De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Dacht vandaag ff een BC in te bouwen, viel tegen met een alter-2 BC op een alter-1 klok ;)
We hebben weer een project erbij :P

ZC3rr0r

Ik heb er lang over nagedacht of ik dit wel zou moeten posten en heb er op alle mogelijke manieren en voorstellen uit proberen te komen maar er lijkt geen enkele toegeeflijkheid te bestaan bij het heerschap aan de andere kant van dit conflict.

Ik ben daarom zwaar teleurgesteld in Snix, die bij hoog en laag volhoud mij goede banden te hebben verkocht en daarom iedere vorm van coulance weigert.

Persoonlijk snap ik dat ergens ook wel enigzins; Wanneer je ter goeder trouw een naar jouw idee goede set banden verkoopt, baal je behoorlijk als de koper na een halve week terugkomt met de mededeling dat de set als geheel niks waard blijkt te zijn door hoogteslag. Dat is natuurlijk voor jou als verkoper ook niet leuk want je verkochte waren blijken tegen je verwachting in niets waard te zijn voor de koper.

Enige schappelijkheid (zeker als je het binnen een gesloten gemeenschap zoals het Volvo forum of de Volvo 850 club verkoopt en dus niet via een openbare gelegenheid als Marktplaats) zou de koper en verkoper in dat geval sieren. Een oplossing waarbij beide partijen deel van de geleden schade dragen zou naar mijn mening een schappelijke optie zijn, hetgeen ik ook het voorgesteld (ik verwacht heus niet de volle mep terug te krijgen).

Helaas blijkt er bij dhr Snix geeen intentie te zijn hier ook maar de onderhandelingen over aan te willen gaan, wat mij zeer treurig stemt.

Vandaar ook bovenstaand relaas, met de handrijking dat (wanneer Snix toch besluit met me in onderhandeling te willen gaan) ik deze post zal verwijderen wanneer deze niet meer van toepassing blijkt.

UserID6342

Wil me niet er al teveel mee bemoeien, maar erg netjes is het niet.  Banden hebben niet zomaar ineens een hoogteslag....

Broabander

Citaat van: Dirk342 op 11-03-2013 09:34:58
Wil me niet er al teveel mee bemoeien, maar erg netjes is het niet.  Banden hebben niet zomaar ineens een hoogteslag....

Plus een. Dat hij zich er misschien niet aan gestoord heeft/het niet gemerkt heeft betekend niet dat de banden daardoor 100% zijn. En dan zou ik, al zou ik er zelf niks van gemerkt hebben, hoe vervelend ook, toch wel (een deel van, het gaat niet om alle banden begrijp ik?) het geld retourneren.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: Broabander op 11-03-2013 10:40:56
Citaat van: Dirk342 op 11-03-2013 09:34:58
Wil me niet er al teveel mee bemoeien, maar erg netjes is het niet.  Banden hebben niet zomaar ineens een hoogteslag....

Plus een. Dat hij zich er misschien niet aan gestoord heeft/het niet gemerkt heeft betekend niet dat de banden daardoor 100% zijn. En dan zou ik, al zou ik er zelf niks van gemerkt hebben, hoe vervelend ook, toch wel (een deel van, het gaat niet om alle banden begrijp ik?) het geld retourneren.

Set is als geheel onbruikbaar, één van de voorbanden (met 6mm profiel) heeft hoogteslag en één van de achterbanden (met 4,5mm porfiel) heeft hoogteslag. Bij gevolg kan geen enkele band hergebruikt worden (ivm diepteverschil profiel kan ik niet een voorband samen met een achterband op dezelfde as leggen).

Omdat ik probeer mij zo schappelijk mogelijk op te stellen wil ik ook onderhandelen over een scenario waarbij niet het hele bedrag wordt vergoed maar beide partijen bijdragen.

ZC3rr0r

Zoals ik al elders gepost: Heb nu een BC :)

Helaas is de brandstofmeter wel overleden... :(
En de kachelweerstand :(
En de OBD-1 stekker afgebroken :(
En de 3-2-3 storing weer terug :(

Oftewel: Storingsverslaafd? You bet!

Gaan we allemaal fixen :)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Ach, bij oude afgeragde Mercedesen noemen ze dat karakter.

Bij Alfa Romeo noemen ze dat La Bella Machinna....en een ziel.

Hoort erbij vind ik, als je gaat kijken naar hoeveel fonderdelen en systemen er allemaal op auto's zit tenis het nog een wonder dat het allemaal zo betrouwbaar is als het is. Mensen hebben niet half door hoe complex het is om een blok op een paar plakjes rubber veilig en betrouwbaar van A naar B te krijgen.

ZC3rr0r

Goed, ODB-1 is gefixt:

En toen: Uitlezen maar!

A1

3-2-3 - Lockup werkt niet goed (die kende ik al ;) )

A2

3-1-1 - VSS signaal storing (Weet iemand wat dit is?)

A7

2-3-1 - Krijg ik niet gevonden?
1-2-2 - Temperatuursensor interval te lang

Ergo: Ik heb er drie nieuwe problemen bij (VSS, temperatuursensor (?) en een onbekende) en ik ben nog geen stap verder in het verklaren van de niet meer bewegende brandstofmeter. :-\

Tjalling

kun je die brandstof meter uit die dieselklok niet overzetten?

groet Tjalling
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

KIM

VSS Staat volgens mij voor Vehicle Speed Sensor; deze kan goed de veroorzaker van je 3-2-3 op A1 zijn.

thuur

ZC3rr0r

Citaat van: thuur op 14-03-2013 19:07:36
122 kun je negeren, staat al zat uitgelegd. 231: join the club:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28381.0.html

Gr :D

Gezellige clubje Thuur, maar is er al iemand een stap verder om uit te leggen wat die melding in vredesnaam betekent?
Want ik heb met rot geGoogled en ik vind er niks van terug :-\

Citaat van: KIM op 14-03-2013 18:04:15
VSS Staat volgens mij voor Vehicle Speed Sensor; deze kan goed de veroorzaker van je 3-2-3 op A1 zijn.

Oke, klinkt aannemelijk, vooral omdat mijn CC af en toe ook geen zin heeft, en die is daar ook van afhankelijk.
Waar zit dat ding en hoe kan ik (objectief) vaststellen of hij stuk is?

thuur

Gewoon in het topic posten en wachten totdat iemand met het antwoord komt :D

Sensor zit in de bak. Met een oscilloscoop kun je het signaal meten wat eruit komt. Check eerst of de stekker niet onder de olie zit, dat geleidt niet bijster goed. Sensor zit bij de rechter aandrijfas in de buurt, achterkant vd bak.

Gr ;)

ZC3rr0r

Citaat van: thuur op 14-03-2013 22:22:27
Gewoon in het topic posten en wachten totdat iemand met het antwoord komt :D

Sensor zit in de bak. Met een oscilloscoop kun je het signaal meten wat eruit komt. Check eerst of de stekker niet onder de olie zit, dat geleidt niet bijster goed. Sensor zit bij de rechter aandrijfas in de buurt, achterkant vd bak.

Gr ;)

Voor mijn beeldvorming, hoe kom je daar het eenvoudigste bij uit?
Langs onder of vanaf boven?

Heb meestal geen brug ter beschikking, dus vandaar de vraag.