De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Citaat van: Matthieu123 op 17-02-2013 13:14:39
Mooie headunit. Ik ben benieuwd hoe die je bevalt.

Tot nu toe erg goed, geluid is prima instelbaar (zeer uitgebreide EQ) en de gespreksqualiteit is zo goed dat zelfs rijdend met de raam open (!) ik nog goed te verstaan ben. Bizar haast.

Enige minpuntje is dat er nu nog de oude Google Maps opstaat, zonder turn by turn navigatie, maar ik installeer van de week wel ff Navigon ofzo.

Al met al een erg leuk ding, al zou ik er absoluut niet de listprice voor over hebben.

ZC3rr0r

Ziezo, de velgjes zojuist nog een keer geschuurd, ontvet en afgeplakt.
Tijd voor de spuitplamuur:

Enige wat ik me nu bedenk is dat ik de "binnenkant" van het velghart niet heb afgeplakt.
Vraag me af of dat echt nodig is en hoe lelijk het wordt als ik dat gewoon niet doe.

Is het bij velgen met een dergelijke hoge ET gebruikelijk dit wel/niet te doen?

ZC3rr0r

En nu staan ze ook in de grondlak :)

Morgen ff foto maken en controleren of ik geen lopers heb, vind het altijd erg lastig te zien of ik niet te dik spuit als je lichtgrijze primer op lichtgele plamuur aanbrengt, dan zie je pas dat je het geraakt heb als het er al aan de dikke kant op zit :-\

Naja, schuurpapier genoeg als het niet goed is gegaan. ;)

ZC3rr0r

Grrrr, soms heb ik echt een hekel aan mijn medebewoners in het pand.
Heb het hele verhaal al in het "Waar heb je je vandaag aan geƫrgerd" -topic staan, maar het is wel weer een tegenslag in het herstellen van die velgen.

Baal er wel echt behoorlijk van, dit schiet zo echt niet op en Snix blijft maar zitten met die banden ondertussen. :(

ZC3rr0r

Goed, probleem is opgelost, heb nu vanaf mijn appartement een kabel getrokken naar de kelder (is maar 35 meter) dus we kunnen verder.

Enige nadeel is dat de temperatuur hard daalt de afgelopen dagen, dus ik ga denk ik een infraroodlamp monteren boven mijn werktafel om zo toch een correcte verwerkingstemperatuur te behouden.

Word lachen gok ik zo ;)

Broabander

Citaat van: ZC3rr0r op 22-02-2013 10:12:17
Goed, probleem is opgelost, heb nu vanaf mijn appartement een kabel getrokken naar de kelder (is maar 35 meter) dus we kunnen verder.

:eusa_clap:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Schokbrekers zijn vervangen vandaag vervangen, maar de rammel blijft.
Ik heb dus nu van het lijstje mogelijke oorzaken afgestreept:

- Schokbrekers
- Schokbrekerrubbers
- Endlinks
- Silent Blocks
- Remklauwveertjes
- Alle vering-geralteerde zaken aan de voorzijde

Het geluid komt overigens heel duidelijk van achteren, met de achterbank plat kun je het namelijk stukken beter horen.

Wie o wie heeft nog een suggestie?

Spin!

Dan verdenk ik toch die knikker in je reservewiel kuip. Je was hem bijna vergeten, ik heb 'm op het laatste moment weer achterin geknikkerd.

;)

www.vm-parts.nl

big ben

ZC3rr0r

Citaat van: Spin! op 23-02-2013 22:41:13
Dan verdenk ik toch die knikker in je reservewiel kuip. Je was hem bijna vergeten, ik heb 'm op het laatste moment weer achterin geknikkerd.

;)

Toch fijn dat je eraan gedacht hebt, was al haast gewend geraakt aan een wagen zonder rammels :P

ZC3rr0r

Citaat van: big ben op 23-02-2013 22:46:13
Kan dit het ook zijn??

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12542.msg1331501.html#msg1331501

Had hem idd al eens voorbij zien komen in je blog Ben, maar bij mijn beste weten heeft Dirk hier al eens naar gekeken en kwam hij tot de conclusie dat die nog in orde zou moeten zijn.

Toch Dirk?

Spin!

Citaat van: ZC3rr0r op 23-02-2013 22:49:32
Kan dit het ook zijn??

Had hem idd al eens voorbij zien komen in je blog Ben, maar bij mijn beste weten heeft Dirk hier al eens naar gekeken en kwam hij tot de conclusie dat die nog in orde zou moeten zijn.

Toch Dirk?

Zijn dat die schotels waarmee de achterveren vast zitten?

www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

UserID6342

Citaat van: ZC3rr0r op 23-02-2013 22:49:32
Kan dit het ook zijn??

Toch Dirk?
Veerschotels zitten goed vast, niets mis mee !

UserID6342

Citaat van: ZC3rr0r op 23-02-2013 22:21:43
Schokbrekers zijn vervangen vandaag vervangen, maar de rammel blijft.
Ik heb dus nu van het lijstje mogelijke oorzaken afgestreept:

- Schokbrekers
- Schokbrekerrubbers
- Endlinks
- Silent Blocks
- Remklauwveertjes
- Alle vering-geralteerde zaken aan de voorzijde

Het geluid komt overigens heel duidelijk van achteren, met de achterbank plat kun je het namelijk stukken beter horen.

Wie o wie heeft nog een suggestie?
Heb ik al gedaan, rondrijden en ik kruip wel achterin (met de bank plat) en dan vinden we het wel.