V70 XC "Countryman" van Jalle - wil helemaal niet meer starten

Gestart door Jalle, 19-02-2013 08:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Ha Jalle, leuke blog.

Kan nie wachten op de foto's........ ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

widebody

Citaat van: Jalle op 24-02-2013 08:46:38
Wat een mooi weer buiten, droge wegen en dus reden genoeg om lekker te gaan poetsen en foto's maken. Vanmiddag eerst foto's van ons gezinnetje laten maken en daarna met de auto  bezig, heerlijk zo'n zondag!

Hier heeft 't gister van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alleen maar gesneeuwd :eusa_dance:. En nog steeds.
Net al een uur bezig geweest om de oprit en de stoep en de voortuin te ruimen en te strooien :-\.

En 't ziet er naar uit dat 't nog wel ff blijft sneeuwen.

Maareh, geen foto's gemaakt gister met poetsen :eusa_snooty:???

Ewout Schalkwijk

Citaat van: widebody op 24-02-2013 11:39:23
Wat een mooi weer buiten, droge wegen en dus reden genoeg om lekker te gaan poetsen en foto's maken. Vanmiddag eerst foto's van ons gezinnetje laten maken en daarna met de auto  bezig, heerlijk zo'n zondag!

Hier heeft 't gister van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alleen maar gesneeuwd :eusa_dance:. En nog steeds.
Net al een uur bezig geweest om de oprit en de stoep en de voortuin te ruimen en te strooien :-\.

Ook nog veel last van elanden in dit deel van de winter? :eusa_whistle: Hier wel.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

widebody

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-02-2013 11:44:43
Citaat van: widebody op 24-02-2013 11:39:23

Ook nog veel last van elanden in dit deel van de winter? :eusa_whistle: Hier wel.

Ewøut

Wel een hoop rare "vogels" voorbij zien komen, maar nog niks wat maar enigszins op een "moose" lijkt. :P

Arnie82

Mooie foto's Jalle... Blijft wel een hippe bak die eerste XC serie. Die dubbele pijp staat hem goed!

Ik zou persoonlijk de tekst "cross country" laten staan... En ik zou ook uitkijken met te grote velgen monteren, denk dat bij 17" de auto ook echt wat zakken moet... (maar of dat past bij een XC? :eusa_think:)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Bouke

Idd mooie pijp,volgens mij heb ik de zelfde :eusa_think:

Jalle

Dank voor de reacties, ik denk ook niet dat ik voor groter dan 17 inch. Ik probeer nu eerst mijn achtelichten aan de praat te krijgen. De bovenste lamp werk maar onderst achterlicht niet. Zo is het aan beide kanten. Lampen boven/onder verandert, lampen zijn gewoon heel. Wellicht houder kapot? Zekering was ook heel..

Arnie82

Heb je trouwens al een idee waar je de sub gaat plaatsen? Het mooiste zou zijn om de sub weg te bouwen in de ruimte onder de kofferbodem... Andere optie kan zijn om hem links of rechts in een beklede kist op maat te maken.

Een los kistje in de kofferbak is lang niet zo fraai natuurlijk. Ga je verder nog wat ondernemen met de overige speakers en radio? Met een originele radio kan je een heel behoorlijk geluid krijgen en heb je alles mooi in originele look.
Hier zou je dan een 5 kanaals versterker achter kunnen zetten voor de midrange en sub. Bouw je sub de in de kofferruimte en je hebt alles top en uit het zicht!

Zo even wat meedenk ideetjes... ;D
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Jalle

Arnie82 Het geluid gaat natuurlijk netjes weggewerkt worden onder de laadklep. Verder gaan de speakers ook verandert worden evenals de tweeters. Wellicht gekoppelt aan een leuke amp.

Ben net terug van de auto wassen en wat kiekjes maken, ging alsnog niet helemaal zoals ik het wilde door kleine noodroep van het thuisfront. Niks ernstigs maar ze wilde mijn hulp dus het worden maar twee/drie foto's. Met toch weet een viesche auto erop  :eusa_doh: Stomme zanderige wegen....

eric vermeer

Citaat van: Arnie82 op 24-02-2013 14:38:55
Heb je trouwens al een idee waar je de sub gaat plaatsen? Het mooiste zou zijn om de sub weg te bouwen in de ruimte onder de kofferbodem... Andere optie kan zijn om hem links of rechts in een beklede kist op maat te maken.

een pioneer reservewielsub dit klinkt meer als voldoende in een V70 en je ziet er niets van :eusa_dance:
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Jalle

Dat is precies de bedoeling ;)

Arnie82

Citaat van: Jalle op 24-02-2013 16:52:42
Dat is precies de bedoeling ;)

Maar dan wel met de sub in je beginpost zeker..? Laat je de radio die er nu in zit zitten? Een SC901 icm een Volvo amp en GROM usb unit geeft een puik resultaat schijnt, maar een HU-1205 kan ik je ook aanbevelen... ;)

Jalle

Uiteraard met die ik daar heb gepost. Even een stukje MDF scoren en we kunnen beginnen. Ik denk dat ik de Kenwood er nog even in laat zitten. Zit ook amp uithang op dus kan dan vanaf daar gewoon verder kabels trekken.
Maar je mag me best overhalen voor de 1205 maar hoe krijg ik daar dan laagnivo uit? ;)

Jalle

Arnie82

Citaat van: Jalle op 24-02-2013 17:12:02
Uiteraard met die ik daar heb gepost. Even een stukje MDF scoren en we kunnen beginnen. Ik denk dat ik de Kenwood er nog even in laat zitten. Zit ook amp uithang op dus kan dan vanaf daar gewoon verder kabels trekken.
Maar je mag me best overhalen voor de 1205 maar hoe krijg ik daar dan laagnivo uit? ;)

Naja wil hier niet meteen een 1205 kruistocht beginnen ;)

De meeste Bigfronts hebben een DIN uitgang aan de achterzijde waar je met een DIN stekker een extra (Volvo) versterker kan monteren. Deze stekker kan je (simpel) modificeren naar (4 kanaals) RCA waardoor je er elke aftermarket versterker aan kan monteren.

Deze uitgang geeft het hele spectrum door dus het laag zal geen punt zijn. Er bestaan 5 kanaals versterkers die naast de 4 kanalen, ook één subkanaal maken. (deze Alpine bijvoorbeeld...)
Deze versterkers hebben vaak genoeg mogelijkheden om het laag los van de overige speakers in te stellen.

Ik weet alleen niet of je ze ook instellen kan om uit de 4 kanalen zelf een 5e kanaal te laten maken of dat kanaal nog los aangestuurd moet worden... ::)