Re: Martjes mini blog V70XC ....aandrijfas rechtsvoor....

Gestart door martje, 23-02-2013 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

The Demon

En hij is weer op weg zonder brandend lampje, nu maar  :eusa_pray: dat het uit blijft tot na de vakantie.

Groet,
The Demon.

martje

Citaat van: Dirk342 op 05-09-2013 22:30:24
Top Walter  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Voor vandaag en morgen  ;D eeuwige roem voor the Demon.

We zijn weer thuis en geen lampjes, problem solved !

The Demon

elianmars

martje

Nou tripje naar Berlijn prima geslaagd, leuke stad en lekker warm indian summer sfeertje.

In het DDR museum nog een wagen die Dirk wel in zijn collectie zou willen hebben ;D

Nou de XC T5 kon prima stand houden op de linker baan, beetje fout misschien maar wel leuk dat je een cayene kan op douwen :evil:. Had ie maar niet de instap versie moeten kopen  :evil:

Het slangetje van airco afvoer zat blijkbaar los...het klotste helemaal in de bochten maar ook dat is weer gefixed.

Bijna in Berlijn toch weer dat rottige motor lampje aan, reed voor de rest prima en me geen zorgen gemaakt.
Thuis gekomen meteen maar een cheap elm327 bluetooth obd2 dingetje gekocht en die werkt prima op mijn android met Torque.

Melding P0422. Gereset en nog niet teruggekomen, lijkt na de reset van goed naar nog beter te lopen. Leuk spul dat torque, kan je leuke grafiekjes mee maken.
Grafieken zijn van een kort stadsritje met koude start.
Heel snel ingelezen in de de fueltrim, wel ok toch ?

Ik wil nu alleen toch nog maar ook de voorste lambda sonde vervangen, is het merk Walker wat? Die engelse lambda toko kan de Bosch versie pas ergens einde oktober leveren.

Ries van de Zilverschuit

Nee, alleen Bosch doen in dit geval. Bij fueltrim geeft de lange een rustiger, gemiddeld beeld. Lijkt rond de 0% te zitten. Oké.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

martje

Omdat het een klusje van niks is de maf sensor ook maar een schoonmaak beurtje gegeven.
Zit vast met een raar schroefje maar met een tangetje redelijk makkelijk beet te pakken en los te draaien.

Bij elektronica winkel een busje tuner 600 gehaald, maf sensor los geschroefd, een paar keer sprayen even laten drogen en klaar is de klus.

Scheelt best veel weer. Met weinig toeren subtiel optrekken was een handigheidje en soms wat schokkerig, dat is echt helemaal weg en overall (vooral met weinig toeren) een smoother gevoel.

Dinsdag dan nog een nieuwe voorste lambda er in (hij is binnen Maarten  ;) en project Volvo XC opknappen wil ik dan zo'n beetje als afgerond en geslaagd benoemen  :eusa_dance:

Wat hoofdbrekens,frustraties en iets meer centjes dan gehoopt maar het is het allemaal waard geweest. Wat een super fijn relaxed snelweg kanon is het geworden.

Even afkloppen maar volgens mij kan ie zo weer jaren verder.

Marty__Mouse

Fijn dat ie binnen is Martin! Toch nog snel gegaan dan  ;D

Ik hoop dat ie bij jou wel past, maargoed de nummers heb je gechecked hè, dus zou goed moeten zijn!

Veel plezier ervan en als het goed is zou de auto ook nog weer iets zuiniger moeten worden zo toch?

Ik kan haast niet wachten tot de mijne morgen (!)  :eusa_dance: naar Fasttech gaat..!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Heb je trouwens nog ooit eens iets van die eerste sloper gehoor Martin, die met dat gare blok ?  Is dat nu eindelijk eens een keertje opgelost of hoe is dat afgelopen ?

martje

Citaat van: Dirk342 op 30-09-2013 14:02:38
Heb je trouwens nog ooit eens iets van die eerste sloper gehoor Martin, die met dat gare blok ?  Is dat nu eindelijk eens een keertje opgelost of hoe is dat afgelopen ?

Loopt nog, gaat einde van de maand duidelijk worden voor de rechter...

UserID6342

Gezeik ook iedere keer met die kötslopers :(.  Ben wel heel erg benieuwd hoe dat gaat aflopen bij de rechter, als je hulp nodig hebt laat maar weten dan.

martje

Vandaag redelijk makkelijk door de APK, nieuwe remschoentjes voor de handrem (dat wisten we al) en een lampje. Wel een kleine aantekening voor wat roestige wielgeleiders.
Was even zoeken wat dat nou precies zijn  ;)

Volvo kwaliteit  ;D, ik kan ze bij estate of nordic niet vinden en bij skandix.de erg prijzig.
Het kan toch niet zo zijn dat je deze (inclusief 60 dollar verzendkosten) erbij beter uit de VS kan halen.....

http://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/1999/V7025l-5-cylinder-Turbo-T55DRWagon-WO-Sunroof/Stay/1191731/9200005.html

UserID6342

Heeft Marco (D@@@L) niet nog wat onderdelen liggen van een AWD ?