70 25D aut., bj. 2000, 147K
My swedish redhead

kyro

ben aan m,n derde tank v-power diesel bezig ! 
over meer vermogen o.i.d kan ik niks zeggen (ben niet zo'n scheur-neus)
van wezenlijk minder "roken" ben ik ook nog niet van overtuigd !
wel van dat de motor rustiger loopt, dan voorheen !! lastig uit te leggen, maar het lijkt wel of er een extra geluids-dempend  middel in de motor zit, waardoor ie een mooiere loop heeft.

jan piet

Heb afgelopen zomer een tank of 20 Vpower diesel getankt. Had inderdaad het idee dat de auto iets minder rookte, en marginaal zuiniger liep ( ongeveer 0,3 ltr per 100 km). Tikte dus niet echt aan, vond in eerste instantie minder roken nog wel wat toevoegen.
Ben't echter weer spuugzat dat de diesel dan toch wel weer erg duur wordt op mijn km's. Dus gewoon weer op mooi rokende diesel teruggestapt!

Gr,JP

VolvoDeMio

Na drie tankbeurten V-power waarbij het roken achterwege bleef nu een tank gevuld met 'gewone'Shell diesel.
Het roken is weer terug (als ik 'm op z'n staart trap).

Overigens rookt mijn Tdi alleen bij het op z'n staart trappen (en is alleen zichtbaar tijdens de schemering in het licht van de koplampen van auto's achter me.

kyro

Citaat van: VolvoDeMio op 11-02-2007 15:58:00
Na drie tankbeurten V-power waarbij het roken achterwege bleef nu een tank gevuld met 'gewone'Shell diesel.
Het roken is weer terug (als ik 'm op z'n staart trap).

Overigens rookt mijn Tdi alleen bij het op z'n staart trappen (en is alleen zichtbaar tijdens de schemering in het licht van de koplampen van auto's achter me.

trek hem maar is door, in 2,3,  of zelfs 4 tot voorbij 3,5 duizend
toeren!!
wordt het ineens ook bij daglicht super goed zichtbaar ::)

onnaj

Ik tank tegenwoordig altijd BP ultimate, scheelt 0,5 tot 1 km per liter, maar het belangrijkste is dat de motor veeeeel rustiger loopt. De auto lijkt de diesel veel beter te lusten, het nagelen word aanzienlijk minder. Tis iets duurder maar das t voor mij wel waard.


RRRRR_Ramon

Ik heb het 1 keer getankt, hij liep er niet eens op.............  :eusa_eh:  :eusa_whistle:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

kyro

Citaat van: RRRRR_Ramon op 27-02-2007 18:07:16
Ik heb het 1 keer getankt, hij liep er niet eens op.............  :eusa_eh:  :eusa_whistle:

goh wat l*llig........ :o     en toen ??? ;D

Rayman

Heb nog geen V-power getankt, maar ga het zeker proberen
Dark Side of the Force is German

855TDI

normaal gesproken rijdt mijn 855TDI 1 op 12,5. Al een tijd rijd ik nu de combi V-power of Ultimate Diesel met 80ml Aceton. De motor lijkt rustiger te lopen en reed laatst 1 op 14. :-)

oldostofjas

En haal je de extra kosten er dan uit?
There is no place like 127.0.0.1

ed

Heb ook eens een tankje V-power erin gemikt. Eigenlijk had ik er direct al spijt van, want door geen dure "superdiesel" te tanken wil ik eigenlijk een statement maken (hoe klein dan ook).
Het maakt dus geen rochel uit. De auto loopt er geen spat zuiniger door, en roken doet ie ook niet minder. terker nog, de eerste keer dat ik gas gaf met dit sap komt er toch een rookpluim uit! Eens maar niet weer dus. Ben wel bang dat de overheid deze brandstoffen in de toekomst gaat verplichten ivm het laagzwavelig karakter.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RRRRR_Ramon

Citaat van: ed op 28-02-2007 23:02:32
............ ivm het laagzwavelig karakter.

M'n Volvo shovel verlangt al jaren laagzwavelige brandstof. Door de hoge inspuitdrukken van de pompverstuivers is dit nodig. Normale diesel stoken kan wel maar dat vertaalt zich na ca. 7000 draaiuren  veelal in het vervangen van de pompverstuivers á €1500,- per stuk en dat keer 6  :o  :o

Wat ik dan weer niet begrijp is dat het duurder is dan normale diesel, ze zouden het goedkoper moeten maken......... Er zijn dagen dat ik 200 liter per dag verstook van dat spul.  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