V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Ook nog benieuwd naar de twee zwarte stekkertjes. Iemand? In ieder geval niet voor de schakelaars voor de ruiten, de spiegels of de stoelverwarming.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

JeffreyC

Die 2 zwarte stekkers met een zwarte en rose kabel zijn voor de verlichting van de asbak en aansteker.

http://www.estateservices.nl/elektra/verlichting/gloeilamp-dashboard-met-schotje.html

Deze lampjes zijn het dacht ik, in ieder geval een van de 2. Een moet bij de aansteker komen en de andere zit dacht ik boven de asbak. Als je de asbak eruit haalt zie je ook weer een aluminium klem zitten.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Brambo67

Iemand nog een idee waar ik mogelijk de verstopping kan gaan zoeken van de achterruitenwisser? Loop die slang bovenlangs?

Sbv

Citaat van: Brambo67 op 29-12-2013 19:27:16
Iemand nog een idee waar ik mogelijk de verstopping kan gaan zoeken van de achterruitenwisser? Loop die slang bovenlangs?
loopt bendenlangs aan de rechterzijde.

Heb je wel vloeistof tot filter achterin ? Mogelijk pompje defect

Brambo67

Citaat van: Sbv op 29-12-2013 19:28:22
Citaat van: Brambo67 op 29-12-2013 19:27:16
loopt bendenlangs aan de rechterzijde.

Heb je wel vloeistof tot filter achterin ? Mogelijk pompje defect

Heb wel al eerder pompje vervangen omdat één uitgang min of meer afgebroken was... Misschien eerst nu maar even weer testen voordat ik (weer) het hele interieur er uittrek.

Sbv

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Brambo67

Citaat van: maruska op 29-12-2013 23:16:25
alleen de achterste bagageruimte beplating :)

Dat scheelt. Morgen maar even kijken. Voor vandaag weer klaar  :)

Brambo67

Vandaag weer e.e.a. gedaan;

Rechter aandrijfas uit de bak gehaald... was vergeten lange bout in bak te draaien en die past alleen als de aandrijfas iets uit de bak wordt gehaald. Stom dat we dat waren vergeten natuurlijk. Monteurs zeiden het maar te laten zitten maar dat voelde bij mij niet goed. Viel trouwens mee; klusje van een half uur.

Heb de oliekoelerslang los. Moet nu een andere hebben. Bijna geen olie gespild dus dat scheelde ook weer. Viel eigenlijk erg mee.

De uitlaat nu helemaal goed gemaakt. Sierstuk iets verder naar achteren waardoor het ook mooier lijkt.

Radio CD speler ingebouwd, was natuurlijk een klein klusje maar toch weer een stapje verder.

Hopelijk deze week nog de 'nieuwe' oliekoelslang inbouwen en dan mistlampen en bumper er voor.

Waar komt eigenlijk de sensor bij de voorbumper vast te zitten?

Wat voor tips hebben jullie nog nu dan de laatste loodjes er aan zitten te komen? Is het handig nu ook de airco af te laten vullen?

Nog checklists voordat ik de auto weer ga rijden?

Brambo67

Citaat van: Sbv op 28-12-2013 21:07:53
yep 2 losse stekkers en lampje in een houder

Ik hou dan wel één zo'n kabeltje over... Heb inderdaad al door hoe het lampje vast komt bij de sigarettenaansteker. Dat is dan één kabeltje. Maar waar gaat de tweede naar toe?

vincen tdi

Ik dacht verlichting middenconsole onder de armsteun
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Sbv

Oliekoeler slangen zou ik nieuwe voor nemen of een set vrijwel nieuwe. Ja het is redelijk prijzig, maar dan ben je ook klaar, zeker omdat de rest al helemaal goed gemaakt is

Brambo67

Dit weekend even lekker bezig geweest. Ik heb vooral veel detailwerk gedaan. Het gehele interieur zit er nu in behalve het dahsbordkastje en het handschoenenvak. DIt moet ik nog een beetje opknappen. De nieuwe bumper zit er op en de auto heeft al een tijdje 'proefgedraaid'. Het lijkt erop dat alles dicht is maar dat zullen we pas echt zien als ik er mee ga rijden natuurlijk. 

Hier wat foto's:

Wielkasten zitten er, kon nu omdat de nieuwe (toch maar wel...) oliekoelerslang er in zit en de boel weer vast kon

Mooi rood is niet lelijk; zeker de neus niet  ;D......

We zijn bijna aan het poetsen toe. Mag ook wel.

Ook bijna klaar

Deze snap ik niet... ik kan nergens vinden waar deze voor is. Zit onder bij het stuur ongeveer. Wie weet daarvoor deze is?

Naast zijn boertje, of zusje...

Die bijna ingereden is...

elianmars

Heerlijk om te zien, zo'n nieuwe oude wagen!  :eusa_clap:

Staat de wagen de hele tijd met de wielen in de lucht? Zo ja, is dit niet slecht voor de rubbers van de draagarmen en achteras (misschien raaskal ik wel, maar ik vraag het me ineens af)?

arjen850

Prachtig Bram :eusa_clap: de laatste deeltjes moeten vandaag binnen komen ;) kijk uit dat je het dopje niet mist he, die is namelijk erg klein ;)