V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Citaat van: elianmars op 19-08-2013 10:25:19
Startonderbreker?

Hoe zou ik dat moeten kunnen testen? Zit dit in de sleutel zelf?
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

elianmars

Citaat van: Brambo67 op 21-08-2013 12:10:09
Citaat van: elianmars op 19-08-2013 10:25:19
Startonderbreker?

Hoe zou ik dat moeten kunnen testen? Zit dit in de sleutel zelf?

Ja. Je hebt niet e.e.a. veranderd qua sleutel bij de wagen, of in het interieur (kastje van onderbreker ligt volgens mij op/bij het tellerhuis)?

Brambo67

Zo, ben ik weer. Vele weken zijn inmiddels verstreken en mijn 850R staat weg te kwijnen in een hoekje bij de garage. Ik had absoluut geen enkele zin die auto nog aan te raken na alles wat gebeurd is. Ik heb zelfs even overwogen er helemaal de brui aan te geven maar gelukkig toch weer de geest gevonden. Ik ga me nu eerst richten op het aan de praat krijgen van de motor. Mogelijk zaterdagmiddag met een hele goede monteur nog maar eens alles bij langs lopen.

Ik meld me na het weekend met eventuele vooruitgang  :eusa_clap: of frustratie  :eusa_wall:

elianmars

Succes!

Niet opgeven, daarvoor ben je al veel te ver.

Brambo67

Brambo67

Vanochtend een whatsappje van Martijn (monteur bij Tappel BV); vroem vroem  ;D Ik had hem gevraagd er naar te kijken. Gisteren al het idee dat de injectoren niet goed waren. Nu het bewijs; injectoren van Wibren er in en hij loopt! Nu afbouwen  ;D

Sbv

Heel mooi Bram, nu snel afbouwen en lekker genieten

Brambo67

Vrijdag een 'nieuwe' uitlaat gehaald. Was niet echt niet trouwens maar een tweedehands JT Superflow. 3 Inch van voren naar achteren, dubbele demper en cat. We hebben 'm er zaterdag onder geschroefd en vervolgens maar weer eens de boel gestart. Klinkt niet slecht. Het idee van een forse aluminium intercooler met een volledig 3 inch uitlaatsysteem spreekt me wel aan. Blok draait ook weer mooi.

Helaas een klein minpuntje; de korte oliekoelerslang lijkt te lekken op de overgang naar de aansluiting in de koeler. Iemand een idee? Kun je de boel daar wat 'vastklemmen'?

Vooruitgang geboekt onder motorkap. Alles lijkt nu op z'n plek te zitten. Wel veel boutjes en moertjes over  :eusa_whistle: Uiteraard ook veel vervangen en niet alles weggegooid  :eusa_silenced: Is inmiddels nu ook al een langlopend project niet waar  :eusa_pray:

Zaterdag de voorkant opgebouwd. De bumperskirt zit er nog niet op want misschien moet ik nog bij de oliekoelerslang. Verlichting doet het én geen enkele foutmelding. Ook lambda lampje brand niet na installeren uitlaat.

Dashboard bovendek had nog wel wat aandacht nodig; ik heb er uiteindelijk drie inclusief de oorspronkelijke. De eerste had last van opstaande randen bij het airbagdeksel. De tweede was veel beter maar helaas krassen in het dek. Waarschijnlijk gebeurd toen deze (te) lang in de auto lag en iedereen er steeds bi zat. De derde is uit Limburg gekomen en bleek aan de onderkant wat scheuren te hebben. Gelukkig hebben ze bij Tappel superlijm waarmee de boel weer mooi vast zit. Inmiddels zit het bovendek weer vast en het ziet er prachtig uit.

Ook de deurpanelen vervangen. Van de 8 die ik er had de vier beste geïnstalleerd. Is niet allemaal perfect maar ziet er prima uit! Van de week op een avond maar even de uitlaat vast zetten. Dan het interieur inbouwen (eitje :eusa_dance:) en tenslotte nog twee 'dikke' klussen; schuifkanteldak weer laten schuiven en wiswas weer laten spuiten. Verder zou alles het moeten doen. Oh ja; nog even nieuwe speakers inbouwen. Achter waarschijnlijk origineel, voor een nieuw composetje.

Volgende week maar wat foto's.

Was wel bizar; veel van de dingen die ik nu aanraak doen me aan Niels denken; slangen die hij heeft gemonteerd, een aircoleiding die hij heeft gespoten, het dashboard wat hij er uit heeft gehaald enz. Ik hoop dat hij het op de een of andere manier kan zien.

arjen850

Der ligt hier nog een zo goed als nieuw set olie koeler slangen op je te wachten ;)

Brambo67

.....en na weer vele weken niets aan de 850R te hebben gedaan nu eindelijk weer bezig geweest. Nu het interieur weer terug gezet en schuif-kanteldak klaar gemaakt. De uitlaat is ook helemaal klaar maar is eigenlijk net iets te kort. Moet ik nog iets op verzinnen. De oliekoelslang is ook nog niet opgelost. Misschien toch maar weer even naar Apeldoorn? ;D

Eigenlijk is er nu niet meer zoveel te doen. Het muntenbakje moet terug evenals de asbak en de radio. Nu het zo lang geleden is zit ik eigenlijk een beetje te hannesen met de aansluitingen. Ik lijk wat stekkers over te hebben en/of te kort te komen. Ik plaats nog even een foto met wat vragen.

Dan moet ik ook nog op zoek naar de verstopping van de sproeier van de achterruitenwisser en een lekkage door de dakrail verhelpen. De airco moet gevuld en dan alles nalopen, uitlijnen en laten poetsen. Moet eind volgende week dus wel weer rijden. Eindelijk.... Mijn eerste ritje zal naar Niels' ouders zijn....

Ik ben nog op zoek naar de volgende onderdelen:

- tweeters (alle andere stuk)
- beugels dashboardkastje
- klemmetjes (geel) voor de dakrail, volgens mij heb ik er maar vier en moeten het er meer zijn ?
- rood klemmetje zitting achterbank
- tape voor onder de instaplijsten vóór
- achterste veerpootbrug.
- setje mistlampen (voor de mooi want heb er twee)
- interieurfilterhouder

Volgens mij heb ik deze twee stekkers 'over'.... de gele en de grijze met het isolatiemateriaal. Iemand een idee?

En waar zijn deze twee voor?

En moeten hier twee losse stekkertjes op?

KIM

Sbv

maruska

die gele is volgens mij de extra stekker voor achterbank verwarming
die zwarte kan ik even niet plaatsen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Brambo67

Citaat van: Sbv op 28-12-2013 21:07:53
yep 2 losse stekkers en lampje in een houder

Hmmm... houder kan ik niet terug vinden...

Brambo67

Citaat van: maruska op 28-12-2013 21:17:12
die gele is volgens mij de extra stekker voor achterbank verwarming
die zwarte kan ik even niet plaatsen..

Achterbankverwarming zit er niet op dus kan kloppen. Vraag me nog wel af waarvoor de 'ingepakte' grijze is dan.