Lampen gaan spontaan aan bij stilstand

Gestart door globbink, 08-02-2013 22:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

globbink

Goedendag,

Ik heb sinds een paar dagen een bizar probleem met mijn 850 van 1996. Als ik de auto wegzet, gaan even later spontaan de lampen aan en de lichtjes van de gordel knipperen. De lampen kan ik natuurlijk handmatig uitschakelen, maar dat lost het probleem niet op.
Als eerste heb ik gekeken naar het relais 104 108, maar als ik dat verwijder, blijven de lampjes knipperen. Zou ook niet voor de hand liggen, want dat relais is voor de lampen en niet voor de verklikkerlichtjes.
Tweede verdachte lijkt me het stekkerblok achter het contactslot. Dat loskoppelen heeft echter geen resultaat, de lampjes blijven gewoon knipperen.
Opvallend is wel dat de lampjes soms uitgaan als ik de koplampen inschakel. Als ik de koplampen dan gelijk weer uitzet, beginnen de lampjes weer te knipperen. Als ik de koplampen wat langer aan laat staan, duurt het ook langer voor de lampjes weer gaan knipperen.
Kortom, het lijkt wel of het spookt. Wie weet raad?

Groet,
Luuk

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

jeroen74

Een van de J relais die plakt misschien.

globbink

Het euvel is even mysterieus opgelost als dat het is begonnen, het is vanzelf overgegaan. Voor de zekerheid heb ik wel een paar J relais' op de sloop gehaald, om het te kunnen uitproberen. Ik had eerlijk gezegd nog niet van die dingen gehoord, maar het lijkt wel in de richting van een haperend relais te wijzen.

Dank voor de tip! Mocht het terugkomen, dan zal ik het vervolg melden.


Luuk