Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

cornelis-b

De volgende upgrade staat er aan te komen: Vandaag bij Joost ( JoostT5 ) een setje 302 brackets opgehaald dus de overstap van 280 naar 302 zit er aan te komen. Ik was van plan de brackets schoon te borstelen met een staalborstel maar dat werd me te veel werk dus even een telefoontje naar Gé van http://spuiterij-smp.nl/ gedaan en die was net aan het stralen dus ik gelijk in de auto en de brackets gebracht, met de hoop dat ie ze gelijk even mee kon pakken maar dat ging niet door. Morgenmiddag zijn ze klaar want hij was erg grof aan het stralen en morgen is hij met glasparels bezig en dan zorgt ie er voor dat ze weer mooi schoon worden :eusa_dance:

foto's volgen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Broabander

Pfoe dat zou ik je inderdaad van harte aanraden, toen ik vorig jaar bezig was met de 312mm remmen voor de Ibiza was het kaal maken wel zo'n rotwerkje, had ze achteraf beter effe weg kunnen brengen ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

cornelis-b

Net even mijn relais 203 vervangen met het Volkswagen interval relais 99, was eigenlijk heel makkelijk bij de S70. Wat een genot dat je nu zelf kan bepalen hoe snel de interval zijn werk doet, een echte aanrader.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vanmiddag even een pakketje opgehaald bij de straler / poedercoater

En daar kwam dit uit  :eusa_dance:

Ze zijn weer als nieuw geworden en ik heb ze zojuist even in de zinkspray gespoten om corrosie tegen te gaan. Nu nog een set schijven en we kunnen weer verder.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Waarom die remmen upgraden, jij remt nooit  ;D

Groet,
The Demon.

cornelis-b

Er zijn wel eens van die momenten dat je flink moet vertragen in de polder zoals gisteravond :o

Rij langs Fort Veldhuis hier door de polder huppelt er ineens een vos voor de wagen langs, neem maar van mij aan dat je dan wel op het "stop pedaal" gaat staan ;D

Zeg maar Henk tegen mij

Arjanestate

Je bent al aan de slag gegaan zie ik, ik zou je laten weten wanneer ik mn 302 set te koop zou zetten maar dat gaat voorlopig niet gebeuren :eusa_shifty:

Tip voor remschijven en blokken, check even misterauto.nl

ik was voor een setje 280 schijven (ATÉ) en blokken (Bosch) 105 euro kwijt incl. verzenden voor de S70. Volgens mij zijn die 302 schijven een tientje duurder voor een setje.
854 T-5 ROOD 1994

razorx

Citaat van: cornelis-b op 21-02-2014 14:06:01
Net even mijn relais 203 vervangen met het Volkswagen interval relais 99, was eigenlijk heel makkelijk bij de S70. Wat een genot dat je nu zelf kan bepalen hoe snel de interval zijn werk doet, een echte aanrader.

Bedankt voor de reminder.
Ik erger me sinds het bezit van de R kapot aan het standaard relais en doe er niets mee.
Net ook maar besteld.

-edit- En wat heeft die straalmeneer een mooi werk geleverd.  :eusa_clap:

cornelis-b

Nog even een lichte update, na de brackets in de zinkspray te hebben gezet deze als laatste in een roestwerende aluminiumspray gespoten en deze in de oven op 85 graden laten uitharden. De lak is nu bikkelhard en morgen naar ET om schijven te halen en dan door neer Cees om de boel even te monteren :eusa_dance: :eusa_dance:

Arjan het kon gewoon niet langer wachten.

Yits de straalmeneer heeft echt van zwaar aangekoekte ( remstof en vuil ) brackets weer wat nieuws gemaakt voor het enorme bedrag van 5 euro :eusa_dance:

Vroeg opstaan morgen ochtend maar het wordt weer een leuke dag ;D

Gebakken brackets

Zeg maar Henk tegen mij

t_w

Briefje erop met de tekst:
niet opeten aub

Niets aan hand ;)

cornelis-b

Citaat van: razorx op 21-02-2014 21:06:04

Ik erger me sinds het bezit van de R kapot aan het standaard relais en doe er niets mee.
Net ook maar besteld.

-edit- En wat heeft die straalmeneer een mooi werk geleverd.  :eusa_clap:

Yits het is echt een mooie update dat relais 99 van Volkswagen. Interval stand aan na 3 seconden weer uit en dan weer aan en hij wist om de drie seconden. Wil je hem om de 5 seconden laten wissen dan zet je de interval uit en weer aan tel tot vijf en zet hem uit en aan en hij wist om de vijf seconden.

Echt super!

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Citaat van: t_w op 21-02-2014 21:53:55
Briefje erop met de tekst:
niet opeten aub

Niets aan hand ;)

Ach als de tanden het aan kunnen ;D ;D
Zal wel zwaar op het maagje drukken ;)

Zeg maar Henk tegen mij

EricL

Ziet er goed uit Henk!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: cornelis-b op 21-02-2014 21:55:23
Citaat van: razorx op 21-02-2014 21:06:04

Net ook maar besteld.

-edit- En wat heeft die straalmeneer een mooi werk geleverd.  :eusa_clap:

Yits het is echt een mooie update dat relais 99 van Volkswagen. Interval stand aan na 3 seconden weer uit en dan weer aan en hij wist om de drie seconden. Wil je hem om de 5 seconden laten wissen dan zet je de interval uit en weer aan tel tot vijf en zet hem uit en aan en hij wist om de vijf seconden.

Echt super!

Dan is een regensensor toch echt veel makkelijker. Die zet je aan en je vergeet verder dat je überhaupt nog iets hoeft te doen. De instellingen  zoals je beschrijft zijn nog steeds niet dynamisch aangepast aan de regen en je rijsnelheid. Ik heb de regensensor sinds augustus en ben er helemaal weg van. Eigenlijk doet hij het nog beter dan de originele in m'n XC.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein