Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-02-2014 23:06:48
Citaat van: cornelis-b op 21-02-2014 21:55:23
Citaat van: razorx op 21-02-2014 21:06:04
Citaat van: cornelis-b op 21-02-2014 14:06:01
Net even mijn relais 203 vervangen met het Volkswagen interval relais 99, was eigenlijk heel makkelijk bij de S70. Wat een genot dat je nu zelf kan bepalen hoe snel de interval zijn werk doet, een echte aanrader.

Bedankt voor de reminder.
Ik erger me sinds het bezit van de R kapot aan het standaard relais en doe er niets mee.
Net ook maar besteld.

-edit- En wat heeft die straalmeneer een mooi werk geleverd.  :eusa_clap:

Yits het is echt een mooie update dat relais 99 van Volkswagen. Interval stand aan na 3 seconden weer uit en dan weer aan en hij wist om de drie seconden. Wil je hem om de 5 seconden laten wissen dan zet je de interval uit en weer aan tel tot vijf en zet hem uit en aan en hij wist om de vijf seconden.

Echt super!

Dan is een regensensor toch echt veel makkelijker. Die zet je aan en je vergeet verder dat je überhaupt nog iets hoeft te doen. De instellingen  zoals je beschrijft zijn nog steeds niet dynamisch aangepast aan de regen en je rijsnelheid. Ik heb de regensensor sinds augustus en ben er helemaal weg van. Eigenlijk doet hij het nog beter dan de originele in m'n XC.

Ewøut

Ewoud,

Hij is inderdaad niet dynamisch aangepast maar een relais van 9 euro is puur goedkoper dan een regen sensor  die je ook nog eens ergens op de ruit moet plaatsen. Verder is het een kleine moeite de interval snelheid aan te passen aan de hoeveelheid water die er naar beneden komt.

Ik hou het voorlopig wel op relais 99 voor de interval.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ewout Schalkwijk

Citaat van: cornelis-b op 21-02-2014 23:16:23
relais van 9 euro is puur goedkoper dan een regen sensor 

Jah, maar dat schreef je er niet bij. :D
OK, je hebt een punt.

;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Net even mijn relais 203 vervangen met het Volkswagen interval relais 99, was eigenlijk heel makkelijk bij de S70. Wat een genot dat je nu zelf kan bepalen hoe snel de interval zijn werk doet, een echte aanrader.

Ik erger me sinds het bezit van de R kapot aan het standaard relais en doe er niets mee.
Net ook maar besteld.

-edit- En wat heeft die straalmeneer een mooi werk geleverd.  :eusa_clap:

Yits het is echt een mooie update dat relais 99 van Volkswagen. Interval stand aan na 3 seconden weer uit en dan weer aan en hij wist om de drie seconden. Wil je hem om de 5 seconden laten wissen dan zet je de interval uit en weer aan tel tot vijf en zet hem uit en aan en hij wist om de vijf seconden.

Echt super!

Dan is een regensensor toch echt veel makkelijker. Die zet je aan en je vergeet verder dat je überhaupt nog iets hoeft te doen. De instellingen  zoals je beschrijft zijn nog steeds niet dynamisch aangepast aan de regen en je rijsnelheid. Ik heb de regensensor sinds augustus en ben er helemaal weg van. Eigenlijk doet hij het nog beter dan de originele in m'n XC.

Ewøut

+ 1

Ja een relais is goedkoper, maar een sensor is vele malen beter  ;D

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 22-02-2014 00:07:43

Net ook maar besteld.

Echt super!

Dan is een regensensor toch echt veel makkelijker. Die zet je aan en je vergeet verder dat je überhaupt nog iets hoeft te doen. De instellingen  zoals je beschrijft zijn nog steeds niet dynamisch aangepast aan de regen en je rijsnelheid. Ik heb de regensensor sinds augustus en ben er helemaal weg van. Eigenlijk doet hij het nog beter dan de originele in m'n XC.

Ewøut

+ 1

Ja een relais is goedkoper, maar een sensor is vele malen beter  ;D

Ik kan altijd nog eens overwegen om een sensor aan te schaffen maar voorlopig is dit een prima upgrade ten opzichte van het origineel ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag een leuke dag gehad, eerst naar ET om de schijven op te halen en daarna door naar Cees in Breda om de schijven te monteren, Cees was er zo mee klaar en ik kreeg niet eens de kans om om te helpen  :eusa_dance: Voor Cees nog even de motorkap van een auto die daar in de showroom staat even met de machine verlost van een paar kleine krasjes, verdwenen als sneeuw voor de zon  ;D

Ook had ik in de kofferbak nog een interieur filter houder liggen die ik een tijdje terug bij Joost had mee genomen, deze zit nu in de auto van Cees zijn broer, daar zat alleen de "water kering" in. Al met al was het een geslaagd dagje :eusa_clap:

Of de schijven die ik bij ET haalde wat zijn is afwachten, volgens Marc gewoon goede schijven die aan de standaard schijven voldoen, de prijs was zeer gunstig, nog geen 44 euro per stuk ;D

De 302 update zit er onder en het remt een stuk beter als de 280 schijven. Eerst de schijven rustig inremmen en dan zien we of goedkoop ook duurkoop is.

Morgen eens wat foto´s maken van de remmen onder de wagen.

Toen we vanmorgen richting ET gingen was het behoorlijk vochtig buiten en het relais 99 is echt prima bevallen. Simpel in te stellen en doet zijn werk vele malen beter als het standaard 203 interval relais.

Zeg maar Henk tegen mij

Arnie82

Net ook maar besteld.

Echt super!

Ewøut

Off-topic... Ewøut... Welke regensensor heb je en waar heb je deze vandaan? Een optie die ik nog wel mis op mijn V.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

The Demon

Waarom een regensensor?
Je ziet toch zelf wel dat het regent?

Groet,
The Demon.

BBS

Citaat van: cornelis-b op 22-02-2014 09:27:09
Citaat van: NickGR op 22-02-2014 00:07:43

Net ook maar besteld.

Echt super!

Ewøut

+ 1

Ja een relais is goedkoper, maar een sensor is vele malen beter  ;D

Ik kan altijd nog eens overwegen om een sensor aan te schaffen maar voorlopig is dit een prima upgrade ten opzichte van het origineel ;D
Ik heb er ook al een poos in zitten en voor die paar knaken is het een prima update ;) :laugh:
Volvoloos....

elianmars

Ik zie Professional Parts (ProParts) steeds vaker voorkomen. Het is de nieuwe naam van ScanTech  :eusa_shhh:

Ik kwam er ook pas achter toen ik de onderdelen al gemonteerd had. Ik zie wel hoe lang het meegaat  ;D

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 22-02-2014 22:33:29
Ik zie Professional Parts (ProParts) steeds vaker voorkomen. Het is de nieuwe naam van ScanTech  :eusa_shhh:

Ik kwam er ook pas achter toen ik de onderdelen al gemonteerd had. Ik zie wel hoe lang het meegaat  ;D

Even een google search gedaan :o Nou ja we gaan het zien. Is me nog niet helemaal duidelijk of het inderdaad de nieuwe naam is of dat ProParts ScanTech heeft over genomen? Beide wel een totaal ander adres.

Professional Parts Sweden AB
Fågelviksvägen 9B
S-145 53 Norsborg
Sweden

ScanTech of Sweden
Fole Sojdeby 514
621 75 Visby
Sweden

Tekst van ET: Standaard kwaliteit remschijven in 302mm met 5 boutgaten, passend voor de vooras van meeste Volvo 850, S70, V70 en C70 Classic modellen. Origineel Volvo artikelnummer ter referentie: 272276.

Nogmaals we gaan het ervaren ;D

Zeg maar Henk tegen mij

elianmars

http://scancarparts.com/site/faq/

Het kan zijn dat ik het verkeerd lees, maar ik kom ook op diverse Saab/Volvo fora tegen dat ProParts ex Scantech is  :eusa_think:

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 22-02-2014 23:07:57
http://scancarparts.com/site/faq/

Het kan zijn dat ik het verkeerd lees, maar ik kom ook op diverse Saab/Volvo fora tegen dat ProParts ex Scantech is  :eusa_think:

Je leest het goed: Pro Parts Sweden, het voormalige Scan Tech Sweden

Alleen wel vreemd dat ScanTech nog steeds bestaat, online dan?

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Voor die prijs kan je er wel geen buil aan vallen denk ik. Aan de andere kant, voor 50 euro extra heb je originele (wel 280mm).

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 23-02-2014 07:42:36
Voor die prijs kan je er wel geen buil aan vallen denk ik. Aan de andere kant, voor 50 euro extra heb je originele (wel 280mm).

Momenteel remt het prima en als het zo blijft ben ik blij :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Het is een bedrijf dat her en der wat inkoopt en weer verkoopt. Sommige onderdelen moet je daar niet kopen. Andere weer wel.
Maar ja overmorgen kan dat weer anders zijn. ;)

Mijn ervaring met hun remklauwen, ehh alleen achter is goed. De schijven koop ik standaard in Duitsland. Leuk bedrag en prima kwaliteit.

Andere zaken van hun kunnen goed of slecht zijn. Baksteun: goed, KVS tankje: dramatisch slecht.