V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Citaat van: elianmars op 13-01-2014 08:59:28
Heerlijk om te zien, zo'n nieuwe oude wagen!  :eusa_clap:

Staat de wagen de hele tijd met de wielen in de lucht? Zo ja, is dit niet slecht voor de rubbers van de draagarmen en achteras (misschien raaskal ik wel, maar ik vraag het me ineens af)?

Heeft niet aldoor zo gestaan. Heeft ook heeeeeeeeeeeel lang op de parkeerplaats gestaan. We zullen het wel zien. Ik ga binnenkort toch achter een oude achteras aan om die helemaal goed te maken (nieuwe rubbers en zo) en dan ergens medio dit jaar er onder te zetten.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

marrrcel

Mooie plaatjes! Dat moet wel een goed gevoel geven na ups, maar ook zeker de downs. Je bent bijna een jaar verder en de R staat er prachtig bij! Ik heb hem natuurlijk niet gekend, maar ik denk dat Niels hem ook prachtig zou vinden.

Goed gedaan, dat je hebt doorgepakt.

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

cornelis-b

Bram, ik meen mij te herinneren dat er bij mijn ex R zo'n groen stekkertje met één draadje op het relais 210 / 211 zat aangesloten.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Brambo67

Citaat van: cornelis-b op 13-01-2014 10:18:41
Bram, ik meen mij te herinneren dat er bij mijn ex R zo'n groen stekkertje met één draadje op het relais 210 / 211 zat aangesloten.

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/107/1969/59641771/206268765-w988.jpg

Aha.... iets met alarm dus. Ik duik vanmiddag nog even in het vooronder. Bedankt!

cornelis-b

Citaat van: Brambo67 op 13-01-2014 10:24:46
Citaat van: cornelis-b op 13-01-2014 10:18:41

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/107/1969/59641771/206268765-w988.jpg

Aha.... iets met alarm dus. Ik duik vanmiddag nog even in het vooronder. Bedankt!

Dit is in elk geval het eerste wat bij mij opkomt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

de Boeing

Mooi werk!

Zit er nu wit stiksel op het stuur? (is dit standaard bij donkere R interieur? (is mij nog nooit opgevallen namelijk)

Brambo67

Gisteravond de beide veerpootbruggen gemonteerd, de ruitenwissers er weer op met nieuwe flatblades. Is wel niet origineel maar ik vind het mooier en beter. Ook het interieurfilter zit er nu in (met dank aan Arjens magazijn  ;D) De auto staat nu op een andere brug en met andere lichtinval zag ik dat ook dit dashboardbovendek zeker niet perfect is. Ik ga proberen van de twee die ik thuis heb nu een mooie te maken. Mooi klusje voor in de avonden. Erop zetten is uiteindelijk piece of cake.

Vanochtend belde de werkplaats dat ze de vier bouten waarmee de plaatjes van het subframe vastzitten, kwijt zijn. Heb maar nieuwe besteld net als subframebouten zelf. Ik ziet het niet zo zitten dat die dingen weer los en op moment en graden worden vastgezet. Ga nu niet moeilijk doen over de laatste paar tientjes. Ik ben overigens maar gestopt met optellen....

Van 't weekend een achteras ophalen en die de komende weken opnieuw opbouwen. De huidige is op zich prima maar de rubbers niet. Lijkt me een leuke klus om 'm helemaal klaar te maken en dan te monteren op de auto. Zal wel tegen de zomer worden.

Een dezer dagen ook nog maar wat leerherstelspullen bestellen. Stuur en stoelen zijn best mooi maar is nu ook een goed moment om ze beter te maken. Ik wilde dit eerst uitbesteden maar als ik zie wat ik nu allemaal zelf of zelf met hulp heb gedaan de afgelopen maanden, inclusief het polijsten van mijn koplampen van de D5, dan is dit ook een eitje.

Vanavond de subframebouten vervangen, morgen wordt dan hopelijk de airco gevuld en vrijdag gepoetst en uitgelijnd. Dan eerst maar sturen dit weekend. Hopelijk.... toch wel spannend om met een auto die bijna volledig uit elkaar is geweest weer te gaan rijden. Als dat allemaal goed gaat ga ik in het voorjaar de kleine klusjes doen die ik nu niet gedaan heb. Heb ik nu al zin in.

arjen850

Citaat van: Brambo67 op 15-01-2014 10:41:04
Gisteravond de beide veerpootbruggen gemonteerd, de ruitenwissers er weer op met nieuwe flatblades. Is wel niet origineel maar ik vind het mooier en beter. Ook het interieurfilter zit er nu in (met dank aan Arjens magazijn  ;D) De auto staat nu op een andere brug en met andere lichtinval zag ik dat ook dit dashboardbovendek zeker niet perfect is. Ik ga proberen van de twee die ik thuis heb nu een mooie te maken. Mooi klusje voor in de avonden. Erop zetten is uiteindelijk piece of cake.

Vanochtend belde de werkplaats dat ze de vier bouten waarmee de plaatjes van het subframe vastzitten, kwijt zijn. Heb maar nieuwe besteld net als subframebouten zelf. Ik ziet het niet zo zitten dat die dingen weer los en op moment en graden worden vastgezet. Ga nu niet moeilijk doen over de laatste paar tientjes. Ik ben overigens maar gestopt met optellen....

Van 't weekend een achteras ophalen en die de komende weken opnieuw opbouwen. De huidige is op zich prima maar de rubbers niet. Lijkt me een leuke klus om 'm helemaal klaar te maken en dan te monteren op de auto. Zal wel tegen de zomer worden.

