De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Die endlinks waren van de week ook hoorbaar, waar Hans bij was, toen je met de vooras over die drempel hier ging.  Ik heb de oude in de kofferbak gelegd bij je en de rechtse is idd gaar.

Ophangrubbers en silentblocks van de achteras zijn gewoon goed.

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 12-02-2013 22:06:50
Die endlinks waren van de week ook hoorbaar, waar Hans bij was, toen je met de vooras over die drempel hier ging.  Ik heb de oude in de kofferbak gelegd bij je en de rechtse is idd gaar.

Ophangrubbers en silentblocks van de achteras zijn gewoon goed.

Stuurgedrag is ook erg verbeterd, dus zinloos was het zeker niet Dirk :)

Die rammel is alleen nog steeds hoorbaar (met de raam open) en lijkt vanaf achteren te komen.

We weten inmiddels dat het de rubbers en blocks niet zijn, en en end-links hebben we ook al vervangen, dus wat kunnen we dan nog verdacht maken?

UserID6342

Zie PB, jij gaat rijden en ik kruip in het koffer dan ;D ;D.  Heel simpel.

aardigebas

CiteerStuurgedrag is ook erg verbeterd, dus zinloos was het zeker niet Dirk

Die rammel is alleen nog steeds hoorbaar (met de raam open) en lijkt vanaf achteren te komen.

We weten inmiddels dat het de rubbers en blocks niet zijn, en en end-links hebben we ook al vervangen, dus wat kunnen we dan nog verdacht maken?

Ik heb weer eens ingelogd op het forum en zag jouw post.

Je omschrijft precies het geluid waar ik last van had bij de groene, toen bleek de schokdemper lek te zijn.
Misschien heb je hier iets aan.

Sterkte trouwens met je blauwe, het zit niet mee zo te lezen

ZC3rr0r

Citaat van: aardigebas op 12-02-2013 22:25:32
CiteerStuurgedrag is ook erg verbeterd, dus zinloos was het zeker niet Dirk

Ik heb weer eens ingelogd op het forum en zag jouw post.

Je omschrijft precies het geluid waar ik last van had bij de groene, toen bleek de schokdemper lek te zijn.
Misschien heb je hier iets aan.

Sterkte trouwens met je blauwe, het zit niet mee zo te lezen

Hoi Bas,

Leuk je weer eens te zien :)
Bedankt voor de tip, zal er zeker rekening mee houden bij het verdere zoeken.

@Dirk: Hoe schat jij de kans hierop in? Die dingen zijn immers ook minstens een ton en 6 jaar oud...

UserID6342

Het zou zo maar kunnen Jorn en vervangen kan absoluut geen kwaad.  Dat is natuurlijk heel simpel.  Vandaar ok mijn voorstel om te gaan rijden en dan kruip ik wel in het koffer

ZC3rr0r

Nou, heb er gisteren weer eens 200 km mee gereden en twee dingen vielen me op:

- Bakstoring blijfft (voorlopig) nog even weg, lockup werkt wel nog niet
- Stationairloop is erg verbeterd en gas lossen resulteert niet meer in afslaan

Dus al met al redelijk positief :)

Enige minpuntje:

- Min nog geen jaar oude Pioneer radio is met een luide knal overleden. Resetten, accu losgooien, you name it, niks lijkt dat ding meer tot leven te kunnen wekken.

Voordeel bij dit nadeel is wel dat ik toch al helemaal klaar was met het geluid uit dat ding, dus missen zal ik hem niet. ;)

Julian

Citaat van: ZC3rr0r op 14-02-2013 08:17:22

Enige minpuntje:

- Min nog geen jaar oude Pioneer radio is met een luide knal overleden. Resetten, accu losgooien, you name it, niks lijkt dat ding meer tot leven te kunnen wekken.

Voordeel bij dit nadeel is wel dat ik toch al helemaal klaar was met het geluid uit dat ding, dus missen zal ik hem niet. ;)

Welke radio ga je dan kopen? Gewoon de vertrouwde SC-801?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Miel850

Citaat van: ZC3rr0r op 14-02-2013 08:17:22

Enige minpuntje:

Niks aan zo'n Pioneer hè.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

ZC3rr0r

Ben ergens van plan gelijk een stapje vooruit te maken qua  mediasupport op de radio.
DVD's afspelen lijkt me geweldig (niet om te kijken, maar wel voor de muziek, heb stapels concert DVDs), maar dan liefst niet in een heel grote unit (past niet in het tijdsbeeld van deze wagen om een  2DIN groot LCD scherm te hebben).

Had eens ff vlug rondgeGoogled, en dit model van Akai ziet er leuk uit:

http://www.akai.nl/nl-nl/p-1769-car-radio-dvd-player-with-bluetoothen174-and-3-touch-screen-display.aspx

Nu vraag ik me af hoe het geluid van zo'n ding is (ik weet dat mijn speakers natuurlijk niet alles zijn, maar dat valt te vervangen) heeft iemand daar ervaring mee?
Of een andere suggestie?

NinaPaul

Heb maar een zeer korte ervaring met deze unit. Het enige wat mij stoorde was het zeer langzaam laden van media.
Verdere functies zijn goed voor zijn prijs, maar niet uitzonderlijk.

1 ding is zeker, 20x beter dan die ouwe meuk :P
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MarcoV

:'( hihi, succes met zoeken.

MarcoV

ZC3rr0r

Citaat van: NinaPaul op 14-02-2013 11:21:52
Heb maar een zeer korte ervaring met deze unit. Het enige wat mij stoorde was het zeer langzaam laden van media.
Verdere functies zijn goed voor zijn prijs, maar niet uitzonderlijk.

1 ding is zeker, 20x beter dan die ouwe meuk :P

En hoe klinkt dat ding in vergelijking met bijvoorbeeld een Pioneer DEH-4100BT of een JVC KD-R531?
Ik ben weg van die JVC, maar de Pioneer viel me erg tegen.

NinaPaul

Beide "goedkope" radio's zijn waar voor hun geld. Wil je beter geluid zul je iets meer uit moeten geven.
Het prijs verschil zit hem vooral in de radio ontvangst (ruis onderdrukking) en lees snelheid van media.
Klank is natuurlijk persoonlijk, maar ik kan niet zeggen dat ook de goedkopere beduidend slechter presteren.
Met zelfde auto, speakers en cd. Op normaal luister niveau.

Als je echt een jvc wil zou ik JVC KD-R921BT aanbevelen, deze zit vol opties en de usb aan de achterzijde is makkelijk om bv je usb stick aansluiting uit het zicht te houden en/of te beschermen. Ik was zeer te spreken over de helderheid van de radio ontvangst.
Het lezen van media is goed.

Ik heb zelf een Pioneer MVH-P8200BT in de auto zitten, is snel en gebruiksvriendelijk. En een zeer goed radio ontvangst (ook met dikke versterkers geen ruis). Nadeel is dan weer dat er geen cd-loopwerk in zit. Mijn vrouw gebruikt hem voor spotify, via de iPhone mijn muziek staat gewoon op sd(hc) kaart.

Natuurlijk is het ook afhankelijk van hoe je antenne(versterker) zelf werkt en aansluitingen van de speakers.
Niet iedereen vind een trage cd opstart vervelend, sommige mensen luisteren nooit radio. En een 96kbps mp3 zal nooit een audio cd kwaliteit geluid geven, hoe goed je HU ook is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz