Hoge druk koelsysteem, waterpomp kaduuk?

Gestart door Arjanestate, 26-02-2013 00:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjanestate

Ik rij nu al weer twee jaar redelijk probleemloos rond met mn TDI, kmst is nu 452000. Vorig jaar rond deze tijd viel me op dat het koelsysteem behoorlijk onder druk stond, ook met koude motor, ik had verder geen last van koelvloeistof verlies of olie verbruik, dus heb ik mn (groene) dop vervangen voor een nieuwe en dit leek wel de oplossing, want ik had geen last meer van keiharde slangen.
Afgelopen herfst stapte ik `s ochtends in mn auto om weg te rijden toen het rode kvs-lampje bleef branden; reservoir leeg. Die avond ervoor kwam ik terug uit duitsland en had in totaal 700 km gereden achter elkaar en er was toen nog niks aan de hand.

Water bij gevuld, naar mn werk gereden en daar bleek dat mn radiator koud was en ook onder de bovenste slang lekte, thermostaat vervangen, nog steeds koude radiateur, dus radiateur vervangen voor een goede gebruikte, deze lekte niet en na lang aandringen (diesel) sprong de fan aan en lekkage was over en slangen waren op dat moment niet keihard, let wel dat ik flink getrapt hebt om de motor redelijk snel op tijd op temperatuur te krijgen. Probleem over dacht ik.

Een paar dagen later zag ik toen ik naar mn auto liep dat er weer KVS op de grond lag (zelfde plek lekkage als bij de vorige radiateur) en de slangen waren weer keihard, probleem niet over, dus ik ben vanaf die tijd goede klant bij de action, (1L KVS kost daar 1,55 :P ) en moet een halve tot een hele liter per week bijvullen. Hoe voller het reservoir, des te sneller lekt het er uit, is het reservoir leeg en je draait de dop eraf dan (bij koude motor) loopt er weer KVS  het reservoir in en zakt het iets minder diep weg. Op deze manier hou ik het nog wel jaren vol totdat ie een keer inelkaar stort van ellende.