Soms voltrekt er zich een klein drama

Gestart door Piet, 22-02-2013 21:11:30

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Pfff, ik voel je pijn bijna.
Zoiets komt echt nooit op een goed moment.

Sterkte ermee.

Piet

Op het moment dat ie vastliep was ik net volgas aan het optrekken, turbodruk 1.5 bar.
Ik vrees daarom toch best voor wel  de hoeveelheid schade.

arjen850

Citaat van: Piet op 22-02-2013 21:11:30
Vandaag de kou getrotseerd en een nieuwe radiator gemonteerd.
Tijdens de testrit, het was inmiddels donker, blijkt het fijne kliksysteem waarmee de bovenste oliekoelerslang aan de oliekoeler, geintegreerd in de radiator, zit toch niet zo goed vastgeklikt zat als ik dacht. Ofwel slang is er afgesprongen waarna alle olie via die slang er uitgepomt is.
Stompzinnige samenloop van omstandigheden is dat ik een paar dagen terug mijn tellerunit eruit heb gehad waarna (helaas tot nu toe nog ongemerkt) om onduidelijke redenen het oliedrukwaarschuwings lampje kennelijk ook niet meer functioneerde.
Ofwel mijn  motor die ik een paar jaar geleden volledig zelf gereviseerd heb is volledig vastgelopen!!!  :-\
Die kan ik er dus weer uithalen en weer helemaal uit elkaar halen.
Ik ben benieuwd wat de schade zal zijn.............

Nu eerst maar es een (of twee) goede fles wijn legen....

Dat meen je niet :o Wat ongelofelijk balen man. daar is een fles wijn echt niet voldoende voor hoor >:( Hopen dat je hem weer tot leven brengt, al kan ik begrijpen dat je daar nu niet echt zin aan hebt..
Dirk en ik hebben nog een zeer goede motor liggen he, misschien is dat wat voor je?

Douwe

Dat is kl#te zeg, en ik zou het geen klein drama kunnen noemen. Eerder een ramp van wereldformaat, het zou op mij overkomen als een bijna onoverkombaar probleem.
Ik hoop voor jou dat de schade meevalt, en ik wens je veel succes met het herstel.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Piet

Zeer bedankt voor het aanbod arjen!!!
Maar ik heb er nog een (de originele motor) achter de hand die ik eventueel met de nog goede onderdelen  kan voorzien en aanvullend reviseren.
Ik wil weer een als nieuw gereviseerde motor terug.

arjen850

Citaat van: Piet op 22-02-2013 22:42:01
Zeer bedankt voor het aanbod arjen!!!
Maar ik heb er nog een (de originele motor) achter de hand die ik eventueel met de nog goede ondefelen kan voorzien en aanvullend reviseren.
Ik wil weer een als nieuw gereviseerde motor terug.

Heel eerlijk gezegd kan ik dat heel goed begrijpen, dan heel veel succes met de (weder) opbouw, en ik hoop echt dat het een beetje meevalt in de kosten :eusa_pray:

peteRRR

Ken het gevoel, vol gas op de snelweg weg lopend van een BMW en heel gestaagd dat de boel steeds zwaarder ging lopen,kon nog net tot onderaan de afslag komen.
Helemaal vast gelopen was niets meer rond te draaien aan die motor.

Sterkte Piet.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

konniekip

jezus wat erg! Man wat zal je er ziek van zijn!

Ik heb na het vervangen van mijn radiator de slangen naast de clipjes ook nog met klemmen vastgeschroeft. Maarja daar heb je niets meer aan...  :eusa_silenced:

Hopen dat je vriendin extra lief tegen je is..  ;)

Marc O.

Oeh, wat zuur zeg. :( Succes met de herstelwerkzaamheden. Hopelijk valt het qua kosten een beetje mee...
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeroentjuh

Ai, dat is flink balen Piet :-\ en je turbo? Hoe houdt die het volgas zonder olie?

Piet

Op het moment dat de boel vast liep gaf ie nog steeds 1.5 bar. Maar een turbo kan erg slecht tegen geen olie. Maar dat is niet het grootste probleem, voor 80 dollar is er een origineel revisiesetje verkrijgbaar, dat heb ik bij deze turbo al eerder gedaan. Is niet heel veel werk.

BenC70ES

Pfff, erg balen inderdaad.   En ik vind het zeker erg dat het net bij jouw zo goed als nieuwe motor gebeurd zoiets...  :-\

Maar alvast veel moed bij de wederopbouw, hopelijk niet al te grote kosten.

Je lijkt me alvast toch vervangend vervoer te hebben? 

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piet

Ik heb gelukkig nog een volvo 945 achter de hand en af en te pik ik de S90 van mijn vrouw wel  :eusa_shifty:

Johann

Vette domper Piet.  :eusa_doh:

Heb je de klemmetjes hergebruikt?

Ooit met de T-5R van Zippo hetzelfde meegemaakt maar dat liep gelukkig goed af.
Net een ander blok in de auto gehangen, de schuur uit gereden, de vrij lange oprit afgereden en bij de straat nog even staan wachten en luisteren of er gekke dingen te horen waren. Zippo zat achter het stuur en ik stond naast de auto. We waren nog een beetje aan het debatteren en het deurraam aan de bestuurderkant was nog open toen Zippo besloot een rondje te wagen. Ik stond de auto na te kijken maar eenmaal een paar meter onderweg zag ik een zwart spoor op straat achter de auto en schreeuwde zo hard als ik kon "STOP!" en ik denk dat het openstaande raam het geluk was. Zippo reageerde meteen en heeft ook gelijk de motor stil gezet. Ook hier het bewuste, hergebruikte, klemmetje. Gelukkig was er maar 20 meter olie uit de motor..  :-\

Piet

Nee, het waren nieuwe klemmetjes.
Ik wijt het aan de kou. Ik kan goed tegen de koude, maar de clipjes waren het laatste wat ik deed. Inmiddels waren mijn handen al redelijk gevoelloos geworden van de koude.
Ik had ter ontluchtimg van het koelsysteem de auto nog 20 min stationair laten lopen, niks aan de hand toen. Ook bij het wegrijden is ie er af geschoten. Op de straat kun je precies zien waar net oliespoor begint, na ongeveer 10 meter......