V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Brambo67

Ik ga morgenmiddag/avond:
- op zoek naar mijn aircorelais... Heb immers kachelhuis opnieuw opgebouwd. Misschien relais niet teruggestoken?
- olielekkage controleren waar retourleiding blok ingaat
- als ik dan nog tijd heb: achterruitwisser maken.

Het wordt wel duidelijk dat ik 'm dit weekend niet af krijg. Jammer maar is niet anders. De auto moet ook nog uitgelijnd worden dus wordt toch wel na weekend. Eerste rit zal naar Niels' vader zijn.... rijdt zelf de oude 850 T5 van Wim Lex. Hij wilde graag de auto zien als ie klaar is. Wordt dan maar een weekje later. Voor nu; super bedankt voor alle support!

Sbv

Brambo67

Citaat van: Sbv op 16-01-2014 22:45:44
Op de olie lekkage na kan je toch prima rijden

Klopt. Maar ik ben nu zolang bezig dat ik 'm ook echt af wil. Natuurlijk mag er best iets niet top zijn, moet wat te klussen over blijven  ;)

arjen850

Citaat van: Sbv op 16-01-2014 19:15:53
Is het een Duitse 850 ? gaat lampje van storing verlichting uit als je rempedaal in drukt ?

airco, druk sensor misschien waardoor pomp niet aanslaat ?

olie kan pakking olie retour zijn ? ring achter de aftap plug ? aftapplug goed vast gezet ?

Druksensor even doorverbinden met paperclip, weet je het meteen.

UserID6342

Citaat van: Sbv op 16-01-2014 20:21:46
in mijn 850 zat achterin een relays waarbij ik na het starten even de rem in moet drukken en dan gaat lampje uit. Duitse tik zeg maar
Neuh, bij iedere Duitse auto standaard en geheel normaal !!

maruska

airco relais zit achter je handschoenvak volgens mij, links in de ruimte. klein relais (blauw dacht ik)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Brambo67

Mooi forum toch dit... Gisteren inderdaad al van het blauwe relais gelezen. sjips.... lag er geen blauw relais op de kar met onderdelen? En dacht ik niet dat ie vast van zo'n Suzuki of zo was? of heb ik 'm toch in de kofferbak van de R gegooid? Tja, dan sta je vroeg op, gaat naar Tappel, schroeft je schopplaat er onder weg en presto! Géén relais. Dan zoeken, vervolgens vinden én aansluiten. Motor starten, airco aan, direct toerental verandering maar verder niets..... Kap open en vervolgens zien dat de pomp niet draait. F.cker de f.ck.f.ck.... Oké, snel naar mijn werk. Nog even de monteur inlichten dat hij er dan maar even naar moet kijken vandaag. Euhhh ik heb het stekkertje van de pomp losgetrokken. Dussssss..... maak je die dan ook even vast want ik heb mijn witter overhemd aan? Stekkertje vast, starten, 'klik' airco aan en.... check, weer één van de to-do list. Brrrr.... direct kouwe lucht in de auto die ook nog eens helemaal neutraal ruikt. Echt een blij gevoel!

Morgen met de ruitenwisser achter bezig en twee uitlaatdelen nog even goed vastzetten. Dan even rijden en kijken waar de olielekkage nou echt vandaan komt. We komen er wel ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

marrrcel

Brambo67

Nog even de achterklepbekleding gedemonteerd.  Beetje schade. Handvat in twee stukken, paar van die klemmetjes kapot (onder ook een) Ook het kunststof omhulsel van de as was stuk. Ik ben nu op zoek naar een handgreep. De rest maandag maar weer bestellen (kom er maar in Arjen  ;D) Ook nog maar een rooster voor de speaker in de rechter D-stijl. Mogen ochtend weer verder.

KIM

Retourleiding van de olie, dan bedoel je de aansluitingen op de oliekoeler?
Dan is de kans groot dat de O-ringen van deze leidingen beschadigd zijn; die zijn nogal kwetsbaar.

Brambo67

Citaat van: KIM op 17-01-2014 20:07:41
Retourleiding van de olie, dan bedoel je de aansluitingen op de oliekoeler?
Dan is de kans groot dat de O-ringen van deze leidingen beschadigd zijn; die zijn nogal kwetsbaar.

Ik bedoel de turboretourleiding. Inmiddels het ringetje vervangen, bleek volledig gescheurd te zijn.... Of we hebben de leiding niet goed in het carter gedrukt of de ring was al slecht. In ieder geval leek het daar ook vandaan te komen. Net nog even alle keerringen en pakkingen gecontroleerd en alles was droog. Hoop dat dit het is.

Brambo67

Ik heb nu de achterklepbekleding helemaal los. Even gekeken naar de aanvoer van de sproeier. Er lijkt onder het zijpaneel in de kofferbak geen filter te zitten. Wel zit er achter het rooster in de D-stijl een wit pijpje, is dat de terugslagklep? Ik heb in ieder geval de boel los gehad en doorgeblazen. Ik heb water uit het pijpje als ik nu de sproeier inschakel. Ook is het stuk vanaf het pijpje naar de sproeikop helemaal schoon.

De ABS/TRACS melding bleef gisteren helaas weer staan. Ik heb even de accu losgekoppeld en nu is de melding weg. Ben bang dat ik dadelijk ook de ABS/TRACS controller moet laten solderen. Weet iemand of dit in het noorden kan? Of heeft iemand een reeds gereviseerde die voor 'weinig' weg mag (voor mooi project zullen we maar zeggen ;D)

De aircolampjes blijven knipperen na het starten ondanks dat het systeem dicht lijkt te zijn, de pomp nu aanslaat en ik het voelertje onder het handvat heb doorgeblazen. Hoe moet zo'n voelertje er van binnen uitzien, zit daar een klein ventilatortje normaal? Bij mij namelijk niet.

Om de boel nu af te kunnen bouwen heb ik nog de volgende onderdelen nodig:

- hulsje ruitenwisser (doorvoer achterruit)
- klemmetje onder en boven voor de achterklep
- een goed handvat voor de achterklep
- rechthoekige afdekplaatjes op de dorpel
- afdekplaatjes voor de bouten van de dakrail aan één zijde (3 stuks)
- Rooster rechter D-stijl
- Nieuwe aircovoeler?
- Nieuwe sleepring als de SRS-melding niet gereset kan worden

Daarnaast om het me helemaal naar de zin te maken en de boel te verfraaien/nog beter te maken:

- een minder brakker rechter mistlamp
- een goed handschoenenvakje
- het 100 punten dashboard bovendek (ga proberen zelf te maken en anders maar afwachten)
-