Een dezer dagen ook nog maar wat leerherstelspullen bestellen. Stuur en stoelen zijn best mooi maar is nu ook een goed moment om ze beter te maken. Ik wilde dit eerst uitbesteden maar als ik zie wat ik nu allemaal zelf of zelf met hulp heb gedaan de afgelopen maanden, inclusief het polijsten van mijn koplampen van de D5, dan is dit ook een eitje.

Vanavond de subframebouten vervangen, morgen wordt dan hopelijk de airco gevuld en vrijdag gepoetst en uitgelijnd. Dan eerst maar sturen dit weekend. Hopelijk.... toch wel spannend om met een auto die bijna volledig uit elkaar is geweest weer te gaan rijden. Als dat allemaal goed gaat ga ik in het voorjaar de kleine klusjes doen die ik nu niet gedaan heb. Heb ik nu al zin in.

haha, kom zaterdag maar even naar Apeldoorn:) ben erg benieuwd.

Brambo67

Na het werk nog even bezig geweest. Ik heb toch maar nieuwe subframebouten besteld en die zitten er nu in ;D Kon niet wachten. Mijn vrouw en jongste zoon kwamen nog even kijken en waren onder de indruk (waren al lang niet geweest) Hey papa, daar kan je toch zo weer mee rijden?

Ook nog een tegenvaller :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: Omdat ik een pompje had vervangen van de ruitensproeiers en ook de wiswas weer had aangesloten op de koplampen alles toch nog maar even getest.... Voor alles perfect, achter daarentegen niet. Niet alleen kwam er nog steeds geen water uit de sproeier achter maar ook de ruitenwisser stopte na heel moeilijk te hebben bewogen. Omdat ik toch dit weekend wil rijden heb ik even wat hulp nodig;
- enig idee waarom de ruitenwisser niet meer beweegt (motor kapot of zo?)
- wat is de meest logische manier om de achterruitsproeier weer aan de praat te krijgen?

Brambo67

Hmmmm... toch ook maar even weer gezocht  :eusa_whistle: Vond de beschrijving van Mehn:
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_achterruitenwisser_0.html Daar gaat m'n zaterdag.......

Brambo67

Citaat van: arjen850 op 15-01-2014 10:47:54
Citaat van: Brambo67 op 15-01-2014 10:41:04

haha, kom zaterdag maar even naar Apeldoorn:) ben erg benieuwd.

:( Wordt'm niet. Zie eerder. Ik probeer morgen de mannen van Tappel  de Airco en de APK te laten doen. Zelf dan morgenavond de achterklep maar slopen om de ruitenwisser weer gangbaar te maken. En dan te bedenken dat we die hele klep al kaal hebben gehad :evil:

Misschien krijg ik 'm dan vrijdagavond klaar, kan ik zaterdag toch nog op pad.

Sbv

Nog even volhouden en dan kan je eindelijk rijden

Brambo67

Citaat van: Sbv op 15-01-2014 23:04:22
Nog even volhouden en dan kan je eindelijk rijden

Hmmm.... ik ben bang dat het wat langer gaat duren. Vandaag had ik een werkdag in Den Helder toen ik gebeld werd door Tappel. Ik had ze gevraagd om de airco te vullen en APK te geven zodat ik ASAP kan rijden. Het bericht was niet tof; we kunnen de airco niet vullen want die lekt aan de pomp. Nu was ik al niet zeker over de aansluiting van de leidingen op de pomp en gelukkig was dit probleem opgelost met twee O-ringetjes. Maar goed we zijn nog nog niet klaar. Nu slaat de pomp niet aan. Als we een + op de pomp zetten doet ie het en worden de leidingen direct koud. Hier zijn we nog niet uit.

Omdat de monteur even had gereden en een 'kloenk' hoorde hebben we de brug nog maar eens omhoog gedaan. Tot ons beider verbazing olie onder het carter.... Direct gekeken naar de ruimte tussen bak en blok maar die was gelukkig droog, moest ook wel want we hebben die keerring vervangen. Ook zijn de carterventilatieslangen vervangen en is het geheel gereinigd. De pakking van de olieretourleiding naar de turbo is ook vervangen. Zou het ringetje wat tussen de pijp en het blok zit de oorzaak kunnen zijn?

De monteur gaf verder aan dat de het ABS-lampje brandde tijdens het rijden. We hebben later weer gekeken en bij meerdere keren starten en stationair lopen was ie uit. Wel is het kabeltje (zie eerder op log) naar de sensor gebroken geweest. Die hebben we weer gesoldeerd en vervolgens een krimpkous omheen gedaan.

Verder brandt het lampje van de SRS maar dat komt waarschijnlijk omdat de auto gelopen heeft zonder dat de stuurairbag erin zat. Ook brandt het lampje dat een storing in de verlichting aangeeft terwijl het lijkt dat alles het doet.

Concrete vragen:

- wat moet ik controleren in welke volgorde om het aircosysteem te testen?
- wat kan eventueel de olielekkage veroorzaken en in welke volgorde checken?

Zaterdag maar weer aan de klus dus..... :-[

Sbv

Is het een Duitse 850 ? gaat lampje van storing verlichting uit als je rempedaal in drukt ?

airco, druk sensor misschien waardoor pomp niet aanslaat ?

olie kan pakking olie retour zijn ? ring achter de aftap plug ? aftapplug goed vast gezet ?