beschaafde tuning T-5R wel of niet doen?

Gestart door spider, 22-01-2013 16:25:57

Vorige topic - Volgende topic

spider

Van FT heb ik een leuke aanbieding gekregen voor een beschaafde upgrade (260 pk en 400 nm) in combinatie met een Simons stalen uitlaat (twee dempers). Ondanks eerdere berichten dat dit voor niet veel problemen hoeft te zorgen, twijfel ik nog. Met name door de Vialle lpi met standaard injectoren (50 pk per injector) en daardoor wellicht een te arm mengsel. En de automaat. Die schakelt nu (230.00 km) nog perfect, maar blijft hij dat ook doen?

spider

Ries van de Zilverschuit

Dat gaat met je huidige witte injectoren zeker niet lukken. Ik haal de 230 pk er al niet mee. Met donkerbruine gaat het wel lukken, maar dan ben je wel een paar honderd euro verder.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Citaat van: Martijn_B op 22-01-2013 16:58:58
Een T-5R heeft toch al 230 pk?
Nope 226 en in de boost 240 (kortstondig)

spider

Dus een tuning naar 260pk geeft problemen omdat een injector maar onvoldoende mengsel geeft? Ik had verwacht dat dit alleen in het uiterste geval, dus bij het maximale toerental, het geval zou zijn.

petrolhead

Plus of eerst een 3" race downpipe zou mijn advies zijn voor een mooiere grom en sneller opspoelen van de turbo na ft tuning. Wellicht moet wel de lpi software aangepast worden door de tuning. Ik rijd nu ook op gas en vialle heeft de software aangepast op de logfiles van de ecu.

jwrtuning

Citaat van: Dirk342 op 22-01-2013 17:03:35
Citaat van: Martijn_B op 22-01-2013 16:58:58
Een T-5R heeft toch al 230 pk?
Nope 226 en in de boost 240 (kortstondig)

kortstondig?  was toch iets van 25 seconden of sla ik nu de plank volledig mis?

MrCain

Citaat van: spider op 24-01-2013 19:41:02
Dus een tuning naar 260pk geeft problemen omdat een injector maar onvoldoende mengsel geeft? Ik had verwacht dat dit alleen in het uiterste geval, dus bij het maximale toerental, het geval zou zijn.

Bij mij hadden ze in eerste instantie ook (5) witte LPi injectoren gemonteerd en deze kwamen volgas ook te kort...(standaard T-5 226pk)
Dus denk dat, als jij ook 5x witte injector hebt, niet echt veel meer vermogen op LPG kan krijgen zonder (automatisch??) op benzine over te schakelen. Nu de bruine LPi injectoren er bij mij nu in zitten kan ik duidelijk een stuk verder => zeker in combinatie met grotere benzine injectoren.

Je kan dus 2 dingen doen :

1) je doet geen moeite en blijf zo rijden.
2) je trekt je portemonnee serieus open en laat je LPi installatie zodanig verbouwen dat deze het vermogen wel aan kan...

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

rovelra

Automatisch overschakelen op benzine gebeurd alleen maar bij de nieuwere lpe 7 systemen (met ronde benz/lpg knop)

5 witte lpi injectors zal idd niet voldoende zijn.

Ik draai met 6 witte lpi injectoren 266pk en 420 Nm.

V70geRwin

Citaat van: spider op 22-01-2013 16:25:57
Van FT heb ik een leuke aanbieding gekregen voor een beschaafde upgrade (260 pk en 400 nm) in combinatie met een Simons stalen uitlaat (twee dempers). Ondanks eerdere berichten dat dit voor niet veel problemen hoeft te zorgen, twijfel ik nog. Met name door de Vialle lpi met standaard injectoren (50 pk per injector) en daardoor wellicht een te arm mengsel. En de automaat. Die schakelt nu (230.00 km) nog perfect, maar blijft hij dat ook doen?

Motor en bak kunnen dat prima aan.
De uitlaat voegt niet veel toe, beter investeren in een 3 inch downpipe.

Je lpg gaat dit idd niet trekken, je moet naar 6 witte injectoren of 5 bruine toe.

scania164

Nooit kiezen voor 6 witte.....altijd 5 bruine..

V70geRwin

Citaat van: scania164 op 24-01-2013 23:42:53

geef dan even aan waarom en ook het prijsverschil tussen beide opties.

NinaPaul

6e injector systeem is oud en nooit zo nauwkeurig als een systeem met 5.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

v40pokemon

Citaat van: spekkie99 op 25-01-2013 10:03:25
Citaat van: scania164 op 24-01-2013 23:42:53

geef dan even aan waarom en ook het prijsverschil tussen beide opties.

Bij mij was er geen prijsverschil toen ik in 2010 het spul bij Mesman liet monteren. Dat wil zeggen er is een prijsopgaaf van €2200 gedaan voor 5 bruine injectoren en wat 5 witte gekost zouden hebben, geen idee, maar ik denk niet dat het veel scheelt