V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Zoals boven gemeld is het blok weer dicht en rijdt de boel weer. Nu heb ik wel een andere uitdaging; een vreemd geluid tijdens het rijden. Dit geluid was er al vanaf het begin. Het lijkt op een geluid IN het interieur vanuit de middenconsole of onder de stoelen. Het is echter geen gewone rammel. Ik heb hier een link geplakt naar een opname die ik vandaag heb gemaakt. Heeft iemand tips of suggesties? Zelf dacht ik aan contact tussen cardanas en uitlaat maar daar is op de brug niets van te zien en ook niet na te bootsen. Ook dacht ik aan een rammelend hitteschild maar ook die is het niet, wie heeft er suggesties?

https://drive.google.com/file/d/0B4TskpVfP8Y6c0VvZEgtRTlaYk0/view?usp=sharing

Verder post ik nog even foto's van de gevlakte kop en de geplaatste shims.

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

elianmars

Hangt de uitlaat goed vast? Klinkt een beetje als uitlaat die ergens tegenaan tikt  :eusa_think:

Brambo67

Citaat van: elianmars op 26-01-2016 21:20:37
Hangt de uitlaat goed vast? Klinkt een beetje als uitlaat die ergens tegenaan tikt  :eusa_think:

De voorste beugel is er wel af vanwege bodemvrijheid. Op de brug is het haast niet te zien waar ie contact kan maken. Overigens rammelt ie ook als ik de auto laat uitrollen en geen aandrijving meer heb, dus volgens mij niet door een ronddraaiende cardanas veroorzaakt.

Brambo67

Hans Duiven

Citaat van: Brambo67 op 26-01-2016 23:31:52
Ik vond deze vanavond nog op het WWW; lijkt erop of niet?

http://www.youtube.com/watch?v=6KbMY5R2uEQ

Zijn reactie op zijn eigen posting:

olofengstedt:
It was the exhaust that vibrated against a fixing point that had got a bit bent. :) Problem solved.

UserID6342

Brambo67

Ga zaterdag weer even op de brug. Gelukkig nog niet het halve interieur uit de auto gesloopt. Het leek eerst van binnen te komen en niet van buitenaf. Ik denk zelf ook aan de uitlaat. Heb de HO al eens gehad met de Laserblue en die klonk heel anders. De cardanas zou het ook nog kunnen zijn maar dit is meer een vibratie en geen rammelende kruiskoppeling. Wordt vervolgd.

Johann

Brambo67

TIMON

85011940

Brambo67

Taranis

Ik heb die herrie 2x gehad in de N. De eerste keer was 't inderdaad een hitteschild wat niet lekker vast zat dus de 2e keer dacht ik ook dat het dat was  :eusa_shifty:
Toen bleek de kruiskoppeling vast te zitten waardoor de homokineet aan de voorkant alles op moest vangen en dus protesteerde.

Toch echt gewoon op de brug zetten en kijken.

Hans Duiven

Citaat van: Taranis op 27-01-2016 21:44:53
Ik heb die herrie 2x gehad in de N. De eerste keer was 't inderdaad een hitteschild wat niet lekker vast zat dus de 2e keer dacht ik ook dat het dat was  :eusa_shifty:
Toen bleek de kruiskoppeling vast te zitten waardoor de homokineet aan de voorkant alles op moest vangen en dus protesteerde.

Fingers crossed dus..

Brambo67

Citaat van: Taranis op 27-01-2016 21:44:53

Dank, het geluid ontstaat bij alleen als ik over oneffenheden in het wegdek rij. Op een egaal wegdek, bij een constante snelheid, heb ik de geluiden niet. Als het aan de cardanas ligt zou het aldoor zo moeten zijn. In ieder geval ga ik de auto zaterdag op de brug zetten en dan maar eens de boel bij langs.

elianmars