binnenverlichting

Gestart door DDTdirk, 10-10-2004 17:13:32

Vorige topic - Volgende topic

DDTdirk

Probleempje:

Ik ben sinds 3 weken de trotse bezitter van een volvo 850 2.5 20V. Super auto!

dan nu mijn probleempje. Mijn binnenverlichting werkt niet naar behoren. als ik de linkerportier namelijk open zouden de lampjes boven in het hemeltje moeten werken. deze doen het niet. raar is alleen dat de lampjes onderin bij de pedalen wel aan gaan net als de lampjes in de deur voor achteropkomend verkeer. zijn hiervoor 2 verschillende schakelaars? en waar zitten ze dan? Het lampje is overigens niet kapot als ik een van de andere deuren open doen ze het namelijk wel naar behoren.

Gr. Dirk

Peth©oni

Gefeliciteerd met je aankoop Dirk, over je probleem er zit in het midden een schakelaar die in 3 stand kunnen, wellicht is die kapot (of nog niet gebruikt  :-X )

Suc6

DDTdirk

helaas is dit niet het probleem, want dan zou het makkelijk op te lossen zijn. alle knopjes zijn getest.

Peth©oni

Citaat van: DDTdirk op 11-10-2004 07:53:54
helaas is dit niet het probleem, want dan zou het makkelijk op te lossen zijn. alle knopjes zijn getest.

Dan zit er niets op dan de bedrading te checken, vanaf de unit tot onder de dash... wellicht draadbreuk oid.....

Zippo

Dan zit 't in de portierslot!
Kijk hier.
Of zekering 15. Maar dan moet de radio en centraal vergrndeling ook niet werken!!
Als je de complete pagina wil mail me dan via de PB. ;)

Zippo

DDTdirk

oke ik snap hem al multimetertje erbij en meten maar.

LekkeRRRR

[OT:]

Zippo, download even de gratis pdf-maker van de volgende site:

http://www.pdf995.com/

Als je dat ding installeert heb je er in Word een pdf-printer bij en krijg je geen doc-bestanden maar echte pdf-bestanden. Nu probeert mijn systeem hier telkens Word te laden om het document te openen. PDF is wat portabler.

;)/jan

mauricenl

Sinds enige tijd heb ik hetzelfde probleem, heb er nog niet echt naar gekeken. Wel gek is dat de binnenverlichting wel aangaat als ik de centrale deurvergrendeling gebruik.

Vreemd trouwens dat die plafond verlichting ook niet werkt op de achterdeuren. ???

Nu heb ik me er nog niet zo druk over gemaakt, omdat ik zo-wie-zo zit te klooien met de centrale deurvergrendeling op die deur en hoop met het vervangen van het slot er vanaf te zijn. Nog iemand een slot met CV-motor in de aanbieding :)

volvofiel850

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Volgens mij heeft het te maken met het relais van de binnenverlichting (dat er voor zorgt dat de verlichting nog ca 30 sec blijft branden na het sluiten van de deuren). Alleen heb ik nog niet gevonden waar dit relais zich mag bevinden. Weet iemand raad?

Groeten

baxie

Ik heb dit probleem ook gehad. Ook had ik hierbij het probleem dat als ik hard optrok de verlichting spontaan aan ging!. Het bleek in de micro schakelaartjes in het deurslot l.v. te zitten. Er zitten er 2. Ik heb ze gesmeerd en iets bijgebogen zodat ze weer goed contact maken.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

TTT242

Baxie, hoe gaat dat in zijn werk met die microschakelaars. Kun je een beschrijving geven van de handelingen. Moet er binnenkort ook aan beginnen >:(
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Esveldt

Hoi,

Ook ik heb een probleem met de binnenverlichting.

Normaal als je dmv je AB de zaak open doet gaat de binnenverlichting branden, bij mij dus niet, behalve de rode lichtjes in de deur die doen het wel.

Zet ik de schakelaar helemaal naar links dan doet alles het.

Schakelaar weer helemaal naar portierstand en uit is alles weer.

Trouwens kan dit ook te maken hebben met de verlichting van de boordcomputer, want die doet het ook niet.

Dit kan toch niet allemaal liggen aan de deur sensoren of wel?

Paul

thuur

Wat ik zelf heb gemerkt bij mijn beide 855's is dat de schakelaars wegens weinig gebruik slecht tot geen contact maken.

Een aantal keren goed hard de schakelaars op en neer bewegen doet wonderen. Als de schakelaars stroef gaan of niet 'terugklikken', even het paneeltjes uit het plafond halen en schoonmaken die hap. Ook hier komt een hoop stof in in de loop der jaren.

Als dit verbetering brengt is er maar 1 oplossing: regelmatig gebruiken ;)

Gr 8)